Pollenallergi og gravid?

S

SecondChance

Guest
noen som har pollenallergi? Kan man ta noen medisiner, eller er det bare å bure seg inne resten av sesongen? Jeg har tidligere vært moderat plaget, men nå i svangerskapet overreagerer jeg på pollen og føler meg helt dass. Men man kan vel ta fint lite av medisiner?
 
noen som har pollenallergi? Kan man ta noen medisiner, eller er det bare å bure seg inne resten av sesongen? Jeg har tidligere vært moderat plaget, men nå i svangerskapet overreagerer jeg på pollen og føler meg helt dass. Men man kan vel ta fint lite av medisiner?
Jeg har brukt cetirizin og Nasonex (nesespray) i alle graviditetene, det skal iallefall være helt trygt iflg alle leger jeg har snakket med :)
 
Hør med fastlegen din. Finnes endel du kan ta.:happy:
 
Jeg har tatt Loratadol. Men behovet har vært svært lite under graviditet og amming. Har vært ett eller annet med hormonene som har gjort at jeg omtrent ikke har reagert :)
 
jeg tok Loratadin under svangerskapet og nå mens jeg ammer.
Legen godkjente også større dose, da jeg er veldig plaget.
Så er nok en del medisiner du kan ta. Hør med legen din:)
 
Jeg har i denne graviditeten brukt nasonex og vanlig nesespray pga pollen. Men de dagene det står på som verst så har jeg faktisk søkt ly inne. er jo helt grusomt når det virkelig kikker inn :) noen dager har vert verre enn andre :)
 
jeg tok Loratadin under svangerskapet og nå mens jeg ammer.
Legen godkjente også større dose, da jeg er veldig plaget.
Så er nok en del medisiner du kan ta. Hør med legen din:)
Hehe, var loratadin jeg også mente ;)
 
noen som har pollenallergi? Kan man ta noen medisiner, eller er det bare å bure seg inne resten av sesongen? Jeg har tidligere vært moderat plaget, men nå i svangerskapet overreagerer jeg på pollen og føler meg helt dass. Men man kan vel ta fint lite av medisiner?

Snakk med legen din! Jeg går fast på Aerius og allerginesespray og kan trygt ta dette i svangerskapet[emoji5]
 
Hør selv med tryggmammamedisin.no

Mine spesialister har hver gang satt meg over på antikvariske medisiner som virker dårlig. Hør for all del også med legen, men du kan selv bestemme om du vil høre på.
 
Jeg har pollenallergi, samt en hel masse andre allergier, som jeg holder i sjakk med Zyrtec.
Har gjennom begge svangerskapene mine tatt det uten problem. Les på pakningsvedlegget til medisinene du går på, der står det om det anses som trygt eller om du må kontakte legen din for en vurdering på om du kan ta vanlig mengde eller om du må ha endringer eventuelt gå over på en annen type medisin
 
Vil bare tipse om å se på muligheten for ruftrenser hjemme. Vi har en som tar hele leiligheten, den tar pollen, parfyme, annen stank. Håper den redder meg unna de verste plagene i høst da jeg ikke tåler de vanlige pollenmedisinene og mine ikke er godkjente for svangerskap.
 
Back
Topp