❤️ August 2018 ❤️

Hei!
Jeg skal vel inn her. Tredje runde, men regnes som andre forsøk da første ble avbrutt. Kort protokoll, Gonal f og Orgalutran. Startet med Gonal f på fredag og med orgalutran i dag. Kontroll på torsdag.
Gikk ordentlig i kjelleren sist og håper virkelig det går denne gangen.

Velkommen i august gjengen! :) Håper alle gode ting er tre for deg. :Heartred

Kontroll overstått.
Vet ikke helt hva som skjer nå..
Legen mente det var lenge til el, da ledende follikkel kun var 9mm. (Hatt sykluser på 28/29 dgr siden fødsel, altså er nå på 5.syklusen).
I tillegg ble det tatt en bakterie prøve da hun mente jeg hadde bakteriell vaginose..
Så.. jeg skal i all fall ringe når el dukker opp, så får jeg vite om det blir innsett eller ei pga bakterier.
Når jeg googla så står det at bakteriell vaginose kan før til SA. Den sjansen vil jeg ikke ta.

Hvor mye vokser normalt sett en follikkel på et døgn?

Ul kontroll i morgen! Gruer meg! Har hatt på følelsen at noe er galt siden siste SA en, har hatt smerter disse dagene og det liker jeg ikke.. Håper alt er i orden i morgen og at det blir innsett på mandag!! :sorry:

Krysser fingrene for at det er helt i orden i morgen. :Heartred

Kontroll overstått.
Legen mente det var lenge til el, da ledende follikkel kun var 9mm. (Hatt sykluser på 28/29 dgr siden fødsel, altså er nå på 5.syklusen).
I tillegg ble det tatt en bakterie prøve da hun mente jeg hadde bakteriell vaginose..
Så.. jeg skal i all fall ringe når el dukker opp, så får jeg vite om det blir innsett eller ei pga bakterier.
Når jeg googla så står det at bakteriell vaginose kan før til SA. Den sjansen vil jeg ikke ta.

De vokser vel omtrent 1-2 mm per dag, og så varierer det jo ganske mye hvor stor den er når den slipper naturlig (18-30 mm).

Håper du kan behandle vaginosen nå og likevel få innsett. :)

Kontroll overstått.

Hvilken cd er du på, da?
Vel, det er jo bra at de er nøye ang bakteriell vaginose da.. så slipper du å kaste bort småtasser!

Hvordan går det med deg? :)

Takk som spør! Vært lenge borte fra forumet nå og ikke fått gått gjennom alt som har skjedd men kom over denne. Her er alt i rute, eller egentlig før rute for innsett i August. TR kom på lørdag og jeg pleier å få El på CD 12. Innsett blir derfor mest sannsynlig flyttet en uke frem til fredag 14[emoji1319][emoji1319] Har kontroll på mandag.

Nå gleder jeg meg til å bla gjennom 225 uleste poster på Augustforumet[emoji23] Håper på noen skikkelig gode nyheter[emoji1305]

Nja, nei. Han lar meg snakke, og har tålmodighet og forståelse for at jeg trenger det, men han er jo ikke interessert i temaet eller husker det jeg har sagt. Så det blir veldig kjedelig samtaler vanligvis. :rolleyes: Han er spent og håper dette skal gå bra, han bare... Tja. Er litt "mann". "Vi får vel bare vente og se" og "Vi er jo fornøyde sånn som det er også, ikke sant?" Og jeg kan jo ikke si han imot på noe av det, jeg bare er så innmari oppi det hele. Men så er det jo vi (kvinnene) som må gjøre nesten hele jobben og alle hormonene også. Og mannen og jeg har også gjort det sånn at han kun er med på forsamtale og uttak nå ved søskenforsøk (han var med på absolutt alt med førstemann). Så hittil har han vært med på to forsamtaler og ett uttak siden mai 2017. Jeg har jo i tillegg vært på tre innsett og masse kontroller på klinikkene og også henvisningssamtale (og andre samtaler) hos fastlegen. Så jeg må jo tenke på det. Han signerer papirer. Og ja. Leverer varer ved behov. :p

Ja, er nettopp det!
De er heldige :p

I feel you!!! Trodde og at rundene når mann jakter på nr2 skulle føles lettere, men nei! Tvert om vil jeg si. En stor påkjenning er det uansett om en prøver på nr1 eller nr2 eller hva som helst, men jeg har vært mye mer sliten under stimulering og etter uttak nå i jakten på søsken enn da vi prøvde på nr1 (men akkurat det er nok individuelt :-) )

Absolutt! Også er det helt annerledes når man har en aktiv ungen hjemme, så man kan ikke slappe av like mye, men samtidig er det kanskje lettere å ikke tenke på det! Eller ikke [emoji23]

De vokser vel omtrent 1-2 mm per dag, og så varierer det jo ganske mye hvor stor den er når den slipper naturlig (18-30 mm).

Håper du kan behandle vaginosen nå og likevel få innsett. :)
Så i teorien kan jeg få el i helgen da, sånn som jeg forventet.
Jammen godt du er her inne du har jo svar på alt! :D
Ja, kunne være at det ikke hadde noe å si ift innsett, måtte bare vite hvilke type bakterier det er først, så jeg er litt avventende.
Hvilken cd er du på, da?
Vel, det er jo bra at de er nøye ang bakteriell vaginose da.. så slipper du å kaste bort småtasser!
CD 11 i dag.
Enig med deg! Altfor dyrebare til å sløse med.

Takk som spør! Vært lenge borte fra forumet nå og ikke fått gått gjennom alt som har skjedd men kom over denne. Her er alt i rute, eller egentlig før rute for innsett i August. TR kom på lørdag og jeg pleier å få El på CD 12. Innsett blir derfor mest sannsynlig flyttet en uke frem til fredag 14[emoji1319][emoji1319] Har kontroll på mandag.

Nå gleder jeg meg til å bla gjennom 225 uleste poster på Augustforumet[emoji23] Håper på noen skikkelig gode nyheter[emoji1305]

Innsett fredag 17.8 mente du? :D Gøy med innsett snart hvert fall. Da er du jo straks der du og. :D Er et par gode nyheter (juli-innsett som ga graviditet og ventespire ;) ).

Så i teorien kan jeg få el i helgen da, sånn som jeg forventet.
Jammen godt du er her inne du har jo svar på alt! :D
Ja, kunne være at det ikke hadde noe å si ift innsett, måtte bare vite hvilke type bakterier det er først, så jeg er litt avventende.

CD 11 i dag.
Enig med deg! Altfor dyrebare til å sløse med.

Jadda! Dette skal gå bra det. :D

Dag 2 med Gonal-F, greier ikke å sette sprøytene selv.. gjør ikke vondt men stopper helt opp.. så her må samboer trå til [emoji23] starter på cetrotide fredag og ul mandag.. krysser fingrene for akkurat passe mengde gode egg [emoji4]
Tidligst uttak onsdag... nå gikk plutselig tiden litt fortere [emoji16]

Etter forrige uttak hadde jeg masse brunt gæsj-utflod frem til mensen, kan det at jeg ikke har det nå være pga at jeg ikke bruker lutinus? Har ikke sett en eneste dråpe av noe som helst siden uttak og synes det virker rart...

Endelig er august kommet og nå er det bare å vente på at tr skal komme så jeg kan ringe den inn og få nøyaktig dato så vi kan komme igang. Kjenner jeg gleder meg mere og mere nå selv om det er en fryktelig berg og dalbane.
Håper dere alle har hatt en flott sommer så langt :)

Hvordan går det med deg? :)
Heisann :) Takk som spør! Holdt på å bli gal av ventingen så tok meg en skikkelig pause fra forumet. Nå forventer jeg tr en av de nærmeste dagene så da blir det sprøytestart :D

Tok en test nå, den var skikkelig negativ, så den har ikke sjans til å bli positiv de neste to dagene hvertfall. Er det praktisk mulig at det er minst 3-4 dager til EL når follikkel er 21 mm nå?

Ja, ihvertfall hadde jeg noen runder med Letrozol hvor gyn regnet med at el skulle være rett rundt hjørnet (store follikler), mens det tok ytterligere noen dager før el kom. F.eks ul med 20mm follikkel på CD 10 og positiv el-test på CD 14.

Ja, ihvertfall hadde jeg noen runder med Letrozol hvor gyn regnet med at el skulle være rett rundt hjørnet (store follikler), mens det tok ytterligere noen dager før el kom. F.eks ul med 20mm follikkel på CD 10 og positiv el-test på CD 14.

Ah, takk, det beroliger meg litt! :) Ved forrige frys tok jeg Letrozol på helt feil tid i syklusen (det jeg trodde var mens var ikke det), så dette er første gang jeg bruker Letrozol riktig. Det kan jo forklare hvorfor follikkel er så stor uten positiv test. Ved forrige forsøk fikk jeg positiv EL-test dagen etter den var 18mm.

CD14 og 2 dager siden 21mm, og fortsatt supernegativ test (teststreken synes ikke en gang). Da blir det ikke innsett denne uka likevel.

Etter forrige uttak hadde jeg masse brunt gæsj-utflod frem til mensen, kan det at jeg ikke har det nå være pga at jeg ikke bruker lutinus? Har ikke sett en eneste dråpe av noe som helst siden uttak og synes det virker rart...

Ja, det kan det være. Lutinus irriterer slimhinmene i skjeden. :) Og om de har vært litt hardhendt kan man jo blø litt mer etter selve uttaket pga det og.

Heisann :) Takk som spør! Holdt på å bli gal av ventingen så tok meg en skikkelig pause fra forumet. Nå forventer jeg tr en av de nærmeste dagene så da blir det sprøytestart :D

Forstår jeg godt. Da er du straks i gang. :D

Back
Topp