❤️ August 2018 ❤️

På UL så de 10 forliker, men bare 5-6 var av grei størrelse. De ville allikevel at jeg skal ta eggløsnigsprøyten i dag og uttak på Onsdag. Sist fikk jeg 14 egg ut men bare 7 ble befruktet og 1 godt nok til innsett. Krysser fingrene for at om det blir mindre egg ut nå så er de av bedre kvalitet [emoji173] skulle virkelig ønske jeg fikk noen på frys! Når har du UL?

Så spennende med eggløsningssprøyte i dag. :) Lykke til med uttak på onsdag. :D

Jeg er så utålmodig i dag kjenner jeg og tenker bare på dette her! Jeg trodde liksom at man ikke ble så opphengt i det når man har vært så heldig å fått et barn fra før og vært igjennom denne prosessen, men nope! Like opphengt i det og gooooooogler som bare det! Not good [emoji85]

Jeg kjenner også at jeg blir fryktelig opphengt i dette søskenforsøket nå. Selv om det er annerledes når man heldigvis har en fra før. Men jeg er livredd for enda et negativt forsøk nå. Sliten av denne dumme prøverørskarusellen.

Jeg kjenner også at jeg blir fryktelig opphengt i dette søskenforsøket nå. Selv om det er annerledes når man heldigvis har en fra før. Men jeg er livredd for enda et negativt forsøk nå. Sliten av denne dumme prøverørskarusellen.

Er fryktelig! Samboeren er ikke så lett å snakke med heller, for han skjønner ikke alt og jeg føler at jeg «maser» og snakker om det hele tiden.
Sjekker forumet 100 ganger om dagen for å «få tiden til å gå»!
Er det lett å snakke med mannen din om det?

Sniker litt! St.Olavs er ganske nøye på at det skal være 5 dager etter! Det stresset meg endel, ifht å få positiv EL-test på riktig dag! De vil også bare forholde seg til positiv EL-test fra morgenurin! Så jeg hadde bestemt meg for å ta en «spansk en» og si at den var positiv søndag morgen enten ved positiv EL-test lørdag kveld eller søndag ettermiddag! Jeg har innimellom korte LH-topper og har f.eks hatt negativ EL test på morgen, positiv på ettermiddag/kveld og så negativ igjen neste morgen!

Oj, det er jo kjekt å vite! Var hos gyn i dag, og han anbefalte morgenurin, men jeg kunne bruke kveld også. Det var det samme så lenge urinen hadde "stått" en stund. Og han er jo "godkjent" av St. Olavs, om jeg kan si det på den måten.

Jeg har aldri testet før, så vet jo ikke hvor lange topper jeg har, eller om jeg i det hele tatt får en :nailbiting:

Okey, så det har ikke så mye å si at egget MÅ settes inn på dag 5? Har blastoer [emoji848] Er jo uansett vanskelig å vite nøyaktig når det slipper. Ikke før etterpå iallefall [emoji28]

Jo, tror dem teller i fra den dagen testen er positiv jeg også 5 dager ja, sålenge det er blasto:D

Er fryktelig! Samboeren er ikke så lett å snakke med heller, for han skjønner ikke alt og jeg føler at jeg «maser» og snakker om det hele tiden.
Sjekker forumet 100 ganger om dagen for å «få tiden til å gå»!
Er det lett å snakke med mannen din om det?

Nja, nei. Han lar meg snakke, og har tålmodighet og forståelse for at jeg trenger det, men han er jo ikke interessert i temaet eller husker det jeg har sagt. Så det blir veldig kjedelig samtaler vanligvis. :rolleyes: Han er spent og håper dette skal gå bra, han bare... Tja. Er litt "mann". "Vi får vel bare vente og se" og "Vi er jo fornøyde sånn som det er også, ikke sant?" Og jeg kan jo ikke si han imot på noe av det, jeg bare er så innmari oppi det hele. Men så er det jo vi (kvinnene) som må gjøre nesten hele jobben og alle hormonene også. Og mannen og jeg har også gjort det sånn at han kun er med på forsamtale og uttak nå ved søskenforsøk (han var med på absolutt alt med førstemann). Så hittil har han vært med på to forsamtaler og ett uttak siden mai 2017. Jeg har jo i tillegg vært på tre innsett og masse kontroller på klinikkene og også henvisningssamtale (og andre samtaler) hos fastlegen. Så jeg må jo tenke på det. Han signerer papirer. Og ja. Leverer varer ved behov. :p

Last edited:
Jeg er så utålmodig i dag kjenner jeg og tenker bare på dette her! Jeg trodde liksom at man ikke ble så opphengt i det når man har vært så heldig å fått et barn fra før og vært igjennom denne prosessen, men nope! Like opphengt i det og gooooooogler som bare det! Not good [emoji85]

I know. Konsentrasjonsevnen min på jobb er helt latterlig dårlig, og jeg sliter til og med med søvnen. Kan ikke skylde på hormoner en gang siden det er naturlig syklus, men jeg føler meg småsprø.

Nja, nei. Han lar meg snakke, og har tålmodighet og forståelse for at jeg trenger det, men han er jo ikke interessert i temaet eller husker det jeg har sagt. Så det blir veldig kjedelig samtaler vanligvis. :rolleyes: Han er spent og håper dette skal gå bra, han bare... Tja. Er litt "mann". "Vi får vel bare vente og se" og "Vi er jo fornøyde sånn som det er også, ikke sant?" Og jeg kan jo ikke si han imot på noe av det, jeg bare er så innmari oppi det hele. Men så er det jo vi som må gjøre nesten hele jobben og alle hormonene også. Og vi har også gjort det sånn at han kun er med på forsamtale og uttak nå ved søskenforsøk. Så hittil har han vært med på to forsamtaler og ett uttak siden mai 2017. Jeg har jo i tillegg vært på tre innsett og masse kontroller på klinikkene og også henvisningssamtale (og andre samtaler) hos fastlegen. Så jeg må jo tenke på det. Han signerer papirer. Og ja. Leverer varer ved behov. :p

Ja det er nok mye enklere for mennene å holde følelsene litt på avstand når det ikke er de som må fysisk gjennom det. Tror ikke mannfolka hadde vært så rolige og avbalanserte hvis det var de som måtte springe til legen i hytt og pine for å måle vekst i millimeter og diverse. :p

Ja det er nok mye enklere for mennene å holde følelsene litt på avstand når det ikke er de som må fysisk gjennom det. Tror ikke mannfolka hadde vært så rolige og avbalanserte hvis det var de som måtte springe til legen i hytt og pine for å måle vekst i millimeter og diverse. :p

Jeg tror likevel ikke at han hadde blitt like opphengt som meg. :hilarious: Men joda, jeg tror absolutt at det at han ikke trenger å gjøre noe (ingen sprøyter, ingen kontroller) gjør at han kan ha såpass avstand til det hele som han har. :rolleyes:

I feel you!!! Trodde og at rundene når mann jakter på nr2 skulle føles lettere, men nei! Tvert om vil jeg si. En stor påkjenning er det uansett om en prøver på nr1 eller nr2 eller hva som helst, men jeg har vært mye mer sliten under stimulering og etter uttak nå i jakten på søsken enn da vi prøvde på nr1 (men akkurat det er nok individuelt :-) )

På UL så de 10 forliker, men bare 5-6 var av grei størrelse. De ville allikevel at jeg skal ta eggløsnigsprøyten i dag og uttak på Onsdag. Sist fikk jeg 14 egg ut men bare 7 ble befruktet og 1 godt nok til innsett. Krysser fingrene for at om det blir mindre egg ut nå så er de av bedre kvalitet [emoji173] skulle virkelig ønske jeg fikk noen på frys! Når har du UL?

Vet du str på de? Jeg var på kontroll i går og de jeg hadde var nå på 12,14 og 17. Hun så to til, men de sa hun ikke noe om. De var litt usikre på når jeg skulle ha uttak, men landet på fredag for å unngå at de ikke var umodne. Nå er jeg bare så nervøs for at det skal være for sent igjen. Men får håpe nesesprayen holder de på plass til uttak

Nja, nei. Han lar meg snakke, og har tålmodighet og forståelse for at jeg trenger det, men han er jo ikke interessert i temaet eller husker det jeg har sagt. Så det blir veldig kjedelig samtaler vanligvis. :rolleyes: Han er spent og håper dette skal gå bra, han bare... Tja. Er litt "mann". "Vi får vel bare vente og se" og "Vi er jo fornøyde sånn som det er også, ikke sant?" Og jeg kan jo ikke si han imot på noe av det, jeg bare er så innmari oppi det hele. Men så er det jo vi (kvinnene) som må gjøre nesten hele jobben og alle hormonene også. Og mannen og jeg har også gjort det sånn at han kun er med på forsamtale og uttak nå ved søskenforsøk (han var med på absolutt alt med førstemann). Så hittil har han vært med på to forsamtaler og ett uttak siden mai 2017. Jeg har jo i tillegg vært på tre innsett og masse kontroller på klinikkene og også henvisningssamtale (og andre samtaler) hos fastlegen. Så jeg må jo tenke på det. Han signerer papirer. Og ja. Leverer varer ved behov. :p

Haha... dette er akkurat som min samboer. Han sier «bare si hvor og når jeg skal møte opp». Husker sjeldent det jeg har sagt etc.
Jammen godt det forumet her finnes[emoji173]️

Haha... dette er akkurat som min samboer. Han sier «bare si hvor og når jeg skal møte opp». Husker sjeldent det jeg har sagt etc.
Jammen godt det forumet her finnes[emoji173]️

Han husker det vesentlige altså. Haha... Han er ikke håpløs. Jeg bare har en mistanke om at han hører etter med et halvt øre når dette temaet kommer opp. Så det kombinert med medium interesse fungerer ikke optimalt for hukommelsen hans. :hilarious:

Men han må absolutt ha nøyaktig beskjed om når han må stille opp ja. :knegg:

Veldig takknemlig for forumet da. :D

Tr idag, oppstart Gonal-F på torsdag og UL-kontroll på mandag [emoji4]
Godt å endelig kunne si at man er i gang [emoji847][emoji847]

Tr idag, oppstart Gonal-F på torsdag og UL-kontroll på mandag [emoji4]
Godt å endelig kunne si at man er i gang [emoji847][emoji847]

Så godt å være i gang. :D

Hei!
Jeg skal vel inn her. Tredje runde, men regnes som andre forsøk da første ble avbrutt. Kort protokoll, Gonal f og Orgalutran. Startet med Gonal f på fredag og med orgalutran i dag. Kontroll på torsdag.
Gikk ordentlig i kjelleren sist og håper virkelig det går denne gangen.

Ul kontroll i morgen! Gruer meg! Har hatt på følelsen at noe er galt siden siste SA en, har hatt smerter disse dagene og det liker jeg ikke.. Håper alt er i orden i morgen og at det blir innsett på mandag!! :sorry:

Back
Topp