Siste dupp før legging

Avocado

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Når har dere denne og når legger baby seg?
Har dere en grense for hvor sen denne duppen kan være? Og vekker dere i så fall babyen da om den sover over dette slik at nattesøvnen ikke skal bli påvirket?
 
Har som regel en dupp i 5-halv 6tiden, våkner av seg selv uansett tid så justerer vi leggetid etter det, men han er så trøtt uansett som regel så er bare å gi kveldsgeøt for så å legge :)
Legger seg som regel kl 7
 
Dupp i 15-16 tida. Sover til hun våkner.
Har prøvd på en dupp kl. 17, men sovner aldri da.
Legger seg 17.45-19.
(Står opp 04.30-05.30:bag:) Vanskelig å endre på leggetiden om kvelden.. :bored:
 
Dupp i 15-16 tida. Sover til hun våkner.
Har prøvd på en dupp kl. 17, men sovner aldri da.
Legger seg 17.45-19.
(Står opp 04.30-05.30:bag:) Vanskelig å endre på leggetiden om kvelden.. :bored:

Samme her. Dupp etter kl 16:30 er umulig. Så senest kl 16 egentlig. Sover som regel bare 20 minutter da også, så..
Leggetid her er mellom 18 og 19. Helt umulig å dra kvelden lengre enn dette, for da er hun skikkelig overtrøtt uansett hva vi gjør.

Har fått henne til å sove «dupp» kl 17 en gang, men da trodde hun tydeligvis det var natta, for da sov hun til kl 21 :/ har som prinsipp og ikke vekke henne uansett, for vi sliter sånn med søvnen at hun får alltid sove når hun først vil :)
 
Samme her. Dupp etter kl 16:30 er umulig. Så senest kl 16 egentlig. Sover som regel bare 20 minutter da også, så..
Leggetid her er mellom 18 og 19. Helt umulig å dra kvelden lengre enn dette, for da er hun skikkelig overtrøtt uansett hva vi gjør.

Har fått henne til å sove «dupp» kl 17 en gang, men da trodde hun tydeligvis det var natta, for da sov hun til kl 21 :/ har som prinsipp og ikke vekke henne uansett, for vi sliter sånn med søvnen at hun får alltid sove når hun først vil :)
Er di tidlig våken også?
Mi våkner gjerne 04'30 og nekter å sove mer selvom vi prøver ulike ''triks''. Likevel er hun trøtt igjen etter 45-60min.
Storebror var helt lik. Våknet presist 04'30 helt til han begynte i bhg som 1,5 åring. Litt slitsomt:bag:
 
Er di tidlig våken også?
Mi våkner gjerne 04'30 og nekter å sove mer selvom vi prøver ulike ''triks''. Likevel er hun trøtt igjen etter 45-60min.
Storebror var helt lik. Våknet presist 04'30 helt til han begynte i bhg som 1,5 åring. Litt slitsomt:bag:

Ikke riktig så tidlig. Oftest mellom 05:30 og 6:00. Men så skal det sies at hun maks sover 2 timer i slengen, så hun er jo mye våken i løpet av natten. Hadde hun sovet mer i ett, hadde hun sikkert våknet tidligere.
Vi har som regel første dupp senest 1 time etter vi har stått opp.
 
Dupp rundt 18. Og legger seg ikke før 22. Har bare innsett at det får være sånn en periode. Han sover gjennom hele natten, så det hjelper jo.. Da sover han til rundt 08. Skulle gjerne hatt en dupp tidligere på kvelden og at det var leggetid tidligere, men han er så seig:)
 
Ikke riktig så tidlig. Oftest mellom 05:30 og 6:00. Men så skal det sies at hun maks sover 2 timer i slengen, så hun er jo mye våken i løpet av natten. Hadde hun sovet mer i ett, hadde hun sikkert våknet tidligere.
Vi har som regel første dupp senest 1 time etter vi har stått opp.
Det er ganske ofte da. Kun hver 4.time her.
Får håpe det bedrer seg etterhvert :)
 
Gode soveråd, våkentid, powernap osvosv. Max 2 t våkentid på vår når han var 6mnd. Siste dupp i 17tiden

2 timer er det vanlige her også.
Som regel legger jeg for siste dupp kl 16, også sover hun til max 17.
Leggetid er 19 +/- litt.

I dag klinket hun til og sov dobbelt så lenge på siste dupp. Våknet 18. Dermed ble leggingen forskjøvet til 20. Ikke noe problem forsåvidt, men blir litt mer uro av det.
 
Last edited by a moderator:
Nå som vi er på ferie blir det litt fra dag til dag men ofte går det greit med en kort dupp tett på leggetid også :) hun er stort sett klar for natta mellom 18 og 19 men var på besøk her forrige uke og da hadde hun en lur i bæretøyet og var våken igjen før vi la henne i ni tiden uten problem da vi kom hjem :) nå sover hun 30 min lurer dagen gjennom så sjeldent det ødelegger for legging.
 
Hun har nattatid 20.30 og siste dupp er gjerne i 16/17 tiden. Pleier å vekke hvis klokka nærmer seg 19. Nå er vi på ferie og jet lag’en sitter fortsatt i så rutinene er helt ute å kjøre [emoji52]
 
Dupp rundt 18. Og legger seg ikke før 22. Har bare innsett at det får være sånn en periode. Han sover gjennom hele natten, så det hjelper jo.. Da sover han til rundt 08. Skulle gjerne hatt en dupp tidligere på kvelden og at det var leggetid tidligere, men han er så seig:)

Vi hadde det også slik! Til slutt begynte vi å legge dem for å sove i seng kl 18 i stedet for der de hvilte på dagen, og nå etter et par dager sover de for natta i stedet :) men her våkner de fortsatt hver 3 time for mat da.. :p
 
Her har vi siste dupp rundt 15/16, sover da alt fra 2,5 time til 30 min. Vekker henne stort sett aldri, annet enn av og til på morgenen. Hun legger seg for natta mellom 18.00 og 18.30 og sover uten å våkne frem til ca 07.30/08.00. Spiller egentlig ikke så stor rolle hvor tett på legging hun sover siste dupp, har foreløpig ikke hatt problemer med at hun ikke sovner til natta/våkner tidlig :)
 
Her har vi siste dupp rundt 15/16, sover da alt fra 2,5 time til 30 min. Vekker henne stort sett aldri, annet enn av og til på morgenen. Hun legger seg for natta mellom 18.00 og 18.30 og sover uten å våkne frem til ca 07.30/08.00. Spiller egentlig ikke så stor rolle hvor tett på legging hun sover siste dupp, har foreløpig ikke hatt problemer med at hun ikke sovner til natta/våkner tidlig :)

Gid, nå ble jeg sjalu! Her har lille lagt om på rutinene helt. Vil ikke lenger sove klokken 18, men drøyer til 20.00 og er stuptrøtt, så våkner hun ca annenhver time til klokken 08.00. For ikke å nevne hennes nattlige konsert som tar sted mellom 4-6 og varer i minst en time. Blid som ei sol da, selv om publikum er heller sløvt;)
 
Her har vi siste dupp rundt 15/16, sover da alt fra 2,5 time til 30 min. Vekker henne stort sett aldri, annet enn av og til på morgenen. Hun legger seg for natta mellom 18.00 og 18.30 og sover uten å våkne frem til ca 07.30/08.00. Spiller egentlig ikke så stor rolle hvor tett på legging hun sover siste dupp, har foreløpig ikke hatt problemer med at hun ikke sovner til natta/våkner tidlig :)

Himmel!! Her holdt vi på til 23.30 igår før han var ferdig for dagen. Riktignok mye som foregikk på dagtid, så tror han trengte noen timer på kvelden for å fordøye det. Var ihvertfall prating og skratting og tulling til vi lå strak ut alle mann. Bortsett fra han da .. Mor fikk seg en dusj i 24tida i natt. Deilig:/
 
Gid, nå ble jeg sjalu! Her har lille lagt om på rutinene helt. Vil ikke lenger sove klokken 18, men drøyer til 20.00 og er stuptrøtt, så våkner hun ca annenhver time til klokken 08.00. For ikke å nevne hennes nattlige konsert som tar sted mellom 4-6 og varer i minst en time. Blid som ei sol da, selv om publikum er heller sløvt;)
Er veldig takknemlig som har fått to sovepose rutinebarn. Er absolutt ikke noe jeg tar som en selvfølge, så jeg er forberedt på at det kan snu når som helst. All kred til dere mødre som er oppe flere ganger om natten og sliter med barn som ikke vil sove :Heartred
 
Back
Topp