❤️ August 2018 ❤️

Okei, litt godt å høre, håper de ikke prøver for hardt heller;)

De tar nok alt de kan - de vil jo tross alt gi deg høyest mulig sjanse for gode innsett, uavhengig av om det blir nå eller senere. Jeg forstår hva du mener likevel, og forstår godt at du helst vil under 15 egg. :) Vi krysser fingrene til mandag! :Heartred

Men sånn vil det jo være uansett hvilken grense de satte? Jeg antar at når det har blitt så strengt så er det god grunn til det, OHSS kan jo være svært alvorlig.
Det er jo bra de tar OHSS så alvorlig, tenkte de kunne brukte litt skjønn, men regel er regel.
Føles bare så kjipt for de som har ventet i månedsvis på å komme i gang med forsøk, medisiner og uttak, og så får man ikke fullføre løpet der og da. Skikkelig nedtur, spesielt når man ikke har tegn til OHSS.
Men ja, tryggheten og helsen til kvinnene er selvsagt pri.1.

Seriøst? Det høres så firkantet ut.. et egg for mye liksom.

Jepp, et egg for mye.. Men var liksom innstilt at det ble totalfrys siden det ble det forrige uttak også. Enda jeg da bare fikk ut 4 egg. Så skuffende, men allikevel "forventet". :)

Jepp, et egg for mye.. Men var liksom innstilt at det ble totalfrys siden det ble det forrige uttak også. Enda jeg da bare fikk ut 4 egg. Så skuffende, men allikevel "forventet". :)

Hvorfor ble det totalfrys når du fikk ut bare 4? Det er så kjedelig med den grensa på 15.. Jeg fikk ut 16, men glad det ble totalfrys på en måte for jeg hadde sinnsykt vondt

Var på første kontroll i dag (dag 9 på menopur). Hadde fryktet at det ikke var noen follikler siden jeg har kjent veldig lite, men heldigvis så var det 3 (var 2 små til, men disse mente legen var for små). Skal på ny kontroll på mandag. Krysser alt for at alle 3 utvikler seg videre. Nå var de på 7,11 og 12. Slimhinnen på ca 8. Akupunktøren min var endelig tilbake så fikk vært der i dag og. Får håpe det hjelper på prosessen[emoji4]

Jeg har sykluser på mellom 27 og 35 dager, så er sykt stress! Bestill billigtester og test fra da du ville gjort om du hadde «normal» syklus, så slipper du stresset og å eventuelt misse EL. Jeg hadde EL på CD 20 forrige mnd og CD 13 denne syklusen liksom :p

Det gynekologen sier er veldig spesielt og feil mener nå jeg. Når jeg får sen EL, så får jeg også lenger syklus, da altså normal og fin slimhinne og like lang lutealfase som man skal ha, så dette syns jeg du bør forhøre deg om! ❤️

Jeg hadde heller ikke kontroll på mine fryseforsøk i naturlig syklus. Den syklusen hvor jeg hadde fryseforsøk sist var på 35 dager. Med EL på dag 20. De i Porsgrunn sa ikke noe på det og jeg fikk innsett. Fikk positiv test og, men endte i kjemisk.

Masse lykke til :)

Takk for langt og utfyllende svar. <3 Ble så usikker når han var som han var i dag..

Da jeg snakket med St. Olavs ville de ha ul kontroll på dag 9 for å sjekke at ting var i gang og at slimhinnen så bra ut. Og at gyn da ville fortelle meg når jeg skulle starte å teste. I stedet endte jeg må opp med å måtte reise for å ta ny ul på mandag for å sjekke om den største folikkelen har vokst, siden den var "1-2mm for liten". Og med beskjed om at det er jo bra at el ikke kommer på mandag eller tirsdag, har kun blasto på frys.

Har kjøpt meg billigstrimler for lenge siden, så får begynne å teste uansett. Så får jeg håpe ikke gyn mener at det ikke er vits å prøve. Da får jeg evt ringe St. Olavs å høre hva de sier.. De vet jo at det har vært variasjoner i syklus, og mener at jeg kan prøve naturlig, så da har de vel troa på at det fungerer :)

For noe tull! EL kan fint komme senere enn dette uten at noe er galt.

Takk, har prøvd å lese meg litt opp, og ser jo at mange har hatt innsett/klart det på egenhånd med el etter dag 14.

Jeg tok blodprøver flere mnd på rad for å teste at jeg faktisk hadde el, og de slo ut positivt. Så har derfor egentlig aldri orket å teste etter el...

Hvorfor ble det totalfrys når du fikk ut bare 4? Det er så kjedelig med den grensa på 15.. Jeg fikk ut 16, men glad det ble totalfrys på en måte for jeg hadde sinnsykt vondt

Jeg kjente ingenting nå med 16 egg, men hadde det faktisk verre etter runden med 4. Fikk totalfrys fordi det var litt væske i livmor, også ville de ikke vente å se om det var borte til innsett. Siden jeg da måtte vente i Trondheim..

Jeg kjente ingenting nå med 16 egg, men hadde det faktisk verre etter runden med 4. Fikk totalfrys fordi det var litt væske i livmor, også ville de ikke vente å se om det var borte til innsett. Siden jeg da måtte vente i Trondheim..

Da er det forståelig.. Vet aldri hva som kan skje i denne prosessen, men må vel bare stole på at d vet best, selv om det er vondt for oss mange ganger:)

F
Takk for langt og utfyllende svar. <3 Ble så usikker når han var som han var i dag..

Da jeg snakket med St. Olavs ville de ha ul kontroll på dag 9 for å sjekke at ting var i gang og at slimhinnen så bra ut. Og at gyn da ville fortelle meg når jeg skulle starte å teste. I stedet endte jeg må opp med å måtte reise for å ta ny ul på mandag for å sjekke om den største folikkelen har vokst, siden den var "1-2mm for liten". Og med beskjed om at det er jo bra at el ikke kommer på mandag eller tirsdag, har kun blasto på frys.

Har kjøpt meg billigstrimler for lenge siden, så får begynne å teste uansett. Så får jeg håpe ikke gyn mener at det ikke er vits å prøve. Da får jeg evt ringe St. Olavs å høre hva de sier.. De vet jo at det har vært variasjoner i syklus, og mener at jeg kan prøve naturlig, så da har de vel troa på at det fungerer :)
ikk du arket med oversikt over mm størrelse på foliklene? Jeg tar alltid med det og forbereder forsvarstale, haha!

Uansett, masse lykke til :)

Det er jo bra de tar OHSS så alvorlig, tenkte de kunne brukte litt skjønn, men regel er regel.
Føles bare så kjipt for de som har ventet i månedsvis på å komme i gang med forsøk, medisiner og uttak, og så får man ikke fullføre løpet der og da. Skikkelig nedtur, spesielt når man ikke har tegn til OHSS.
Men ja, tryggheten og helsen til kvinnene er selvsagt pri.1.

Jeg regner bare med at det har skjedd noe veldig alvorlig siden de setter absolutt grense nå, og tenker da at det er bra. Jeg antar bare at det må være et sterkt medisinsk argument for at de ikke skal vurdere grad av overstimulering individuelt lenger.

Jeg er selvsagt helt enig i at det er utrolig kjedelig å få totalfrys når man har ventet en evighet. Vi var på forsamtale i desember liksom. Hvis jeg får 15 egg ut så blir det totalfrys. Jeg håper jo virkelig ikke at jeg må oppleve det. Så jeg har full forståelse og medfølelse med de som opplever det som kjipt, tøft, leit osv.

Hei alle sammen jeg skulle starte med ivf på menstruasjonen i juli og skulle ha insett nå i august. Men mensen kom ikke og vips testen ble positiv. Håper at denne gangen blir graviditeten fullført. Lykke til alle sammen [emoji173]️

Ååå så utrolig stas! Gratulerer så mye!! Masse lykke til:Heartred

Hei alle sammen jeg skulle starte med ivf på menstruasjonen i juli og skulle ha insett nå i august. Men mensen kom ikke og vips testen ble positiv. Håper at denne gangen blir graviditeten fullført. Lykke til alle sammen [emoji173]️

Gratulerer så mye, fantastisk! :Heartred

Alle egg regnes med. Jeg får nok ikke innsett i det hele tatt, da blir jeg i såfall sjokkert. Så jeg som har vært lur og kjøpt medisiner på forhånd trengte mer rekovelle og cetrotide, og INGEN lutinus :sorry:
Innsett skulle jeg snakke med dem om på mandag etter vi har sett antall egg, standard på ferskforsøk er 2-dagers.

Skal du ha uttak eller ny kontroll på mandag?

Back
Topp