Briller som siger

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Jeg kan ikke bruke neseputer, da jeg får sår av det.
Men brillene siger så veldig. Kjenner de sklir og to ganger i minuttet må jeg presse dem opp igjen. Hjelper ikke at jeg er ganske oljete i T-sonen heller. Veldig irriterende.

Noen tips?
 
Få strammet dem opp så de sitter bedre? Jeg må gjøre det innimellom med mine.
 
Åh sånn ja. Menndem føler jeg sitter stramt. Men er litt liten i hodet så de er nok litt for lange, på en måte.
Ble ikke brillene tilpasset da du fikk dem? På noen briller jeg har hatt har stengene vært justerbare i lengden (evt har de klippet av litt av stangen og satt på den øredelen igjen), andre har de bare måttet bøye til slik at de blir litt kortere. Uansett, hvis du går til en optiker ser de jo hva som kan gjøres. Det kan hjelpe å bare stramme opp stengene litt også, hvis de har blitt slappe i hengslene etter en tids bruk.
 
Ble ikke brillene tilpasset da du fikk dem? På noen briller jeg har hatt har stengene vært justerbare i lengden (evt har de klippet av litt av stangen og satt på den øredelen igjen), andre har de bare måttet bøye til slik at de blir litt kortere. Uansett, hvis du går til en optiker ser de jo hva som kan gjøres. Det kan hjelpe å bare stramme opp stengene litt også, hvis de har blitt slappe i hengslene etter en tids bruk.

Det skal jeg sjekke opp i takk :)
 
Ha på litt babypudder (ikke så mye at det syntes) der brillene sitter?
 
Jeg har også måttet stramme opp mine av og til!
 
Eneste jeg kommer på også er å gå til optikeren for å få dem justert. Min datter på 5 år har briller som sitter perfekt. De har blitt justert flere ganger. Vi har også neseputer som må justeres eller byttes innimellom. Neseputer blir fort ødelagt og de vrir seg fort, begge deler gir sår på nesen. Vi er vel på 3 settet neseputer på 6 mnd.
 
Strammer opp mine et par ganger i året. De blir jo løse av å ta de av og på mange ganger
 
Må stramme opp mine et par ganger i året. Har med og uten neseputer og begge må strammes opp.
 
Som de fleste over skriver, stramme brillene :) Jeg har ganske lite hode, så stengene snurrer jo nesten rundt ørene mine:rolleyes: Men når de har god nok bøy merker jeg stor forskjell i forhold til f.eks. solbriller kjøpt på HM. Når jeg får tilpasset brillene pleier jeg å bøye hodet frem og riste forsiktig (mens jeg holder hendene fremfor brillene i tilfelle de faller av). Men ikke la de stramme de for mye heller, det er ikke digg:inpain:
 
Back
Topp