De mener man ikke trenger lutinus på frys.
Det samme på st.olavs..
Sniker litt her[emoji12]
På St.Olavs brukes Cyclogest ved fryseforsøk! Mye bedre enn lutinus da![emoji1303] Jeg har brukt det både ved innsett i stimulert og naturlig syklus!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
De mener man ikke trenger lutinus på frys.
Det samme på st.olavs..
Sniker litt her[emoji12]
På St.Olavs brukes Cyclogest ved fryseforsøk! Mye bedre enn lutinus da![emoji1303] Jeg har brukt det både ved innsett i stimulert og naturlig syklus!
Men om man da har kjøpt inn Lutinus kan man jo like gjerne bruke det. Det er jo det samme virkestoffet.![]()
Ja, det kan man jo[emoji1303] men man får jo i seg større dose med cyclogest! Veit ikke om det er derfor de har standar med cyclogest ved fryseforsøk og lutinus ved ferskforsøk! Har ikke spurt jeg[emoji12]
Skal ikke spille noen rolle.Jeg fikk jo egentlig 2 stk Crinone per dag ved fryseforsøk på Riksen (90 mg × 2).
Det skal holde. (Jeg nektet å bruke Crinone fordi den ødelegger underlivet mitt, så jeg fikk bytte til Lutinus).
Men rent sånn bruksmessig og lokal bivirkningsmessig så er Cyclogest ekstremt mye bedre enn de to andre.(Jeg ville likevel brukt opp Lutinus om jeg hadde kjøpt inn mye av det, og ikke er over egenandelen.)
Skal jo ikke det! Men St.Olavs er meeeget firkanta ifht rutinene sine!! Jeg ble suuperoverrasket når jeg fikk bruke Cyclogest istedet for Lutinus ved siste ferskforsøk! Det var overhode ikke forventet!
Men man er vel ikke dømt til totalfrys om man har mer enn 17 egg?
Jeg har kun et uttak bak meg, så har ikke så mye peiling, men hos meg fikk de ut 20 egg, 17 av de var modne.
Jeg fikk innsett som planlagt.
Krysser fingrene for innsett og at du får noen gode embryo på frys![]()
Porsgrunn har endret regler i år, så nå er det automatisk totalfrys ved 15 egg ut.![]()

Hva mener dere med totalfrys?
Jeg testet fra CD10 flere ganger om dagen, selv om de sa det holdt med morgentestDere andre som skal ha fryseforsøk i naturlig syklus, eller har hatt. Når begynte dere å teste etter el? Og har/hadde dere stabile sykluser? Og hvor lange? Var på kontroll i dag og lurer litt, for siden de egentlig ikke hadde tid til å ta ul på meg i dag, så hadde ikke legen tid til å svare på noen spørsmål..![]()
Jeg testet fra CD10 flere ganger om dagen, selv om de sa det holdt med morgentestglad for det hvis ikke hadde jeg misset EL. Brukte billigtester frem til de begynte å øke, da gikk jeg over til digital
![]()
så skal på ny kontroll på mandag..Hva mener dere med totalfrys?
Seriøst? Det høres så firkantet ut.. et egg for mye liksom.Jeg fikk ut 16 egg i april, men fikk ikke innsett siden det var over 15.. Kjipt å måtte vente![]()
Jepp, de er kjempestrengeSeriøst? Det høres så firkantet ut.. et egg for mye liksom.
jeg innstiller meg bare på totalfrys. Regner med rundt 20 egentlig...Seriøst? Det høres så firkantet ut.. et egg for mye liksom.
Jeg har sykluser på mellom 27 og 35 dager, så er sykt stress! Bestill billigtester og test fra da du ville gjort om du hadde «normal» syklus, så slipper du stresset og å eventuelt misse EL. Jeg hadde EL på CD 20 forrige mnd og CD 13 denne syklusen liksomTakk for svar. Har du lange sykluser? Jeg har vanligvis rundt 31-32 dager. Og på kontroll i dag så "hang" jeg litt etter i forhold til en 28-dagers syklus. Virket på legen som at om "du ikke får el på dag 14 så er det over"så skal på ny kontroll på mandag..
Alle egg regnes med. Jeg får nok ikke innsett i det hele tatt, da blir jeg i såfall sjokkert. Så jeg som har vært lur og kjøpt medisiner på forhånd trengte mer rekovelle og cetrotide, og INGEN lutinus
Innsett skulle jeg snakke med dem om på mandag etter vi har sett antall egg, standard på ferskforsøk er 2-dagers.
Ikke sikkert de får ut egg av de som er mindre, jeg har ofte fått telt masse små som ikke kommer med på uttak.
Takk for svar. Har du lange sykluser? Jeg har vanligvis rundt 31-32 dager. Og på kontroll i dag så "hang" jeg litt etter i forhold til en 28-dagers syklus. Virket på legen som at om "du ikke får el på dag 14 så er det over"så skal på ny kontroll på mandag..