Julibaby blir junibaby [emoji4]

Jeg hoppet over ballongen sist. Fikk 3 modningstabletter, trengte ikke drypp, og vannet ble tatt under pressriene. Tok 9 timer fra riene startet til han var ute, den aktive fasen var ca 3 timer. Pressfasen15 min. Så kan gå ganske greit også altså :-) spent på om igangsettelse denne gangen drøyer i tid eller ikke. JM sa det kunne gå fort siden det gjorde det sist :-)

Har blitt satt i gang før, men var da i uke 19 og helt umoden. Fikk da også modnibgstablettene, og hadde god effekt av dem. Tok 10 timer fra første pille til alt var ute. Tror ikke jeg kan forvente en tilsvarende fødsel, da jeg var så kort på vei og en baby som ikke hjalp til selv.

Aner ikke[emoji85] men blir vel ballong, piller, drypp eller ta vannet avhengig av hvor moden jeg er[emoji6] hvordan ble du satt i gang?

De skulle egentlig ta vannet med en gang , men ny lege mente jeg burde starte med drypp.
Men etter 4-5 timer på drypp uten noe som helst virkning, ingen rier eller noe , så tok de endelig vannet. Og sa starta riene etter et min og to og holdt det gående til hu var ute. Gikk sabla raskt

Lykke til på mandag!

Får håpe du er like heldig som jeg var og er ganske moden, så du slipper ballong etc. Her ble det stripping og klyster istedet for den planlagte ballongen, og så tok de vannet på kvelden. Under 5 t fra vannet ble tatt til han var ute. :) Trengte ikke noe piller eller drypp. Veldig greit!

Lykke til på mandag!

Får håpe du er like heldig som jeg var og er ganske moden, så du slipper ballong etc. Her ble det stripping og klyster istedet for den planlagte ballongen, og så tok de vannet på kvelden. Under 5 t fra vannet ble tatt til han var ute. [emoji4] Trengte ikke noe piller eller drypp. Veldig greit!

Håper håper Fikk du rier av drypp og klyster?

De skulle egentlig ta vannet med en gang , men ny lege mente jeg burde starte med drypp.
Men etter 4-5 timer på drypp uten noe som helst virkning, ingen rier eller noe , så tok de endelig vannet. Og sa starta riene etter et min og to og holdt det gående til hu var ute. Gikk sabla raskt

Håper jeg er moden nok til at det går relativt raskt [emoji85]

Håper håper Fikk du rier av drypp og klyster?

Fikk ikke drypp, bare stripping og klyster. Fikk ikke merkbare rier av det, men da vannet ble tatt så startet riene rimelig kjapt. De kom tett og var effektive.

Ble satt igang med cytotec i uke 24 i fjor, og da også gikk det fort, selv om jeg var alt annet enn moden. Intense men kjappe fødsler.

Fikk ikke drypp, bare stripping og klyster. Fikk ikke merkbare rier av det, men da vannet ble tatt så startet riene rimelig kjapt. De kom tett og var effektive.

Ble satt igang med cytotec i uke 24 i fjor, og da også gikk det fort, selv om jeg var alt annet enn moden. Intense men kjappe fødsler.

Beklager, mente stripping:) jeg kan gruble meg grønn på hvordan det kommer til å bli, men må bare smøre meg med tålmodighet til mandag [emoji85][emoji6]

Jeg fikk ballong i 36 timer, uten noe merkbar effekt, og så tre hormontabletter med fire timers mellomrom. Fikk litt mer tak etter tablett nummer to, men det forsvant. En halvtime før tablett nummer fire fikk jeg litt tak igjen. Da hadde jeg tre cm, og det ble bestemt å ta vannet. En time senere ble vannet tatt, og da kom riene, og ungen var ute etter 40 min. Synes absolutt ikke det var mer smertefullt enn forrige fødsel, det som var kjedelig var de to døgnene med venting uten at jeg kjente noe. Selve fødselen var en drømmefødsel!

Lykke til!

Jeg fikk ballong i 36 timer, uten noe merkbar effekt, og så tre hormontabletter med fire timers mellomrom. Fikk litt mer tak etter tablett nummer to, men det forsvant. En halvtime før tablett nummer fire fikk jeg litt tak igjen. Da hadde jeg tre cm, og det ble bestemt å ta vannet. En time senere ble vannet tatt, og da kom riene, og ungen var ute etter 40 min. Synes absolutt ikke det var mer smertefullt enn forrige fødsel, det som var kjedelig var de to døgnene med venting uten at jeg kjente noe. Selve fødselen var en drømmefødsel!

Lykke til!

Tydelig at det er det å ta vannet som er mest effektivt blant dere:) blir moden nok til det fort:)

Har blitt satt i gang før, men var da i uke 19 og helt umoden. Fikk da også modnibgstablettene, og hadde god effekt av dem. Tok 10 timer fra første pille til alt var ute. Tror ikke jeg kan forvente en tilsvarende fødsel, da jeg var så kort på vei og en baby som ikke hjalp til selv.

Blir nok en litt annen opplevelse ja, og er jo klart at hele følelsen rundt det må bli noe helt annet for dere [emoji173]️ lykke til - heier på deg på mandag!

Back
Topp