Dialekter

Dialekt for mej e ulike måta å prate på etter kar man kjeme i frå. Ej e sunnmøring, so ej snakka sånn so ditte [emoji28] erfaring tilsei at ditte ikkje e den enklaste dialekta å forstå for andre [emoji14]

Jeg synes det er en utrolig sjarmerende dialekt :D
Jeg er selv Trønder, og synes at min dialekt er forferdelig på tv ^^ Men verst er det når folk blander inn bokmål for å gjøre det enklere for andre å forstå, sånn som han Sverre som er dommer i kakekrigen. Det er vondt å høre på ^^
 
Jeg synes det er en utrolig sjarmerende dialekt :D
Jeg er selv Trønder, og synes at min dialekt er forferdelig på tv ^^ Men verst er det når folk blander inn bokmål for å gjøre det enklere for andre å forstå, sånn som han Sverre som er dommer i kakekrigen. Det er vondt å høre på ^^

Hehe den var ny! [emoji28][emoji1360]
 
Helt enig med deg! Dialekter blir mer og mer mot bokmål virker det som :(

Det er mange ganger jeg må legge om fordi dem ikke skjønner hva jeg sier. Feks. Hvis jeg skal si "gjøre ikke det" som jeg ville ha sagt det så hadde e ratt sagt "gjære itte re" og det skjønne jo ingen :p
 
Jeg er trønder og ler hver gang jeg hører det på TV. Er nesten alltid den som ikke er så veldig smart som er trønder eller en slem person.
 
Jeg synes det er en utrolig sjarmerende dialekt :D
Jeg er selv Trønder, og synes at min dialekt er forferdelig på tv ^^ Men verst er det når folk blander inn bokmål for å gjøre det enklere for andre å forstå, sånn som han Sverre som er dommer i kakekrigen. Det er vondt å høre på ^^
Trøndersk er helt grusomt på tv, det er sant [emoji85] Men jeg elsker dialekta mi!
Hater når jeg må legge om fordi folk ikke forstår hva jeg sier?? Sååå vanskelig og bredt er ikke Trondheimsdialekta altså....
Ja, det er jeg helt enig i. føler dialektene blir mer og mer borte :( Eller er det bare meg?

Ja, sant...

Jeg er trønder og ler hver gang jeg hører det på TV. Er nesten alltid den som ikke er så veldig smart som er trønder eller en slem person.

Så et barneprogram på nrk super idag, der det var nesten bare trøndere som dubbet [emoji1][emoji1] Digget det, men kleint var det [emoji85]
 
Trøndersk er helt grusomt på tv, det er sant [emoji85] Men jeg elsker dialekta mi!
Hater når jeg må legge om fordi folk ikke forstår hva jeg sier?? Sååå vanskelig og bredt er ikke Trondheimsdialekta altså....


Ja, sant...



Så et barneprogram på nrk super idag, der det var nesten bare trøndere som dubbet [emoji1][emoji1] Digget det, men kleint var det [emoji85]

Ja trøndersk er jo enkelt å forstå! :D
 
En dialekt er en måte å prate på som er spesielt med et geografisk område.
Og ja Oslo har også Oslo-dialekter, og da mener jeg dialekter i flertall siden hvordan man prater varierer tildels med bydelene.

Jeg snakker for det meste noe de fleste kaller Oslo uten bydelsærtrekk med innslag av østfoldsk, nordlending og dansk
Samme her :)
 
Back
Topp