Grense mellom utskraping vs «fødsel»?

S

SecondChance

Guest
Noen her inne som vet hvor langt på vei man kan være (crl) og fortsatt få utskraping når det oppdages MA? Det finnes vel en grense hvor man etterhvert må føde enten man vil eller ei pga fosterets størrelse? :(
 
Jeg har ikke erfaring med MA selv men kanskje det er viktig hvor lenge har vært på vei og når foster stoppet med utvikling. :(
 
Jeg hadde i alle fall utskrapning i uke 12, hvor utviklingen hadde stoppet rundt uke 10. Og «fødsel» i uke 23... men det er jo ganske mange uker i mellom. Jeg aner faktisk ikke. Jeg vil kanskje tro at grensen går rundt uke 20 eller kanskje noen uker før? Men det er ren gjetting.
 
Selv har jeg hatt utskraping hvor fosteret tilsvarte uke 12. Har lurt på om det kan være en grense rundt uke 16, men finner ingen info på nett...
 
Trodde grensen gikk omkring 12-14 uker, men vet ikke.
Det har med størrelsen på fosteret å gjøre tror jeg.
 
Trodde grensen gikk omkring 12-14 uker, men vet ikke.
Det har med størrelsen på fosteret å gjøre tror jeg.
Vet ikke... men da jeg hadde MA da kroppen min var 15 uker på vei, lille døde/sluttet å vokse i slutten av uke 12+X - starten av uke 13+X. Måtte føde ørlille skatten, og fikk ikke dra hjem før alt alt var ute. Det ble sjekka m ul morran etter og endte i utskrapning, ikke fordi jeg hadde rester, men fordi jeg ikke hadde blødd ut nok... Munin var 54.9 mm CRL da jeg var på ul v 12+0 uker.
Så med tanke på egen opplevelse så tror jeg Eskimonika kan være inne på noe...

Men ingen regel uten unntak!? Finnes jo land som praktiserer abort langt over våre 12 uker og da går de jo inn å fjerner... hm ja uff.
Så er sandelig ikke sikker på hvor denna grensa går...
 
Jeg hadde MA i uke 17, men vår lille jente måtte gi tapt med livet i uke 16 og jeg måtte føde. Hadde ikke noe valg.
 
Back
Topp