❤️ August 2018 ❤️

Du begynner på spray nå ca syklusdag 20? Da er det gjerne to uker på spray og så ca to uker til uttak. Så innsett blir nok i starten av september. Jeg begynte på spray 15. juli og forventer innsett 15. august. :)
Ja, CD21 begynner jeg.. så da hører jeg kanskje ikke til her da.. Finnes det en septembergruppe? :)

Fy søren så merkelig!
Måtte ta blodprøver tidligst mulig, så jeg har allerede vært her en time, spist en sandwich og en yoghurt utenfor, med selskap av ei innpåsliten måse. Fikk en stilig snapvideo med den. En time til jeg skal inn til kontroll.
Så gikk jeg inn og her var det mange :sorry: snakk om å føle seg malplassert. Ekkel følelse å sitte ensom og alene blandt alle dem som har uttak eller andre timer i dag, når de er her i par.

Nesten så jeg fantaserte om at sitrus skulle komme tidlig og alene sånn at vi også kan være par :woot:

Fy søren så merkelig!
Måtte ta blodprøver tidligst mulig, så jeg har allerede vært her en time, spist en sandwich og en yoghurt utenfor, med selskap av ei innpåsliten måse. Fikk en stilig snapvideo med den. En time til jeg skal inn til kontroll.
Så gikk jeg inn og her var det mange :sorry: snakk om å føle seg malplassert. Ekkel følelse å sitte ensom og alene blandt alle dem som har uttak eller andre timer i dag, når de er her i par.

Nesten så jeg fantaserte om at sitrus skulle komme tidlig og alene sånn at vi også kan være par :woot:

Du er ikke helt alene. Vi er med deg alle her i august-gjengen. :D

Ny kontroll i dag. Fortsatt fin utvikling på folliklene, de 5-6 største 17-18mm, og flere som er enten litt eller en del mindre. Desverre nå såpass mange at de bekymrer seg for overstimulering også hos meg slik at de forberedte meg på at det kan bli totalfrys.. Uttak blir på mandag og så får vi se:oops:

Hvis det blir kan vi velge om vi vil sette inn 2- eller 3-dagers. De mente sjangsen var så godt som lik. Noen som har innspill?
Og hva skjer om de får ut type 17 egg men flere er umodne, teller det fortsatt som over 15? Tenker på det fordi jeg har mange follikler, men ikke så mange store. Redd for at det blir totalfrys men bare noen få embryo likevel liksom.

Fy søren så merkelig!

Ååh, haha :Heartred Jeg satt også helt alene med to par. Skulle gjerne holdt deg med selskap, men var der tidlig i morges så regnet med at jeg ikke kom til å se deg.. Fikk komme tidlig for å rekke mest mulig på jobb. Håper det går bra for deg i dag!

Ny kontroll i dag. Fortsatt fin utvikling på folliklene, de 5-6 største 17-18mm, og flere som er enten litt eller en del mindre. Desverre nå såpass mange at de bekymrer seg for overstimulering også hos meg slik at de forberedte meg på at det kan bli totalfrys.. Uttak blir på mandag og så får vi se:oops:

Hvis det blir kan vi velge om vi vil sette inn 2- eller 3-dagers. De mente sjangsen var så godt som lik. Noen som har innspill?
Og hva skjer om de får ut type 17 egg men flere er umodne, teller det fortsatt som over 15? Tenker på det fordi jeg har mange follikler, men ikke så mange store. Redd for at det blir totalfrys men bare noen få embryo likevel liksom.
Alle egg regnes med. Jeg får nok ikke innsett i det hele tatt, da blir jeg i såfall sjokkert. Så jeg som har vært lur og kjøpt medisiner på forhånd trengte mer rekovelle og cetrotide, og INGEN lutinus :sorry:
Innsett skulle jeg snakke med dem om på mandag etter vi har sett antall egg, standard på ferskforsøk er 2-dagers.

Men man er vel ikke dømt til totalfrys om man har mer enn 17 egg?
Jeg har kun et uttak bak meg, så har ikke så mye peiling, men hos meg fikk de ut 20 egg, 17 av de var modne.
Jeg fikk innsett som planlagt.
Krysser fingrene for innsett og at du får noen gode embryo på frys :)

Men man er vel ikke dømt til totalfrys om man har mer enn 17 egg?
Jeg har kun et uttak bak meg, så har ikke så mye peiling, men hos meg fikk de ut 20 egg, 17 av de var modne.
Jeg fikk innsett som planlagt.
Krysser fingrene for innsett og at du får noen gode embryo på frys :)

Porsgrunn har endret regler i år, så nå er det automatisk totalfrys ved 15 egg ut. :rolleyes:

Ikke sikkert de får ut egg av de som er mindre, jeg har ofte fått telt masse små som ikke kommer med på uttak.

Alle egg regnes med. Jeg får nok ikke innsett i det hele tatt, da blir jeg i såfall sjokkert. Så jeg som har vært lur og kjøpt medisiner på forhånd trengte mer rekovelle og cetrotide, og INGEN lutinus :sorry:
Innsett skulle jeg snakke med dem om på mandag etter vi har sett antall egg, standard på ferskforsøk er 2-dagers.

Lutinus har vel lang holdbarhet? Du trenger den til gullegget uansett (nå eller frys). Jeg håper litt på innsett selv om du ikke tør håpe selv.

Seriøst?:eek: Såå kjipt da! Hva er årsaken egentlig?

Tror det må ha vært noen alvorlige episoder med overstimulering (kanskje uoppdaget da) som gjør at flere av klinikkene nå ikke tar noen sjanse.

De mener man ikke trenger lutinus på frys.

Det samme på st.olavs..

Jøss. Jaha ja. Da kan du jo velge selv om du vil bruke Lutinus likevel. :p

Men jeg håper du har noen tomme eggposer så det blir innsett. ;)

De mener man ikke trenger lutinus på frys.

Det samme på st.olavs..
Rart at offentlige klinikker kjører ulike løp.
Jeg hadde Lutinus ved frys i april i fjor, skal ha Lutinus nå ved frys også..

Det er helt håpløst. Drittopplegg :confused: Tror jeg tar meg en forumpause etter dette.

Det skal komme an på om det er naturlig eller styrt syklus hvert fall. For styrt syklus ved frys så må man få tilført progesteron for da har man ikke hatt eggløsning.

I naturlig syklus trenger man egentlig ikke progesteron ved fryseforsøk, for da har man hatt eggløsning så kroppen skal produsere nok selv. Likevel er ikke ekstra progesteron skadelig, så mange av klinikkene velger jo å bare gi uansett.

Back
Topp