Hcg og Progestron

Happymomy

Glad i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Fikk svar på hcg idag målt 353 (4+0) Og 738(4+2)
Legen mente at det er fordoblet men det er lavt i forhold til lengden på graviditeten min. Jeg er selv uenig med legen.
Jeg er 4+3 Idag og har lysebrun blødning men veldig lite.
Progestron er målt til 39 og jeg glemte å spørre om det er lavt eller ikke. Jeg finner ikke referanse områder for dette.
Noen erfaringer?

Last edited:
Fikk svar på hcg idag målt 353 (4+0) Og 738(4+2)
Legen mente at det er fordoblet men det er lavt i forhold til lengden på graviditeten min. Jeg er selv uenig med legen.
Jeg er 4+3 Idag og har lysebrun blødning men veldig lite.
Progestron er målt til 39 og jeg glemte å spørre om det er lavt eller ikke. Jeg finner ikke referanse områder for dette.
Noen erfaringer?

Desverre ingen erfaring , men du kan kanskje spørre om meningen til en annen lege?

Dette er det jeg fant

Progesteron nivåer under menstruasjonssyklusen
Follikkelfase – 1-1.5 ng/ml – 3.2-4.8 nmol/l
Lutealfase – 2-28 ng/ml – 6.4-89 nmol/l

Progesteron nivåer under graviditet
1 trimester – 9-47 ng/ml – 28.5-150 nmol/l
2 trimester – 17-147 ng/ml – 54-468 nmol/l
3 trimester – 55-200 ng/ml – 175-636 nmol/l

Desverre ingen erfaring , men du kan kanskje spørre om meningen til en annen lege?

Takk [emoji4]
Dessverre er det helg nå og jeg må vente til mandag og bestille en time hos privat gynekolog.
Jeg har kjønt at jeg må snakke med en gynekolog. Allmennleger har ikke så mye erfaringer når det er vanskelige graviditeter og blødning osv.

Dette er det jeg fant

Progesteron nivåer under menstruasjonssyklusen
Follikkelfase – 1-1.5 ng/ml – 3.2-4.8 nmol/l
Lutealfase – 2-28 ng/ml – 6.4-89 nmol/l

Progesteron nivåer under graviditet
1 trimester – 9-47 ng/ml – 28.5-150 nmol/l
2 trimester – 17-147 ng/ml – 54-468 nmol/l
3 trimester – 55-200 ng/ml – 175-636 nmol/l

Takk [emoji4]
Jeg ser at det er innenfor [emoji108]
Kjønte ikke helt hvorfor de har målt det. Jeg går uansett på progestronstøtte nå.

Ja og jeg er veldig glad for det [emoji4]
Men fortsatt bekymret for hva det kan være årsaken til blødningen jeg har selv om det er veldig lite.
Det forstår jeg godt. Blødninger er ikke noe gøy i et svangerskap, men sa legen noe ang det? Har du blødd lenge?

Det forstår jeg godt. Blødninger er ikke noe gøy i et svangerskap, men sa legen noe ang det? Har du blødd lenge?

Jeg var på legekontoret i nærheten av der jeg jobber for å måle hcg. Legen som jobber der hadde sagt til sekretæren at den hcg er lav. Jeg fikk ikke muligheten til å snakke med legen selv.
Min lege og gynekolog er på ferie. De kommer tilbake 20.august.
Jeg tenker å dra til en privat gynekolog imorgen.

Last edited:
Jeg vil si HCG din er høy jeg, langt over gjennomsnittet. Søk opp HCG nivå og dpo på nettet. Legen din har tydligvis ikke peiling :)

Jeg var på legekontoret i nærheten av der jeg jobber for å måle hcg. Legen som jobber der hadde sagt til sekretæren at den hcg er lav. Jeg fikk ikke muligheten for å snakke med legen selv.
Min lege og gynekolog er på ferie. De kommer tilbake 20.august.
Jeg tenker å dra til en privat gynekolog imorgen.
Ja det er nok lurt så du slipper å bekymre deg mer :sorry: Lykke til, du skal se at dette går helt fint. Det forekommer blødninger i svangerskap som er helt normalt. God klem

Back
Topp