Streken blir ikke sterkere!

Majjj89

Betatt av forumet
Noen som har erfaring med RFSU sin graviditetstest (test ofte)? Jeg er ca 5+1 men er livredd for en SA igjen. Opplevde det i vinter. Grunnen til at jeg er redd for en SA, er at graviditetstesten ikke blir noe sterkere. Vet, man blir jo helt hysterisk og leter etter tegn på at det går galt.. jeg burde egentlig bare senke skuldrene og se hva som skjer. Men det er lettere sagt enn gjort. Men, jeg lurer da på om noen har erfaring med disse? Burde jeg ikke fått sterk strek til nå, i og med at jeg er ca 22 DPO. IMG_1586.JPGIMG_1587.JPGIMG_1588.JPG

Helt normalt, mine tester ser helt like ut og jeg er 5+4 streken er jo sterk den.

Helt normalt, mine tester ser helt like ut og jeg er 5+4 streken er jo sterk den.

Skjønner godt bekymringen. Hadde selv en SA i mars da jeg var 6+3. Er gravid igjen nå og er 7+0. Det er lett for at man bekymrer seg ekstra etter en SA. Testene er ikke en god indikasjon på normal HCG stigning. Gå til legen og ta blodprøve og en ny en uken etter :happy:

Skjønner godt bekymringen. Hadde selv en SA i mars da jeg var 6+3. Er gravid igjen nå og er 7+0. Det er lett for at man bekymrer seg ekstra etter en SA. Testene er ikke en god indikasjon på normal HCG stigning. Gå til legen og ta blodprøve og en ny en uken etter :happy:

Helt forferdelig hvor mye man bekymrer seg! Så hyggelig å høre at du er gravid igjen [emoji173]️ krysser fingrene for at det går bra med oss begge, denne gangen! Har du tatt blodprøver? Jeg bestilte time, har kl.11 på onsdag

Helt forferdelig hvor mye man bekymrer seg! Så hyggelig å høre at du er gravid igjen [emoji173]️ krysser fingrene for at det går bra med oss begge, denne gangen! Har du tatt blodprøver? Jeg bestilte time, har kl.11 på onsdag

Jeg har kun tatt en blodprøve denne gang. Nivået på HCG var veldig fint og normalt. Skal ta en blodprøve på onsdag jeg også for å sjekke at jeg har de vitaminene og stoffene jeg trenger, samt sjekke stoffskiftet o.l. Skal spørre om han måler HCG i samme slengen også, men tror ikke at han har tenkt å gjøre det.
Sist da jeg fikk SA tok jeg to blodprøver. Den første var veldig lav, noe legen ble urolig for, så derfor kom jeg inn til en ny uken etter. Det var stigning, men ikke så høy som den skulle ha vært tror jeg, for fikk SA 3 dager senere.
Det føles veldig godt å ta blodprøve og få vite at HCG nivået er normalt og evt. at stigningen også er normal, så anbefaler absolutt å gjøre det hvis man er veldig urolig.
Krysser fingrene for oss begge og satser på at spiren sitter godt denne gang <3

Hmm jeg har ikke erfaring med akkurat de testene, men jeg har mistet to ganger, og da ble ikke testene sterkere... Men kanskje den typen bare er sånn? Men HCG hos legen vil jo vise det, godt du har fått time da! Forbered deg på det verste, og håp på det beste tenker jeg. Klem

Jeg har kun tatt en blodprøve denne gang. Nivået på HCG var veldig fint og normalt. Skal ta en blodprøve på onsdag jeg også for å sjekke at jeg har de vitaminene og stoffene jeg trenger, samt sjekke stoffskiftet o.l. Skal spørre om han måler HCG i samme slengen også, men tror ikke at han har tenkt å gjøre det.
Sist da jeg fikk SA tok jeg to blodprøver. Den første var veldig lav, noe legen ble urolig for, så derfor kom jeg inn til en ny uken etter. Det var stigning, men ikke så høy som den skulle ha vært tror jeg, for fikk SA 3 dager senere.
Det føles veldig godt å ta blodprøve og få vite at HCG nivået er normalt og evt. at stigningen også er normal, så anbefaler absolutt å gjøre det hvis man er veldig urolig.
Krysser fingrene for oss begge og satser på at spiren sitter godt denne gang <3

Veldig lurt! Og så flott at HCG-nivået var normalt hos deg[emoji7] fantastisk!
Det samme skjedde faktisk med meg. Jeg hadde veldig lavt HCG-nivå (tror det var rundt 140 i uke 6). Men så økte det til 180. Fikk bekreftet SA på ultralyd noen dager etterpå.

Nå tok jeg en CB, og her er streken veldig sterk. Det må da bety at det går i riktig retning??[emoji1] skal ta en CB digital enda i slutten av uka. Her skal ALT sjekkes[emoji28] krysser fingrene for oss begge[emoji173]️ det MÅ gå bra denne gangenIMG_1593.JPG

Back
Topp