Nutteputts dagbok

Nutteputt♥️

Forumet er livet
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
♡Julekulene 2021♡
Hei!

«Ny» på forumet!
Det vil si, jeg var her for seks år siden også, da jeg var gravid med førstemann.
Han var en stor og lang gutt på hhv 4340gram og 55 cm. Han er snart 5,5 år gammel og har fått vite at han skal bli storebror. Denne magen har nemlig vært vanskelig å skjule siden uke 5/6, dermed måtte vi si det til ham før noen andre gjorde det! [emoji85] Han ble veldig glad og sa at han ønsket seg en lillebror, men at deg som bodde i mammas mage var en babyjente.. [emoji39]

Jeg er 34, og mannen er straks 35! Dette er mannens første barn, og vi gleder oss masse [emoji254]

Tidlig UL i dag, alt bra!
Nesten 5,1 cm og justert termin med to dager. Ergo har jeg termindato på julaften, og er i dag 11+6! 12 uker i morgen og kun ei uke igjen til 2.trimester!

Og ja, legen var overbevist; jeg har en jentebaby i magen min.. [emoji254]

Fikk både bilder og film, fy søren så moro dette var. Nese og nakke var fin, alle indre organer var plassert slik de skulle. Vesla hadde en puls på 168!! Det hadde nesten mora hennes også, såehh [emoji24][emoji813]️ .. Det ble en veldig fin stund og mange tårer - dette er stort!!!

Ser frem til å bli kjent med flere her inne!
Hilsen hu ene fra Drammensområdet [emoji92]
 
Så kjekt☺️ Har termin på julafta eg også:) Bli spennande å sjå kvar ein får feire julafta i år for oss
 
12+5
Ligamentsmertene er veldig vonde for tiden. Veldig øm foran, og kjenner at livmora er på vei opp.
Vesla sender sine vingeslag, og jeg kjenner henne hver dag nå. I går kom et skikkelig spark [emoji16]

Mannen har shoppa babycall, og svigers sa i går at de ønsket å kjøpe vognpakken vi kikker på.
Marcel 3in1, nettopp fordi den blir såpass kompakt når den legges sammen. Må ha plass til både vogn og hundebur i bagasjerommet [emoji28]
Snille svigers, det var generøst, synes jeg [emoji813]️
 
13+3
I dag skal vi ha «oldies»-bursdag for mannen! Det vil si; hans ørten hundre tanter og onkler kommer, og de vet enda ikke at vi har en bebis på vei [emoji28]
Ellers er ikke ligamentsmertene like vonde akkurat nå, men trøtt er jeg fremdeles.
Tilbake i 100% sykmelding fra fredag som var. Har dermed hatt ei rolig helg sammen med mannen [emoji813]️
 
IMG_7717.JPG

Jentemagen er 15+5 i dag [emoji813]️
 
Oppdatering, 18+2

I magen er det jevnlig liv og røre. Mannen kjente liv utenpå magen 16+2, og min mor og min sønn kjente liv ei uke etterpå.
Jeg synes det er fantastisk godt å ha kjent liv hver dag siden uke 12/13. Men det gir også noen bekymringer når man ikke har kjent noe på noen timer. Da setter jeg meg ned og kjenner etter, og jaggu sier hun ofte ifra at hun fortsatt er der.

Å fly i uke 17/18 er heller intet problem. Det var fint å kjenne på, tross mye turbulens da vi skulle lande i Oslo [emoji85]

Puppene er fortsatt varme og ømme, og energien er absolutt høyere enn for tre uker siden. Helt på topp er den imidlertid ikke, da jeg må ha en dag å komme meg på, dersom dagen før har vært svært aktiv.
Jeg vurderer derfor å gå inn etter ferien i 70/80%, slik at jeg vet at jeg orker å jobbe hver dag. Da tenker jeg at jeg lettere holder ut til permisjonen starter, og det er forutsigbart for både sjefen og meg.

Ordinær ultralyd til fredag!! Da skal sønnen min få bli med også. Siden jeg tydelig kjenner liv hver dag, så er jeg ikke redd for at han blir med oss.

[emoji254][emoji254][emoji254]
 
OUL i dag!
Fikk bekreftet at det mest sannsynlig er ei jente! Storebror så det på skjermen og sa det høyt og tydelig før noen andre fikk sagt noe [emoji23]
Ble satt tilbake 3 dager, ergo er jeg i følge UL 18+4 i dag. Antatt termin er derfor 27.des, og det er supert! Jo nærmere over nyttår, jo bedre. Blir satt i gang 07.01.19 dersom hun ikke kommer tidligere.
Jeg skal be pent om enda tidligere igangsettelse dersom magen blir like stor som sist.
[emoji254]
 
Gratulerer så mye med jente!:Heartred

Sjeldent at man ønsker å gå overtid når man er gravid, men disse sene desemberbarna kan godt være litt forsinket! Fikk også inntrykk av at de setter i gang dersom man går ti dager over termin, og det er veldig betryggende!

Gleder meg til jeg får like fin mage som deg!:p
 
Gratulerer så mye med jente!:Heartred

Sjeldent at man ønsker å gå overtid når man er gravid, men disse sene desemberbarna kan godt være litt forsinket! Fikk også inntrykk av at de setter i gang dersom man går ti dager over termin, og det er veldig betryggende!

Gleder meg til jeg får like fin mage som deg!:p

Tusen takk, Bjørkekvist [emoji5][emoji254]
Ja, det er betryggende med litt tisligere igangsettelse. Vesla kommer da mest sannsynlig på sin tantes bursdag dersom vi blir satt i gang 07.01. [emoji851]

Magen din kommer nok plutselig! Nummer to hos deg også?
 
Halvveis i dag [emoji119][emoji24][emoji813]️ Klarer nesten ikke vente på å møte lille sparkefrøken i magen! Hun sover myyyye om natten, aktiv morgen og kveld. Mer på og av på dagtid.
Var på svømmetrening i går, og da tipper jeg hu ble godt vugga og sov søtt [emoji1]

Mange som er spente, for her i familien er det tre guttebarnebarn/-oldebarn, så da blir det veldig spennende med ei frøken [emoji1]

Navn as.. Dét er vanskelig til jente..
 
Tusen takk, Bjørkekvist [emoji5][emoji254]
Ja, det er betryggende med litt tisligere igangsettelse. Vesla kommer da mest sannsynlig på sin tantes bursdag dersom vi blir satt i gang 07.01. [emoji851]

Magen din kommer nok plutselig! Nummer to hos deg også?

Og innmari "flaks" med sen desemberbaby så man kan rekke å komme seg over til januar!

Nummer én her, så jeg venter tålmodig på magen (og regner med at den dukker opp i uke 25 en gang):p

Apropos navn, veldig mange fine, men så vanskelig å finne et navn med gode følelser som ikke allerede tilhører noen nære og kjære:confused005
 
Og innmari "flaks" med sen desemberbaby så man kan rekke å komme seg over til januar!

Nummer én her, så jeg venter tålmodig på magen (og regner med at den dukker opp i uke 25 en gang):p

Apropos navn, veldig mange fine, men så vanskelig å finne et navn med gode følelser som ikke allerede tilhører noen nære og kjære:confused005

Krysser fingrene for januarbabyer!

Det er jo veldig koselig å oppkalle babyen etter noen, da?
I våre familier har Ellen og Sofie vært navn som har gått igjen. Har selv Sofie som mellomnavn, og det frister jo dermed å bruke det.
Men det er mange andre fine også.. Hmm!!
 
Krysser fingrene for januarbabyer!

Det er jo veldig koselig å oppkalle babyen etter noen, da?
I våre familier har Ellen og Sofie vært navn som har gått igjen. Har selv Sofie som mellomnavn, og det frister jo dermed å bruke det.
Men det er mange andre fine også.. Hmm!!

Det blir nok oppkalling her, enklest for både meg og pappaen å bli enige om navn på den måten:p
 
I morgen er vi 21 uker på vei. Bølla i magen vokser, det merkes på større og sterkere bevegelser og hvor mye magen har vokst på kort tid.
Sønnen min er svært opptatt av når hun begynner å høre. Det jeg finner ut av via nett er at hun kanskje kan høre allerede.
I vår familie er det mye musikk, jeg er selv vokalist og pianist. Sønnen min synger også masse, fullstendig klokkerent, så her blir det mye sang fremover. At vesla skal få sin dose, er det ingen fare for [emoji39]

Magen strekker, det gjør så vondt hele tida! Kjennes ut som menssmerter..! Jeg skulle ønske ligamentsmertene kunne gitt seg noen dager innimellom, men når jeg ser hvor mye magen har vokst på særs kort tid, så skjønner jeg jo.
Trodde kanskje jeg kunne fått trena med litt svømming i det minste, men det går nok ikke det heller [emoji51][emoji13]
 
Første svangerskapskontroll i dag, 21+3.

Blodtrykk 140 over 70, altså noe bedre undertrykk enn sist gang. Fikk høre vesla på doppler <3
Legen var ikke helt happy med de heftige ligamentsmertene jeg har.. Etter OUL har jeg hatt vondt på det punktet hvor jordmødrene sjekket ekstra godt for å se på morkaka mi. Dette har vært som et innvendig sår siden da. Legen syntes ikke noe om dette, men siden formen min er ok, så ville han at jeg skulle ta alle symptomer på noe som helst, seriøst. Kynnere har det også blitt mer av i det siste, og jeg fikk en kraftig en på slutten av timen. Jeg skal tilbake om 2 uker for å ta en ekstra sjekk, så det er fint egentlig. Godt å føle seg ivaretatt.
73 kilo nå.. Det er opp mellom 10 og 13 kg siden påske. Så lite mobil jeg er, så forsøker jeg å være nøye på apetitten. Ingen store cravings på fyfy-mat, så det er bra :)
Fortsetter 100% på jobb. Er omdisponert til dagtid og begynner snart med fleksitid, så det blir helt knall!
 
Back
Topp