❤️ August 2018 ❤️

Gratulerer så mye med vellykkede uttak til dere som har hatt det! Skjønner godt skuffelsen av å måtte vente. Man blir veldig utålmodig av denne prosessen.

Jeg har hatt kontroll i dag. Gyn mente at EL var rett rundt hjørnet/nå! Venter på telefon fra klinikken for å høre hva planen blir, men forhåpentligvis blir det altså innsett denne uka.

Så kjipt med totalfrys! Men krysser fingrene for mange fine blastoer [emoji173]️ Ventetiden er definitvt det verste med hele dette opplegget!

Definitivt! Og litt ekkelt å vite at man venter på frys i naturlig syklus, det kan jo virkelig balle på seg med mer venting da. Det vet jo du alt om!! Tanken på el på rett dag er jo stress allerede nå, kan ikke tenke meg hvordan det blir når man først begynner å el-teste.. krysser hvertfall alt for at du får el på rett dag nå!

Definitivt! Og litt ekkelt å vite at man venter på frys i naturlig syklus, det kan jo virkelig balle på seg med mer venting da. Det vet jo du alt om!! Tanken på el på rett dag er jo stress allerede nå, kan ikke tenke meg hvordan det blir når man først begynner å el-teste.. krysser hvertfall alt for at du får el på rett dag nå!

Ja jeg holder på å tørne! Hvorfor kan ikke styrt syklus bare være en rutine liksom.. Som om vi ikke venter nok fra før! Vi får håpe det går veien for oss begge [emoji173]️

Så bra resultatet! Til meg sa de at de dyrker alt til blasto uansett hva som skjer, rart at det er forskjellig:bored: Men håper på masse fine eskimoer til oss begge!
Kan være det er fordi jeg har såppas mange?
Du skal ikke se bort ifra at jeg kommer til å kalle magebolla eskimo frem til vi får vite kjønn :cat:

Gratulerer så mye med vellykkede uttak til dere som har hatt det! Skjønner godt skuffelsen av å måtte vente. Man blir veldig utålmodig av denne prosessen.

Jeg har hatt kontroll i dag. Gyn mente at EL var rett rundt hjørnet/nå! Venter på telefon fra klinikken for å høre hva planen blir, men forhåpentligvis blir det altså innsett denne uka.

Så spennende med innsett på trappene. :D

Klinikken ringte. Selv om UL viste EL nå/straks skal jeg bruke EL-test og vente på at den blir positiv. Men jeg har jo ikke testet frem til nå, så hva hvis jeg har "gått glipp av" positiv test fordi den jo skal bli positiv FØR EL? Skjønner ingenting av dette opplegget. Hun på klinikken skjønte ikke problemstillinga en gang. "Den blir jo positiv når du har eggløsning, ikke før!" Får håpe det stemmer da.

Hvordan går det med deg? Hvor ligger du i løypa nå? :)
ups. ikke sett denne før nå, jeg!!
.
jeg venter og venter og teller ned dagene til oppstart. Siste innspurt på p-piller.Ferdig på lørdag. Forventer mens tirsdag eller onsdag neste uke og da er vi i gang! Medisiner bestilt og hentes i dag så nå føles dette forsøket litt mer virkelig og nært :-)

Selv om det forestående forsøket har vært i tankene mine hele sommeren har jeg prøvd å leve i nuet og nyte den deilige sommeren vi har hatt.. Var fryktelig sliten her i våres etter siste årets påkjenninger med mislykkede forsøk og graviditeter, ekstremt travle tider på jobb og mye snørr og sykdom på gutten vår. Tre ukers ferie med sol og varme har vært godt så får bare håpe at det er en god oppladning til nytt forsøk :-)

Klinikken ringte. Selv om UL viste EL nå/straks skal jeg bruke EL-test og vente på at den blir positiv. Men jeg har jo ikke testet frem til nå, så hva hvis jeg har "gått glipp av" positiv test fordi den jo skal bli positiv FØR EL? Skjønner ingenting av dette opplegget. Hun på klinikken skjønte ikke problemstillinga en gang. "Den blir jo positiv når du har eggløsning, ikke før!" Får håpe det stemmer da.

Så rart, jeg ville også blitt bekymret over dette. Tenker jo det samme som deg at den blir positiv før. Må jo bare håpe at de har kontroll da.. men ville tatt en test allerede i dag for å se! Håper det ordner seg!

De regner det jo slik, men det er jo riktig at man kan få positiv et par dager før egget slipper. Håper likevel du rekker å få positiv test før egget løsner nå. :)

ups. ikke sett denne før nå, jeg!!
.
jeg venter og venter og teller ned dagene til oppstart. Siste innspurt på p-piller.Ferdig på lørdag. Forventer mens tirsdag eller onsdag neste uke og da er vi i gang! Medisiner bestilt og hentes i dag så nå føles dette forsøket litt mer virkelig og nært :)

Selv om det forestående forsøket har vært i tankene mine hele sommeren har jeg prøvd å leve i nuet og nyte den deilige sommeren vi har hatt.. Var fryktelig sliten her i våres etter siste årets påkjenninger med mislykkede forsøk og graviditeter, ekstremt travle tider på jobb og mye snørr og sykdom på gutten vår. Tre ukers ferie med sol og varme har vært godt så får bare håpe at det er en god oppladning til nytt forsøk :)

Høres ut som en god oppladning før forsøk og graviditet nå. :D Da er det ikke lenge til du er i gang du og, spennende! :)

Uttak overstått. 18 egg ut, noe jeg skal prøve å bli veldig fornøyd med når jeg kommer over skuffelsen over totalfrys.. trodde jeg var forberedt men begynte å strigråter inne på uttaksrommet:( Alle skal dyrkes til blasto, så krysser fingrene for at noen fine eskimoer overlever helt til lørdag. Får vite på mandag. Så blir det vel innsett i starten av oktober eller noe.

Vet hvordan det føles ❤️ du er ikke alene om å strigråte inne på uttaksrommet ❤️ satser på at oktober blir suksess :D

Uttak overstått. 18 egg ut, noe jeg skal prøve å bli veldig fornøyd med når jeg kommer over skuffelsen over totalfrys.. trodde jeg var forberedt men begynte å strigråter inne på uttaksrommet:( Alle skal dyrkes til blasto, så krysser fingrene for at noen fine eskimoer overlever helt til lørdag. Får vite på mandag. Så blir det vel innsett i starten av oktober eller noe.
Sender deg en stor klem [emoji173] du har lov til å være skuffet og lei deg. Denne ivf-karusselen er beinhard og tøff. Men fra en som har vært gjennom alvorlig ohss kan jeg love deg at det til syvende og sist er bedre med totalfrys enn ohss. Og av de 18 eggene ut MÅ det jo være mange gullegg [emoji173][emoji173] slapp godt av og ta vare å deg selv nå! Og Husk å drikke masse vann!!!

Vært på ny ul i dag, og gyn var veldig positiv i forhold til sist! Så nå er det bare å vente på positiv el test... Satser på at den blir positiv før helga, og innsett neste uke :)

Så bra! :D Da er det ikke lenge igjen!

De regner det jo slik, men det er jo riktig at man kan få positiv et par dager før egget slipper. Håper likevel du rekker å få positiv test før egget løsner nå. :)

Tok en test nå, den var skikkelig negativ, så den har ikke sjans til å bli positiv de neste to dagene hvertfall. Er det praktisk mulig at det er minst 3-4 dager til EL når follikkel er 21 mm nå?

Sender deg en stor klem [emoji173] du har lov til å være skuffet og lei deg. Denne ivf-karusselen er beinhard og tøff. Men fra en som har vært gjennom alvorlig ohss kan jeg love deg at det til syvende og sist er bedre med totalfrys enn ohss. Og av de 18 eggene ut MÅ det jo være mange gullegg [emoji173][emoji173] slapp godt av og ta vare å deg selv nå! Og Husk å drikke masse vann!!!

Takk for fine ord:) Skal absolutt huske å drikke vann, pluss spise biff i dag om magen orker;) Har absolutt respekt for ohss, og godt å bli minnet på realiteten fra noen som har vært gjennom det! Skal være masse gullegg har jeg bestemt :smug:

Back
Topp