Hello Kristiansand

Alderrabalder

Elsker forumet
August 2018
Barna og samboer skal på Aquarama i morgen.
Tips til et god lunsjsted eller noen koselige butikker?
Burde vel dratt på sørlanssenteret,men ikke helt keen på å dra dit alene .

Jeg ville definitivt tatt en tur i byen enn senteret i dette været![emoji295]️[emoji295]️ Gå opp i markens gate! Masse herlige cafeer og butikker![emoji847][emoji847][emoji899][emoji389][emoji389]

Jeg ville definitivt tatt en tur i byen enn senteret i dette været![emoji295]️[emoji295]️ Gå opp i markens gate! Masse herlige cafeer og butikker![emoji847][emoji847][emoji899][emoji389][emoji389]
Enig! Og en tur ned på brygga for å spise is. :)
Senteret er best på regnværsdager. :)

Ja, byen fremfor senter på denne tiden, med dette været.

Bystranden er rett utenfor Aquarama - der kan du selv vasse litt/bade om du har lyst. Fin promenad fra Bystranden og bortover forbi Nupen mm., så kommer du rett på Fiskebrygga. Der kan du trippe innom Brygga Isbar og kjøpe deg deilig kuleis eller softis fra Hennig Olsen - kremen av iskrem. Fra Fiskebrygga er det greit å labbe opp i Markens. I det nye Torvkvartalet har de en helt egen Newbie-butikk, forresten, med kun det babytøyet. Ellers må du helt opp til Babycare i 2. etg på Slottsquartalet, helt i andre enden av Markens, for å finne noe babyrelatert i sentrum. I mellom alt dette er det masse butikker og kafeer. Torvet er veldig koselig, og er du intr i garn er det en veldig fin garnbutikk like ved torvet som heter Karmin.

Bak Slottsquartalet går det vei innover i Bymarka/Baneheia. Flott turområde, også det med bademuligheter i flere av stampene.

Var jeg deg hadde jeg ikke valgt meg Herlig Land! eller Hos naboen som kafé, de kommer du ganske raskt til ved torvet, jeg liker ikke de plassene særlig godt, de er oppskrytt, dyre og ikke så koselige.

Se heller om du kan finne deg frem til Spiregården eller Tilstede mat og mer. Sistnevnte ligger i 2. etg av Det hvite hus. Begge disse baserer seg mye på raw food, økologisk, vegetarisk mm. Men det er mange valgmuligheter, og du får utrolig GOD mat, ikke minst mye mat for pengene, samt at atmosfæren er upåklagelig.

Spør hvis det er noe spesifikt du lurer på.

Bystranden er rett utenfor Aquarama - der kan du selv vasse litt/bade om du har lyst. Fin promenad fra Bystranden og bortover forbi Nupen mm., så kommer du rett på Fiskebrygga. Der kan du trippe innom Brygga Isbar og kjøpe deg deilig kuleis eller softis fra Hennig Olsen - kremen av iskrem. Fra Fiskebrygga er det greit å labbe opp i Markens. I det nye Torvkvartalet har de en helt egen Newbie-butikk, forresten, med kun det babytøyet. Ellers må du helt opp til Babycare i 2. etg på Slottsquartalet, helt i andre enden av Markens, for å finne noe babyrelatert i sentrum. I mellom alt dette er det masse butikker og kafeer. Torvet er veldig koselig, og er du intr i garn er det en veldig fin garnbutikk like ved torvet som heter Karmin.

Bak Slottsquartalet går det vei innover i Bymarka/Baneheia. Flott turområde, også det med bademuligheter i flere av stampene.

Var jeg deg hadde jeg ikke valgt meg Herlig Land! eller Hos naboen som kafé, de kommer du ganske raskt til ved torvet, jeg liker ikke de plassene særlig godt, de er oppskrytt, dyre og ikke så koselige.

Se heller om du kan finne deg frem til Spiregården eller Tilstede mat og mer. Sistnevnte ligger i 2. etg av Det hvite hus. Begge disse baserer seg mye på raw food, økologisk, vegetarisk mm. Men det er mange valgmuligheter, og du får utrolig GOD mat, ikke minst mye mat for pengene, samt at atmosfæren er upåklagelig.

Åå, nå kjente jeg virkelig at jeg savner Kristiansand! :Heartred:Heartred

Åh, solgt! Nå fikk jeg SKIKKELIG lyst til å oppleve Kristiansand!

Hei!
Tusen takk for alle tips❤️ Er ganske godt kjent i kr.sand men alltid noe nytt:)
Det var ikke så lett å komme seg rundt omkring da tempen var på 25grader.
Men enkle meg klarte meg bra med en enkel lunsj bestående av påsmurte knekkebrød med brunost, en pkn blåbær, en flaske vann og en cola fra kiwi !
Deretter fant jeg en skikkelig herlig butikk med masse babyklær og til de andre to i enden av Markens gate, dro meg inn på et kjøpesenter for kald luft og en toalett tur.
Spaserte nedover og fikk kjøpt diverse stæsj.
Tok en tur pā Ting butikk..omg..så mye pent og newbie men innså raskt at jeg har altfor mye klær allerede... Da jeg skulle ut i Markens gate hølja det ned så da ble det medbrakt bok la mamma bæsje i ferd og en cookie på Starbucks. Helt perfekt❤️ På vei til bilen kjøpte jeg lader til bilen. Jenta bak disken kom med det høflige spørsmålet om hvor langt jeg var på vei. Jeg sa jeg hadde ca 5uker +- igjen og hu gjespet og så...høh..trodde du var tyve uker og noe sier hun ....kan man klemme folk man ikke kjenner bak disken?
Mistet så det jeg hadde handlet på bakken og ropte tydelig og høyt : eg klare å ta det opp sjol!! Eg trenge ikke hjelp!! Dette var to min etter jeg følte at puppene mine hadde limt seg fast til magen..
Vel ut av butikken...regnet hadde stoppet og jeg tok meg en tur på bli vakker..tror det er litt sent i uke 35 og få det til, men endte opp med en massasje olje. Heldige mannen skal få svidd av noen kalorier i morgen!
Veldig vellykket tur med 4handleposer ekstra i bilen. Alle happy!

Hei!
Tusen takk for alle tips[emoji173]️ Er ganske godt kjent i kr.sand men alltid noe nytt:)
Det var ikke så lett å komme seg rundt omkring da tempen var på 25grader.
Men enkle meg klarte meg bra med en enkel lunsj bestående av påsmurte knekkebrød med brunost, en pkn blåbær, en flaske vann og en cola fra kiwi !
Deretter fant jeg en skikkelig herlig butikk med masse babyklær og til de andre to i enden av Markens gate, dro meg inn på et kjøpesenter for kald luft og en toalett tur.
Spaserte nedover og fikk kjøpt diverse stæsj.
Tok en tur pā Ting butikk..omg..så mye pent og newbie men innså raskt at jeg har altfor mye klær allerede... Da jeg skulle ut i Markens gate hølja det ned så da ble det medbrakt bok la mamma bæsje i ferd og en cookie på Starbucks. Helt perfekt[emoji173]️ På vei til bilen kjøpte jeg lader til bilen. Jenta bak disken kom med det høflige spørsmålet om hvor langt jeg var på vei. Jeg sa jeg hadde ca 5uker +- igjen og hu gjespet og så...høh..trodde du var tyve uker og noe sier hun ....kan man klemme folk man ikke kjenner bak disken?
Mistet så det jeg hadde handlet på bakken og ropte tydelig og høyt : eg klare å ta det opp sjol!! Eg trenge ikke hjelp!! Dette var to min etter jeg følte at puppene mine hadde limt seg fast til magen..
Vel ut av butikken...regnet hadde stoppet og jeg tok meg en tur på bli vakker..tror det er litt sent i uke 35 og få det til, men endte opp med en massasje olje. Heldige mannen skal få svidd av noen kalorier i morgen!
Veldig vellykket tur med 4handleposer ekstra i bilen. Alle happy!

Høres ut som en fantastisk herlig og idyllisk dag! [emoji7] Jeg misunner deg [emoji6]

Så flott du fikk en fin dag. Var en kjapp tur i byen etter is på Fiskebrygga selv i dag, jeg takler ikke varmen uten. Og det sagt; så deilig med et par regnskyll i dag altså! Nydelig med den droppen i temperatur ikke minst. På’an igjen i morgen ...med sol og varme!

Nå fikk jeg lyst å reise til Kristiansand igjen. Har ikke vært der på «ferietur» siden 2001 og da via 10 klasse.

Men når store og lillebror blir større skal vi til dyreparken og hilse på kaptein Sabeltann

Nå fikk jeg lyst å reise til Kristiansand igjen. Har ikke vært der på «ferietur» siden 2001 og da via 10 klasse.

Men når store og lillebror blir større skal vi til dyreparken og hilse på kaptein Sabeltann

Kom, kom! Her er det så fint og barnevennlig, et sommer- og badeparadis, rett og slett’

Kom, kom! Her er det så fint og barnevennlig, et sommer- og badeparadis, rett og slett’
Blir nok noen ferieturer der for oss med barna i årene fremover, så kan vi gå og mimre over alle de fine årene vi hadde der. Rart å tenke på at vi bodde der i 3 år, føles så fjernt nå! Og er bare 2 år siden vi flyttet hjem :p

Ja, vi nyter formiddagen på Bystranden/Strandpromenaden, guttungen og jeg, mens vaskehjelpen gjør det skinnende rent hjemme! :D

B30B533F-D177-44F1-BCF9-009A7BE95018.jpeg ABAE1EC5-0137-4EBE-9410-BF99842045B3.jpeg

Back
Topp