To do or not to do [emoji23]

Border

Elsker forumet
Assistert-jentene
Julimammaer 2016
Julibarna 2019
OK, trenger noen råd!
Typisk er jo Porsgrunn sommerstengt, hadde de ikke vært det hadde det jo ikke vært noe problem:o irriterer meg! Haha men samme det!

Uansett, jeg har ett egg i fryseren som de har satt av tid til meg i uke 34. Typisk nok var syklusen jeg har nå 3 uker ekstra (:o) så da blir det ikke den uken uansett.
Jeg får mensen neste uke og vurderer å begynne på medisinene itilfelle de har plass til meg. Hun jeg skal på ultralyd hos ca dag 10 er i området, så hun tenkte jeg å høre om hadde ledig tid, altså Porsgrunn tar ikke ultralyden av meg. Også tenkte jeg å ringe legen min for å høre om de evt er villig til å skrive ut nye resepter hvis de ikke har tid.
Er det dumt å gamle på at de har tid før enn planlagt? Eller skal jeg bare drite i det og vente da «døds» lenge så jeg er garantert plass [emoji85]

Er kanskje teit å gamle på det! Hva hadde dere gjordt?

I disse sommertider ville jeg aldri gamblet på det. De fleste klinikkene er smikkfull i august, og september begynner å fylle seg godt opp med de som egentlig skulle hatt forsøk i august.

Veldig dumt å proppe seg full av hormoner og evt kaste pengene ut av vinduet dersom det viser seg at de ikke har plass til deg tidligere enn planlagt [emoji52]

I disse sommertider ville jeg aldri gamblet på det. De fleste klinikkene er smikkfull i august, og september begynner å fylle seg godt opp med de som egentlig skulle hatt forsøk i august.

Veldig dumt å proppe seg full av hormoner og evt kaste pengene ut av vinduet dersom det viser seg at de ikke har plass til deg tidligere enn planlagt [emoji52]

Sant! Er kanskje dumt! Kjedelig når kroppen ikke spiller på lag :(

Tja. Du kan jo ha to fryseforsøk på rad, så hormonelt er det ikke noe problem om du bare må bryte. Er det Progynova du skal bruke? Det kan du jo egentlig stå på i ukesvis også, så sånn sett er det heller ikke noe problem. Og Progynova er billig.

Når forventer du mens? Du har jo egentlig holdt av plass i august, så du sniker jo egentlig ikke.

Tja. Du kan jo ha to fryseforsøk på rad, så hormonelt er det ikke noe problem om du bare må bryte. Er det Progynova du skal bruke? Det kan du jo egentlig stå på i ukesvis også, så sånn sett er det heller ikke noe problem. Og Progynova er billig.

Når forventer du mens? Du har jo egentlig holdt av plass i august, så du sniker jo egentlig ikke.

Ja er Progynova jeg skal bruke. Jeg forventer å få mens ca 24. Juli, men var beregnet til å få mens egentlig 4.-5. August. Altså 1 1/2 uke før får jeg da. Så sånn sett får jeg mensen før jeg skal egentlig. Det står åpent på «når forventet mens» på mine papirer og legen skrev « Hei
Vi har sendt ut oppskrift og resepter til tinforsøk i august - send melding her når du er i gang. god sommer!» Så kanskje jeg bare skal høre med legen om jeg evt kan få resept for en uke til? Veldig usikker altså!
Progynova gjør vel bare at man ikke får mens og eggløsning? Så om jeg går på det litt lenger? Evt bare slutter hvis de ikke klarer det. Usikker altså!

Ser nå at jeg tolket det som at det var ferskforsøk og ikke fryseforsøk [emoji85] Da tror jeg faktisk at jeg bare hadde gjort det jeg altså. Jeg fikk fremskyndet oppstart 1,5 uke før oppsatt plass, og det var med ferskforsøk. Tror de har et lite slingringsmonn ifht når mens kommer og ikke. Og at de gjør regne med at mens kan være 2 uker for tidlig eller forsinket, alt ettersom.

Ser nå at jeg tolket det som at det var ferskforsøk og ikke fryseforsøk [emoji85] Da tror jeg faktisk at jeg bare hadde gjort det jeg altså. Jeg fikk fremskyndet oppstart 1,5 uke før oppsatt plass, og det var med ferskforsøk. Tror de har et lite slingringsmonn ifht når mens kommer og ikke. Og at de gjør regne med at mens kan være 2 uker for tidlig eller forsinket, alt ettersom.

Forstår det! Kanskje jeg bare skal kjøre på! Jeg ringte legen min, så de skulle sjekke opp om jeg kan få en resept, da får jeg evt en resept til så jeg kan gå en uke ekstra hvis jeg trenger det.. men ser den er reit 3, altså resepten er for 4 uker. Sikkert to uker før og to uker etter innsett. Jeg får bare sende en melding i Crypho når jeg får mensen, sånn «oi! Den kom for tidlig, var usikker på hva jeg skulle gjøre så jeg begynte på de itilfelle:p»
De kan jo ikke regne med alle er helt spot on på når de får mensen [emoji85] eller?

Får høre hva legen sier:)

Ja er Progynova jeg skal bruke. Jeg forventer å få mens ca 24. Juli, men var beregnet til å få mens egentlig 4.-5. August. Altså 1 1/2 uke før får jeg da. Så sånn sett får jeg mensen før jeg skal egentlig. Det står åpent på «når forventet mens» på mine papirer og legen skrev « Hei
Vi har sendt ut oppskrift og resepter til tinforsøk i august - send melding her når du er i gang. god sommer!» Så kanskje jeg bare skal høre med legen om jeg evt kan få resept for en uke til? Veldig usikker altså!
Progynova gjør vel bare at man ikke får mens og eggløsning? Så om jeg går på det litt lenger? Evt bare slutter hvis de ikke klarer det. Usikker altså!

Om du får mens 24. juli ville jeg bare begynt og sendt melding i Crypho. De åpner jo 30. juli, så da får du jo eventuelt kontroller og resepter og alt fra dem! :) De har noen plasser de kan skyve på, det er mange av oss som ikke har helt stabile sykluser. :p

Om du får mens 24. juli ville jeg bare begynt og sendt melding i Crypho. De åpner jo 30. juli, så da får du jo eventuelt kontroller og resepter og alt fra dem! :) De har noen plasser de kan skyve på, det er mange av oss som ikke har helt stabile sykluser. :p

Ja fader altså! Jeg bare gjør det! Verste som kan skje er at jeg må stoppe å vente:o

Takk dere! Hva skulle jeg gjordt uten dere [emoji173]️ kjenner det er lenge siden jeg har gjordt dette her, så greit å ha dere :D

Ja fader altså! Jeg bare gjør det! Verste som kan skje er at jeg må stoppe å vente:eek:

Takk dere! Hva skulle jeg gjordt uten dere [emoji173]️ kjenner det er lenge siden jeg har gjordt dette her, så greit å ha dere :D

Du må jo bare skrive sånn som du foreslo her. At mensen kom litt tidlig, så du satte i gang. :D Jeg krysser fingrene for at du rekker innsett før meg jeg da. ;)

Jeg ville startet jeg og. Klinikkene har litt slakk ift uregelmessig mens, så de klarer nok å skvise deg inn :)
Lykke til!

Du må jo bare skrive sånn som du foreslo her. At mensen kom litt tidlig, så du satte i gang. :D Jeg krysser fingrene for at du rekker innsett før meg jeg da. ;)

Ja håper ikke jeg tar plassen til noen isåfall [emoji15]
Da blir vi nok ganske likt og kan følge hverandre :D

Ja håper ikke jeg tar plassen til noen isåfall [emoji15]
Da blir vi nok ganske likt og kan følge hverandre :D

Nei, alle som har innsett rett etter ferien har jo en avtale fra før ferien - så de avlyser ingen. :) Jeg satser på at du ligger foran meg i løypa helt til termin i mai. :D

Nei, alle som har innsett rett etter ferien har jo en avtale fra før ferien - så de avlyser ingen. :) Jeg satser på at du ligger foran meg i løypa helt til termin i mai. :D

Skjønte at jeg ikke tok plassen altså, men at noen måtte vente ekstra pga meg [emoji85] men, det kan hende de sier «sorry, vi vente til neste mens», men da har jeg iallefall prøvd :)
Mai! Perfekt måned for oss det ;)

Skjønte at jeg ikke tok plassen altså, men at noen måtte vente ekstra pga meg [emoji85] men, det kan hende de sier «sorry, vi vente til neste mens», men da har jeg iallefall prøvd :)
Mai! Perfekt måned for oss det ;)

Nei, ingen må vente pga deg. :) Du skal skvises inn uten trøbbel. :D

Jeg ville gjort det! Jeg sitter selv og håååper at mensen ikke kommer før den skal (tidligst søndag), men har masse symptomer på at den er rett rundt hjørnet. Hvis den kommer søndag eller senere kan jeg begynne på medisiner og få forsøk i august, kommer den før rekker jeg ikke kontroll tidsnok etter klinikken har åpnet. Ikke så enkelt å forholde seg til sommerstengt altså, selv ikke i det private. :P

Forstår frustrasjonen Borde, men som nevnt flere plasser over så ville heller ikke jeg anbefalt å startet selv om det føles som en evighet til det er din tur. Å leve i håpet kan fort bli skuffende når det gjelder dette. Som også nevnt så er det fult i august som meg selv håpet på plass da :P Skal ikke i gang med hormoner før i september og uttak/innsett før i begynnelsen på oktober. Grunnet var de ikke hadde plass før. Så vente tiden har vært lang her og måtte tiden komme fort nok :)

Prøv å kos deg masse i denne herlige sommertiden vi har fått :) Glede meg til å følge deg videre :)

Forstår frustrasjonen Borde, men som nevnt flere plasser over så ville heller ikke jeg anbefalt å startet selv om det føles som en evighet til det er din tur. Å leve i håpet kan fort bli skuffende når det gjelder dette. Som også nevnt så er det fult i august som meg selv håpet på plass da :p Skal ikke i gang med hormoner før i september og uttak/innsett før i begynnelsen på oktober. Grunnet var de ikke hadde plass før. Så vente tiden har vært lang her og måtte tiden komme fort nok :)

Prøv å kos deg masse i denne herlige sommertiden vi har fått :) Glede meg til å følge deg videre :)

Hun har blitt lovet plass i august da, holdt av uke 34. Det er bare at mensen kommer 1,5 uke for tidlig. :) Det er nok godt innenfor slingringsmonnet til klinikken, hvert fall slik jeg har fått beskjed om fra Porsgrunn. :)

Back
Topp