Søke om foreldrepenger

Før ferien fikk jeg og arbeidsgiver sendt inn et skjema om gravidteten til lønnskontoret. De sendte inntektsopplysningsskjemaet direkte til NAV.

I uke 28 fikk jeg en terminbekreftelse av fastlegen. Samtidig sendte jeg søknad om foreldrepenger, og da hadde de allerede mottatt inntektsopplysningsskjemaet. Veldig praktisk! Egentlig er det opptil 12 uker behandlingstid her jeg bor, men søknaden var godkjent på 3 dager.

Greit å ha det gjort, og det var ikke så avansert. Er uansett en del som skal på plass (inntektopplysningsskjema, terminbekreftelse og din søknad), så det er bare å trekke pusten og komme i gang :)

Er det noen som vet hvordan man gjør det hvis man skal ha ferie i permisjon? Skjønner ikke bæra av denne søknaden.

Noen som vet om man får noen slags bekreftelse på at nav har mottatt inntektsopplysningene fra arbeidsgiver? :)

Noen som vet om man får noen slags bekreftelse på at nav har mottatt inntektsopplysningene fra arbeidsgiver? :)
Lurer jeg også på! Da jeg sendte inn søknaden i juli trodde jeg at arbeidsgiver hadde sendt inn inntektsopplysninger i juni, som de sa de skulle. Men fikk brev fra nav etter cirka en uke (i postkassen på nav.no) om at at ikke hadde fått det, og en frist på når de måtte få det. Har snakket med lønnskontoret og de skulle ordne det, men er litt spent - står ikke noe på nav om at de har fått det ennå!

For meg tok det en mnd lenger enn oppgitt, altså 4 mnd?! :eek:
Hva? Det må jo ha vært en glipp, at du har blitt glemt i bunken eller noe. Det var jo uansett vanvittig lang behandlingstid. Jeg sendte inn inntektsopplysningsskjema per post en uke etter selve søknaden, og 4 dager etter det igjen fikk jeg svar om at søknaden var innvilget.

Hva? Det må jo ha vært en glipp, at du har blitt glemt i bunken eller noe. Det var jo uansett vanvittig lang behandlingstid. Jeg sendte inn inntektsopplysningsskjema per post en uke etter selve søknaden, og 4 dager etter det igjen fikk jeg svar om at søknaden var innvilget.
Søknadsfristen var 12 uker, fikk jeg lest meg til på nett. Menmen, ordna seg heldigvis etter en del purring fra meg. Kan godt være jeg forsvant i bunken ja :p Søkte uke 27 denne gang, spennende å se når denne blir innvilga.

Kan noen linke meg den fordelingskalklulatoren av mødre og pappa permisjon på nav sine sider? Jeg leiter og leiter men finner den filler’n meg ikke!![emoji31]

Det skal stå innpå dine sider på nav.no. Der kan du følge sakene du har med nav, søknader, utbetalinger osv. :)

Er det noen som vet hvordan man gjør det hvis man skal ha ferie i permisjon? Skjønner ikke bæra av denne søknaden.

Sleit med det samme![emoji13] men sjefen min viste meg at de skulle skrive det inn på det her inntektsskjemaet. Så vi bare avtalte når jeg skal ha ferien i permen og så noterte sjefen det ned på skjema. Håper det er rett hvertfall!

Da har jeg søkt! [emoji4] bare spent på om arbeidsgiveren min sender inn inntektsopplysninger i tide nå da

Da har jeg søkt! [emoji4] bare spent på om arbeidsgiveren min sender inn inntektsopplysninger i tide nå da

Jeg å[emoji7] sendte den istad!! Fikk bekreftelse fra sjefen min idag om at han har videresendt opplysningene mine til lønnsavdelingen og at de MÅ gjøre det innen 14 dager, så håper det går i orden!!

Jeg å[emoji7] sendte den istad!! Fikk bekreftelse fra sjefen min idag om at han har videresendt opplysningene mine til lønnsavdelingen og at de MÅ gjøre det innen 14 dager, så håper det går i orden!!

Jeg fikk mail fra lønningsavdelingen i stad om at de skulle sende den i løpet av dagen så da håper jeg det stemmer [emoji16]

Jeg fikk mail fra lønningsavdelingen i stad om at de skulle sende den i løpet av dagen så da håper jeg det stemmer [emoji16]

Du kan sjekke på nav.no om de har sendt inn! Hvis du går på «mine saker»! Der kan jeg se dato for når nav mottok inntektsgrunnlag-skjema fra arbeidsgiver for både sykemeldingen i Mars og for svangerskapspenge-søknaden i April[emoji1303][emoji5]

Lurer jeg også på! Da jeg sendte inn søknaden i juli trodde jeg at arbeidsgiver hadde sendt inn inntektsopplysninger i juni, som de sa de skulle. Men fikk brev fra nav etter cirka en uke (i postkassen på nav.no) om at at ikke hadde fått det, og en frist på når de måtte få det. Har snakket med lønnskontoret og de skulle ordne det, men er litt spent - står ikke noe på nav om at de har fått det ennå!
Har fått svar på det, skal stå inne på nav der du har søknaden din :) Står hvilke arbeidsgiver nav har motatt inntektsopplysninger fra :joyful:

Du kan sjekke på nav.no om de har sendt inn! Hvis du går på «mine saker»! Der kan jeg se dato for når nav mottok inntektsgrunnlag-skjema fra arbeidsgiver for både sykemeldingen i Mars og for svangerskapspenge-søknaden i April[emoji1303][emoji5]

Ah! Takk for tips! Da skal jeg følge med der[emoji4]

Å takk [emoji1317][emoji4]
Heii til deg! Venter du også gutt? [emoji16]
Tiden flyr! Ikke lenge siden vi var helt uvitende om at det endelig skulle bli vår tur [emoji16]
Ja, er en liten guttebaby hos meg også [emoji173] det føles som et helt annet liv siden vi skravlet om uttak, innsett, ventetid, håp og drømmer om en spire. Rart å tenke på at det bare er et halvt år siden [emoji5]

Back
Topp