Andre som er ekstremt sliten og utmattet?

Grønn_te88

Flørter med forumet
Novemberlykke 2018
Er nå snart i uke 25, og er fortsatt ekstremt utmattet og blir sliten av den minste ting. Fungerer liksom ikke i hverdagen, og har vært sykemeldt en god stund på grunn av dette. Nå skal jeg prøve meg tilbake i jobb og kjenner allerede etter første vakten at jeg er helt utmattet! Orker ingenting om dagen, det er ganske frustrerende og lurer på om det er vanlig i denne tiden i svangerskapet? Trodde det egentlig bare var 1 trimester som var verst i forholdt til dette. Virker jo også tullete å å være sykemeldt fordi man er sliten, selv om det for meg er virkelig hemmende og gjør hverdagen veldig tung.

Er nå snart i uke 25, og er fortsatt ekstremt utmattet og blir sliten av den minste ting. Fungerer liksom ikke i hverdagen, og har vært sykemeldt en god stund på grunn av dette. Nå skal jeg prøve meg tilbake i jobb og kjenner allerede etter første vakten at jeg er helt utmattet! Orker ingenting om dagen, det er ganske frustrerende og lurer på om det er vanlig i denne tiden i svangerskapet? Trodde det egentlig bare var 1 trimester som var verst i forholdt til dette. Virker jo også tullete å å være sykemeldt fordi man er sliten, selv om det for meg er virkelig hemmende og gjør hverdagen veldig tung.

Er også innmari sliten fremdeles. Tror ikke den varmen her hjelper heller, vet ikke hvor du bor, her er det over 30 hver dag. :confused:
Jeg sover gjerne lur iløpet av dagen, og slukner ganske fort om kvelden. Orker ikke gjøre så mye, og det skal ikke så mye til før jeg er helt tom for energi. :meh:

Er også innmari sliten fremdeles. Tror ikke den varmen her hjelper heller, vet ikke hvor du bor, her er det over 30 hver dag. :confused:
Jeg sover gjerne lur iløpet av dagen, og slukner ganske fort om kvelden. Orker ikke gjøre så mye, og det skal ikke så mye til før jeg er helt tom for energi. :meh:

Bor på Vestlandet, her er det ikke så varmt heldigvis [emoji28] er du i jobb?

Er i uke 22 men har det som deg. Nettopp begynt å jobb igjen og det kjenner jeg at ikke går helt som forventet. Kommer til å ta ut gradert sykemelding fra neste uke av, men ville jobbe en uke for å teste formen.

Ja jeg også, er ikke sykemeldt enda, men vurderer å bli hvertfall 50% fra en av de neste ukene. Er heldigvis rolig på jobb akkurat nå som gjør det litt lettere å være der, men nå er kvalmen komt tilbake også, noe som jeg tror kommer av at jeg er veldig sliten...

Nei, vært sykemeldt siden slutten av april med bekkenløsning. :confused:
Hvor lenge har du vært sykemeldt?

Har vært sykemeldt siden begynnelsen av mai! Så rundt 3 mnd fra jobb inkludert ferien som jeg ikke var sykemeldt i. Slitsomt med bekkenløsning da :/

Er i uke 22 men har det som deg. Nettopp begynt å jobb igjen og det kjenner jeg at ikke går helt som forventet. Kommer til å ta ut gradert sykemelding fra neste uke av, men ville jobbe en uke for å teste formen.

Jeg har gradert sykemelding, 50%, i tiden fremover. Er spent på om det bare er tøft å komme tilbake fordi jeg ikke har vært på jobb på en stund og om formen vil komme tilbake når jeg blir vandt til det igjen. Er i alle fall ufattelig tøft nå, og føler ikke jeg kommer til å klare å holde ut dersom energinivået ikke kommer seg. Har en jobb som sykepleier så krever full tilstedeværelse hele dagen, og kan liksom heller ikke ta pauser når det skulle passe meg alltid.

Ja jeg også, er ikke sykemeldt enda, men vurderer å bli hvertfall 50% fra en av de neste ukene. Er heldigvis rolig på jobb akkurat nå som gjør det litt lettere å være der, men nå er kvalmen komt tilbake også, noe som jeg tror kommer av at jeg er veldig sliten...

Jeg merker i alle fall en klar sammenheng mellom å være fysisk dårlig og stress, var mye dårlig som var opphavet til at jeg ble sykemeldt i utgangspunktet. Merket bedring i forholdt til dette som gjorde at jeg ønsket å prøve tilbake i jobb. Mens nå er jeg begynt å bli dårlig igjen så kan se ut som det er en klar sammenheng der!

Det samme her. Men så må man presse seg litt, og da blir det enda verre.... :(

Ja kvalmen kom allerede mandag og tirsdag kom spyinga. Bare 2 ganger i dag, så ikke så ille, men kjenner jo at det ikke er spesielt deilig å gå rundt å være kvalm på jobb. Ikke duger jeg etter jobb heller, men det er jo egentlig en annen sak.

Det samme her. Men så må man presse seg litt, og da blir det enda verre.... :(

Ja jeg kjenner jeg både må og vil presse meg litt nå. Er fryktelig lenge igjen å gå sykemeldt, er bare litt over 22 uker og har innsett at jeg nok kommer til å slite med kvalmen til barnet er født. Men å gå fullt er ikke alternativ veldig lenge. Målet må være å gå lengst mulig gradert for å unngå full sm.

Jeg er mye trøtt, men har ingen andre plager da. Trodde dog at dette skulle gå over etter første trimester, men er i uke 24 nå [emoji51]
Jobber fullt, med en lur rett etter jobb, hehe

Jeg har hatt ferie i 2uker og fortsatt Stein trøtt, sliten, tung og skikkelig vondt i ryggen. Selv om jeg bare har gjort ting som skal gjøre det bedre. Har liksom 2 uker til med ferie og så tilbake til jobb. Gruer meg skikkelig til jobb hvis det er slik at jeg bare skal gå rundt å være trøtt og dritt resten av svangeskapet. Har aldri vært syk fra jobb i hele mitt liv så vet liksom ikke hvordan jeg skal gå frem for å
bli sykemeldt, eller om det er innafor å bli sykemeldt. Har jo «bare» en kontorjobb og har liksom veldig dårlig samvittighet for å klage. Hvertfall i forhold til alle dere som jobber i krevende fysiske jobber.
Jeg har utrolig lyst å kunne jobbe mindre slik at jeg heller kan hvile ryggen. Men dere som sier dere vurderer sykemelding, er det lett å
Bli hørt av legen?
Er det kun legen som kan jo sykemelding?

Ja jeg kjenner jeg både må og vil presse meg litt nå. Er fryktelig lenge igjen å gå sykemeldt, er bare litt over 22 uker og har innsett at jeg nok kommer til å slite med kvalmen til barnet er født. Men å gå fullt er ikke alternativ veldig lenge. Målet må være å gå lengst mulig gradert for å unngå full sm.

Ser den. Men det er viktig å lytte til kroppen og. Blir ikke mindre slitne når lillen er født :hilarious:

Har vært sykemeldt siden begynnelsen av mai! Så rundt 3 mnd fra jobb inkludert ferien som jeg ikke var sykemeldt i. Slitsomt med bekkenløsning da :/

Isj, det er ikke noe gøy altså.
Hvordan er legen din mtp det da? Tror du du får fornyet sykemelding? Min lege er nemmelig ikke sånn som gir sykemelding for sånt. :confused:
Ja, kjedelig med bekkenløsning. Kroppen min er ikke noe glad i å ruge baby. :hilarious:

Jeg har hatt ferie i 2uker og fortsatt Stein trøtt, sliten, tung og skikkelig vondt i ryggen. Selv om jeg bare har gjort ting som skal gjøre det bedre. Har liksom 2 uker til med ferie og så tilbake til jobb. Gruer meg skikkelig til jobb hvis det er slik at jeg bare skal gå rundt å være trøtt og dritt resten av svangeskapet. Har aldri vært syk fra jobb i hele mitt liv så vet liksom ikke hvordan jeg skal gå frem for å
bli sykemeldt, eller om det er innafor å bli sykemeldt. Har jo «bare» en kontorjobb og har liksom veldig dårlig samvittighet for å klage. Hvertfall i forhold til alle dere som jobber i krevende fysiske jobber.
Jeg har utrolig lyst å kunne jobbe mindre slik at jeg heller kan hvile ryggen. Men dere som sier dere vurderer sykemelding, er det lett å
Bli hørt av legen?
Er det kun legen som kan jo sykemelding?

I mitt tilfelle så har legen ganske mange grunner til å ville sykemelde meg, men jeg holder tilbake. Han har diagnostisert meg med hyperemesis, ikke av veldig alvorlig grad men jeg har risiko for depresjon også. (jeg hatt depresjon ved begge de forrige svangerskapene mine og de første 6 mnd med nr 2).

I tillegg er jobben min av en slik art at jeg ikke kan gjøre noe halvveis, tilrettelegging er til en viss grad mulig (inntil 20%) men jeg kan ikke fritas fra ulike arbeidsoppgaver. Det er veldig mye lukter og synsinntrykk som gjør det vanskelig å være kvalm.

Så ja, jeg kan gå til legen og si at jeg ikke klarer jobben min og møter stor forståelse for det, heldigvis.

Legen skal jo høre på deg og dine bekymringer/plager, og vurdere derfra - så de må jo ta det seriøst, og legge til rette for at du og babyen skal ha det fint :-)

Søvnbehovet er blitt større.... trøtt hele dagen å sovner såsnart jeg legger meg ned. Må ta ofte pauser å blir akutt uvell ved flere tilfeller der jeg MÅ legge meg ned ellers går det galt..

Last edited:
Back
Topp