Strikkeoppskrifter!

Jeg har allerede strikket mor signes babyteppe fra Nøstbarn, snorkedress fra Pickles og lillebrors romper fra petiteknit. Har planlagt en liten million ting til, så her er det bare å sette i gang! Vinterbaby pluss kaldt hus krever mye ull [emoji4]

Jeg har allerede strikket mor signes babyteppe fra Nøstbarn, snorkedress fra Pickles og lillebrors romper fra petiteknit. Har planlagt en liten million ting til, så her er det bare å sette i gang! Vinterbaby pluss kaldt hus krever mye ull [emoji4]
Kjekt at det er en annen som har planlagt en liten minnion ting :happy093Eg skal strikke lillebrorsromper fra PetiteKnit + faunadrakt fra paelas. Har og kjøpt tinn til bladrillejakke og bønnespire romper. Altfor mye fint

Kjekt at det er en annen som har planlagt en liten minnion ting :happy093Eg skal strikke lillebrorsromper fra PetiteKnit + faunadrakt fra paelas. Har og kjøpt tinn til bladrillejakke og bønnespire romper. Altfor mye fint

Ja, det er altfor mye fint! Vurderer å strikke noe i litt større størrelser, for ikke å ha alt for mye i str nyfødt, men det er jo så vanskelig å si hvordan ungen vokser liksom... Neste str i oppskrifter er jo gjerne 3 til 6 mnd og da er det jo midt på sommeren... Trenger vel ikke tjukke ullbukser da liksom? Eller kanskje ungen er så stor når den kommer at den vokser ut av den minste størrelsen i løpet av første måneden? Får håpe man får en sovebaby så man kan strikke litt etterhvert også :)

Ja, det er altfor mye fint! Vurderer å strikke noe i litt større størrelser, for ikke å ha alt for mye i str nyfødt, men det er jo så vanskelig å si hvordan ungen vokser liksom... Neste str i oppskrifter er jo gjerne 3 til 6 mnd og da er det jo midt på sommeren... Trenger vel ikke tjukke ullbukser da liksom? Eller kanskje ungen er så stor når den kommer at den vokser ut av den minste størrelsen i løpet av første måneden? Får håpe man får en sovebaby så man kan strikke litt etterhvert også :)
Til storebror skulle komme strikka jeg et par hentesett som nesten ikke ble brukt, en sparkebukse som kunne brukes fra 3 til 9 mnd fordi jeg lagde forlengelser på skuldrene, en ulldress, et ullsett str 1 år, som har blitt ivrig brukt, og ett sett i str 2 år. Pluss noen ullvotter og et mye brukt pledd. Og luer. Blir nok adskillig mindre prosjekter denne gang, og mer strikk til venninner som venter nr én. Kanskje ei ulljakke i litt større str, for det er veldig hendig å ha. Og backup-votter :)

99B8138F-1D3E-406E-8B7A-3FC3BCFD7882.jpeg

Ble så inspirert av denne tråden at jeg bare måtte begynne på noe :D

Prøver meg på en grønn nyfødtdress fra strikkeboka Myk start. Ganske enkel oppskrift som passer for meg som ikke er så flink enda ;)

Jeg har strikka babyklær i mange uker [emoji23][emoji23] Er jo så morsomt for det går så fort!

Ja det gjør det [emoji847] men jeg vil helst vite kjønn først. Er så mye gøyere med feminine preg til jenter og tøffere uttrykk på gutteklær [emoji28] tenkte jeg skulle strikke teppe og noen kyser i mens da [emoji1376]

Ja det gjør det [emoji847] men jeg vil helst vite kjønn først. Er så mye gøyere med feminine preg til jenter og tøffere uttrykk på gutteklær [emoji28] tenkte jeg skulle strikke teppe og noen kyser i mens da [emoji1376]

Tenker ikke på sånt i det heletatt:) Har tre gutter i fra før, de har alt mulig av strikkede plagg. De elsker farger og mønster :) Så strikker det jeg syns er fint [emoji16][emoji16] Kanskje vi er litt eksentriske [emoji23][emoji177]

Jeg strikka masse babytøy før vi i det hele tatt prøvde på førstemann, både typiske jenteplagg, gutteplagg og kjønnsnøytrale. Kommer alltids noen i omganskretsen min som er gravide også, så har gitt bort mye av det også :) Kjekt med et lite lager om man skulle ha litt lite energi til strikking senere ;)

Back
Topp