Menskopp etter senabort..

Lilth

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Junilykke 2022
Spør her siden sykehusene tydeligvis har tatt ferie (kommer ikke igjennom på telefon)..

Jeg gikk igjennom en senabort 22juni, har fortsatt å blø siden, men onsdag forrige uke gikk det over til bare brun spotting.
Var på ultralyd på fredag og har litt rester, fikk 4 Cytotec som jeg tok i to omganger (fredag og lørdag kveld).
Disse har ikke hatt noen virkning.
Hadde litt smerter i går, men kom ikke noe mer. Spotter fremdeles.

Spørsmålet mitt er derfor. Kan jeg bruke menskopp, slik at jeg kan svømme og bade litt mens det fremdeles er sommer, eller må jeg vente til neste mens?
Mener jeg har hørt noe om at det er trygt etter 14dager med blødning og jeg har jo gått en måned!
Jeg vil ha tilbake kroppen min! [emoji37][emoji37]

Noen som vet?
 
Så leit å høre :(
Jeg tror bading må vente til du ikke blør/ spotter av hensyn til faren for infeksjon.
Klem ❤️
 
Ring og snakk med en jordmor[emoji173]️
Jeg har prøvd [emoji85]
Har ringt både sykehuset jeg fødte på og sykehuset jeg var på kontroll og fikk Cytotek fra.. Ingen tok telefonen..

Ser ut som det gir seg nå, men nå er sommerferien straks over uansett [emoji29]
 
Spør her siden sykehusene tydeligvis har tatt ferie (kommer ikke igjennom på telefon)..

Jeg gikk igjennom en senabort 22juni, har fortsatt å blø siden, men onsdag forrige uke gikk det over til bare brun spotting.
Var på ultralyd på fredag og har litt rester, fikk 4 Cytotec som jeg tok i to omganger (fredag og lørdag kveld).
Disse har ikke hatt noen virkning.
Hadde litt smerter i går, men kom ikke noe mer. Spotter fremdeles.

Spørsmålet mitt er derfor. Kan jeg bruke menskopp, slik at jeg kan svømme og bade litt mens det fremdeles er sommer, eller må jeg vente til neste mens?
Mener jeg har hørt noe om at det er trygt etter 14dager med blødning og jeg har jo gått en måned!
Jeg vil ha tilbake kroppen min! [emoji37][emoji37]

Noen som vet?

Så leit å høre at du måtte gjennom det! <3
Nei, du skal absolutt ikke bruke kopp til blødningen etter en abort. Du må bruke bind, ellers kan du få infeksjon. Det er ikke 14 dager med blødning som er "regelen," det er minst 14 dager, OG til du er ferdig med å blø.
 
Så leit å høre at du måtte gjennom det! <3
Nei, du skal absolutt ikke bruke kopp til blødningen etter en abort. Du må bruke bind, ellers kan du få infeksjon. Det er ikke 14 dager med blødning som er "regelen," det er minst 14 dager, OG til du er ferdig med å blø.
Takk for svar [emoji4]
Jeg får jo bare vente..
Jeg fikk Cytotec for å få ut litt rester, men nå er det en uke siden jeg tok siste dose og har fortsatt ikke fått en ordentlig blødning, så det var nok mislykket [emoji37]

Jaja.. får bare smøre meg med tålmodighet.. Forrige senabort blødde jeg bare i 3 uker og var ferdig.. var lenger i svangerskapet da, så skjønte ikke hvorfor det tok så lang tid..
Har vært på kontroll, men siden det ikke er infeksjon må jeg bare vente på neste mens..
 
Takk for svar [emoji4]
Jeg får jo bare vente..
Jeg fikk Cytotec for å få ut litt rester, men nå er det en uke siden jeg tok siste dose og har fortsatt ikke fått en ordentlig blødning, så det var nok mislykket [emoji37]

Jaja.. får bare smøre meg med tålmodighet.. Forrige senabort blødde jeg bare i 3 uker og var ferdig.. var lenger i svangerskapet da, så skjønte ikke hvorfor det tok så lang tid..
Har vært på kontroll, men siden det ikke er infeksjon må jeg bare vente på neste mens..

Huff, håper det går over fort! <3 <3
 
Huff, håper det går over fort! <3 <3
Har hatt veldig uregelmessige mens før svangerskapet så jeg frykter at dette kan ta laaaang tid..
I tillegg må jeg ta blodprøver under neste mens for behandlingen vi skal ha.. så da håper jeg den kommer fort, for vi har time 4 september [emoji85]

Men takk for svar og omtanke [emoji173]
Vi kommer oss igjennom dette og, jeg bare gleder meg veldig til å gå igjen kroppen min [emoji4]
 
Hvis du ikke har hatt noen effekt av tablettene så kan det være at du må ha utskraping.... jeg måtte det nesten en uke etter fødsel.

Sender deg også en stor klem :Heartbigred
 
Hvis du ikke har hatt noen effekt av tablettene så kan det være at du må ha utskraping.... jeg måtte det nesten en uke etter fødsel.

Sender deg også en stor klem [emoji813]bigred

Fikk beskjed om at det var så lite at de ikke ville gjøre noe på en lang stund(hvis tablettene ikke funket), så jeg håper på at det kommer ut med neste mens [emoji4]

Har ikke hatt noe store smerter på 2uker, men spotter enda. Er 5 uker siden fødsel i dag. Var 15uker på vei.
Heller ingen tegn på infeksjon [emoji4]

Takk [emoji173]
 
Back
Topp