Hcg og Progestron

Happymomy

Glad i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Fikk svar på hcg idag målt 353 (4+0) Og 738(4+2)
Legen mente at det er fordoblet men det er lavt i forhold til lengden på graviditeten min. Jeg er selv uenig med legen.
Jeg er 4+3 Idag og har lysebrun blødning men veldig lite.
Progestron er målt til 39 og jeg glemte å spørre om det er lavt eller ikke. Jeg finner ikke referanse områder for dette.
Noen erfaringer?

Last edited:
Fikk svar på hcg idag målt 353 (4+0) Og 738(4+2)
Legen mente at det er fordoblet men det er lavt i forhold til lengden på graviditeten min. Jeg er selv uenig med legen.
Jeg er 4+3 Idag og har lysebrun blødning men veldig lite.
Progestron er målt til 39 og jeg glemte å spørre om det er lavt eller ikke. Jeg finner ikke referanse områder for dette.
Noen erfaringer?

Desverre ingen erfaring , men du kan kanskje spørre om meningen til en annen lege?

Dette er det jeg fant

Progesteron nivåer under menstruasjonssyklusen
Follikkelfase – 1-1.5 ng/ml – 3.2-4.8 nmol/l
Lutealfase – 2-28 ng/ml – 6.4-89 nmol/l

Progesteron nivåer under graviditet
1 trimester – 9-47 ng/ml – 28.5-150 nmol/l
2 trimester – 17-147 ng/ml – 54-468 nmol/l
3 trimester – 55-200 ng/ml – 175-636 nmol/l

Desverre ingen erfaring , men du kan kanskje spørre om meningen til en annen lege?

Takk [emoji4]
Dessverre er det helg nå og jeg må vente til mandag og bestille en time hos privat gynekolog.
Jeg har kjønt at jeg må snakke med en gynekolog. Allmennleger har ikke så mye erfaringer når det er vanskelige graviditeter og blødning osv.

Dette er det jeg fant

Progesteron nivåer under menstruasjonssyklusen
Follikkelfase – 1-1.5 ng/ml – 3.2-4.8 nmol/l
Lutealfase – 2-28 ng/ml – 6.4-89 nmol/l

Progesteron nivåer under graviditet
1 trimester – 9-47 ng/ml – 28.5-150 nmol/l
2 trimester – 17-147 ng/ml – 54-468 nmol/l
3 trimester – 55-200 ng/ml – 175-636 nmol/l

Takk [emoji4]
Jeg ser at det er innenfor [emoji108]