Utslett etter grøtstart

Bekkem

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Mini begyndte å få grøt på 4mnd, og var etter en liten uke oppe i full porsjon [emoji28] Hun ELSKER grøten, den går ned på høykant og hun raser når det er tomt [emoji85]

MEN: siden den dagen vi startet med grøt har hun fått utslett på mage, armer og ben.. Jeg har prøvd å nå gå over til glutenfri grøt for å se om det kan ha blitt for mye med gluten for kroppen, menfortsatt utslett (kun på dag 2 med glutrnfri nå).
Utslettet er som røde veldig tørre flekker/områder. Noen som vet hva dette kan være?
 
Hva slags grøt er det? Kan det være at hun reagerer på bær eller frukt som er i grøten? :)
 
Veldig viktig at du tar dette opp med helsepersonell tenker jeg.
 
Hva slags grøt er det? Kan det være at hun reagerer på bær eller frukt som er i grøten? :)

Det er Nestle sin «vanlige» havregrøt fra 4mnd.. Vi har nå også forsøkt den glutenfrie maisgrøten, men ser igrunnen ikke noe endring.. [emoji848]

Legger ved bilder jeg, i håp om at noen kjenner igjen noe

IMG_3385.JPG IMG_3384.JPG
 
Veldig viktig at du tar dette opp med helsepersonell tenker jeg.

Det har jeg selvsagt gjort [emoji4] ringte til legekontoret å fikk beskjed om å Google det [emoji849] Men jeg finner ikke noe på Google så kan ligne.. Reiste til legevakta og de visste uke hva det var, men de trodde ikke det var noe farlig...

Men, jeg tror ikke dette er behagelig for lille, så vil gjerne ha det bort så jeg vet hun har det bra [emoji4][emoji173]️
 
Men fikk du snakke med legen eller med helsesekretærer? For meg ser dette ut som det vår baby har, nemlig atopisk eksem. Derfor er det som jeg nevnte viktig å la en lege se på det.
 
Men fikk du snakke med legen eller med helsesekretærer? For meg ser dette ut som det vår baby har, nemlig atopisk eksem. Derfor er det som jeg nevnte viktig å la en lege se på det.

Jeg snakket med helsesekretær og var hos legen på legevakta [emoji15] Har lest litt om både atopisk og seboreisk eksem, for hun er også veldig plaget med slurv i hodebunn og panne om de kan ha noen sammenheng?
Jeg skal dra til legen igjen i morgen!
Tusen takk for at du svarer [emoji173]️
Hvordan ser behandlingsrutinene deres ut med eksem? Og er det noe dem vokser av seg?
 
Det har jeg selvsagt gjort [emoji4] ringte til legekontoret å fikk beskjed om å Google det [emoji849] Men jeg finner ikke noe på Google så kan ligne.. Reiste til legevakta og de visste uke hva det var, men de trodde ikke det var noe farlig...

Men, jeg tror ikke dette er behagelig for lille, så vil gjerne ha det bort så jeg vet hun har det bra [emoji4][emoji173]️

Google det!? [emoji15] Det er jo trygt... Blir så oppgitt noen ganger [emoji849]

Men enig med det som er nevnt over her, synes også at det ser litt ut som eksem.
 
Google det!? [emoji15] Det er jo trygt... Blir så oppgitt noen ganger [emoji849]

Men enig med det som er nevnt over her, synes også at det ser litt ut som eksem.

Ja jeg fikk litt sjokk selv.. Hun lurte på om jeg hadde googlet det og visste hva det var.. Nei svarte jeg, og da sa hun lettere oppgitt at det burde jeg kanskje gjøre[emoji15]

Skal reise til legekontoret i morgen [emoji4] Men hva behandler dere med, og hvordan ser «hverdagen» ut med eksem?
 
Ja jeg fikk litt sjokk selv.. Hun lurte på om jeg hadde googlet det og visste hva det var.. Nei svarte jeg, og da sa hun lettere oppgitt at det burde jeg kanskje gjøre[emoji15]

Skal reise til legekontoret i morgen [emoji4] Men hva behandler dere med, og hvordan ser «hverdagen» ut med eksem?

At det går an [emoji15]

Jeg har selv eksem og mild psoriasis, men er ikke så flink til å vedlikeholde det [emoji51] Men for min del er det kremer og salver, men mest på vinteren, da er det værst. Under graviditeten hadde jeg ingenting og nå på sommeren er det minimalt. Lille ser heldigvis ut til å ha arvet far sin fine hud [emoji16]
 
Kan se litt ut som atopisk eksem ja.
Min eldste har det, veldig lite plaget, men får eksem hvis han får i seg melk (melkeallergiker). Blir som regel verst i knehaser og inni albuene.. vi bruker kortisonkremer ved utbrudd, og canoderm krem som forebygger mot eksem :)
 
At det går an [emoji15]

Jeg har selv eksem og mild psoriasis, men er ikke så flink til å vedlikeholde det [emoji51] Men for min del er det kremer og salver, men mest på vinteren, da er det værst. Under graviditeten hadde jeg ingenting og nå på sommeren er det minimalt. Lille ser heldigvis ut til å ha arvet far sin fine hud [emoji16]

Kan se litt ut som atopisk eksem ja.
Min eldste har det, veldig lite plaget, men får eksem hvis han får i seg melk (melkeallergiker). Blir som regel verst i knehaser og inni albuene.. vi bruker kortisonkremer ved utbrudd, og canoderm krem som forebygger mot eksem :)

Hva skulle vi gjort uten forumet [emoji28] Dere hadde rett igjen damer, atopisk eksem er det [emoji1303] Skal smøre med kortison nå, og vedlikeholde med canoderm [emoji4] Tusen takk for hjelpen [emoji173]️
 
Mini her fikk sånn av vanlig Hipp. Etter vi gikk over til melkeproteinfri melk/grøt har dette roet seg veldig. Ville prøvd med grøt uten melkeprotein.
 
Prøv melkefri grøt? Holle sin feks
 
Mini her fikk sånn av vanlig Hipp. Etter vi gikk over til melkeproteinfri melk/grøt har dette roet seg veldig. Ville prøvd med grøt uten melkeprotein.

Prøv melkefri grøt? Holle sin feks

Beklager sent svar, dagene mine strekker ikke til [emoji28]
Hun har drukket Nan i 4 måneder uten noen reaksjon så tror ikke det kan være melkeproteinallergi [emoji4]
 
Her har det også kommet utslett etter grøtstart. Tok det opp med både helsestasjon og lege i dag. Begge nemnte at det kunne være allergi som kunne forårsake det. Allergi mot melk og egg er da mest vanlig.
 
Beklager så mye at jeg ikke svarte deg her. Fikk aldri varsel om at du har sitert meg.
Ser jeg hadde rett i mine antagelser om atopisk eksem. Det var godt du fant ut av det! :)
Her smørte vi med kortison i to dager, deretter med lotionen i noen uker. Alt er borte nå. Helt fantastisk. Vi smurte altså ikke så lenge med kortison som anbefalt, men bare fordi vi så at utslettet forsvant.

Vi smurte med kremen (den store dunken) hver morgen, hver kveld og noen ekstra ganger på dag der han var tørr. Er så glade for at det er borte. Nå holder vi det i sjakk ved å smøre med olje eller krem dersom han kjennes tørr ut. Da smører jeg med kokosolje.

Hvordan går det med eksemen hos dere?
 
Back
Topp