Baby gym

Ellemelle92

Forelsket i forumet
Hvor lenge ligger deres babyer under babygymmen i gangen? Og hvor mye bruker dere den?
Mini her har likt gymmen i noen uker allerede, og nå er han 2 mnd. I starten likte han å bare ligge å kikke på figurene, men nå har han oppdaget hendene og elsker å ligge å slå etter lekene. Han kan gjerne ligge der lenge helt alene og klager ikke i det hele tatt. Får litt dårlig samvittighet når jeg bare lar han ligge der lenge av gangen men han virker jo å like det. Da får jo også jeg gjort litt husarbeid o.l mens han ligger der. Velger også å bruke gymmen fremfor å bruke vippestolen. Så langt har jeg bare brukt vippestolen når jeg dusjer.
Er litt redd for at han ikke sier fra når det er nok for han..har ennå ikke testet hvor lenge han kan ligge der før han begynner å klage fordi det tar så lang tid. Har ligget å kost seg i en halvtime noen ganger vil jeg tro. Er så klart bort å prater med han og ser til han innimellom:)
Hva tenker dere?
 
Jeg tenker det er kjempefint at baby liker å ligge der og kan underholde seg selv litt. Han sier vel fra om han ikke vil ligge der mer, tenker jeg. Og du følger jo med på ham jevnlig :).
 
Mini her er glad i sin babygym, men det blir fort for mye. Det er en katt midt i «taket» av gymmen, og den blir han hypnotisert av. Til slutt kommer furteleppa, fordi han ikke klarer å ta blikket bort[emoji85] Han ligger vel der i 15 minutter eller så. Er tre mnd. Jeg tror ikke du skal bekymre deg- de sier i fra når det er nok. [emoji4]
 
Mini her er glad i sin babygym, men det blir fort for mye. Det er en katt midt i «taket» av gymmen, og den blir han hypnotisert av. Til slutt kommer furteleppa, fordi han ikke klarer å ta blikket bort[emoji85] Han ligger vel der i 15 minutter eller så. Er tre mnd. Jeg tror ikke du skal bekymre deg- de sier i fra når det er nok. [emoji4]
Takk for svar! Håper du har rett :) syns bare det er rart hvor lenge han klarer å ligge alene. Men det er vel egentlig bare positivt!:)
 
Mi lille på 8 uker ligger under den kanskje fem minutter i løpet av dagen, så er hun ferdig. Men hun er født tre uker før tida, så er jo egentlig yngre sånn sett. Hun gir tydelig beskjed når hun ikke vil mer.
 
Han her er litt som din. Han ligger og koser seg og "prater" med lekene og ler og slår på dem [emoji14]
Kan ligge der ganske lenge, og så lenge han liker det så ser jeg ikke noe galt i det. Greit at ha kan ligge der mens jeg lager middag osv :D
Den står i lekegrinda, så på dagtid har han gjerne duppene sine der og ;)
Men han har ligget nesten en time og bare pratet og ledd for seg selv, mens jeg er bortom og titter litt og prater.
Han sover ganske lite iløpet av dagen, spesielt på ettermiddagen, så greit det er noe som klarer å underholde ham om jeg må noe :D
Tok kvelden 1915 i dag da :eek:
 
Han her er litt som din. Han ligger og koser seg og "prater" med lekene og ler og slår på dem [emoji14]
Kan ligge der ganske lenge, og så lenge han liker det så ser jeg ikke noe galt i det. Greit at ha kan ligge der mens jeg lager middag osv :D
Den står i lekegrinda, så på dagtid har han gjerne duppene sine der og ;)
Men han har ligget nesten en time og bare pratet og ledd for seg selv, mens jeg er bortom og titter litt og prater.
Han sover ganske lite iløpet av dagen, spesielt på ettermiddagen, så greit det er noe som klarer å underholde ham om jeg må noe :D
Tok kvelden 1915 i dag da :eek:
Høres likt ut ja:) har ikke prøvd å la han ligge lenger enn en halvtime da, men tippr han kunne ligget en time om han fikk lov. Det er da deilig at de kan ligge der å leke for seg selv en stund innimellom! Er sikkert lurt å venne dem til å leke litt på egenhånd også. Men merka en ting, og det er at det er vanskligere å oppdage at han er trøtt når han ligger under der. Så må være litt obs på det, ellers blir han plutselig overtrøtt.
 
Høres likt ut ja:) har ikke prøvd å la han ligge lenger enn en halvtime da, men tippr han kunne ligget en time om han fikk lov. Det er da deilig at de kan ligge der å leke for seg selv en stund innimellom! Er sikkert lurt å venne dem til å leke litt på egenhånd også. Men merka en ting, og det er at det er vanskligere å oppdage at han er trøtt når han ligger under der. Så må være litt obs på det, ellers blir han plutselig overtrøtt.
Veldig greit med tanke på storesøster osv her ihvertfall, men hun skal nå gjerne leke litt med lillebror og da, så vi har skaffet en litt større lekematte :D Bedre å ligge der enn i vippestol eller babysetet på tripptrappen, som vi bruker her. Bruker den innimellom om han ikke vil ligge alene når jeg skal lage middag og når vi spiser.
Storesøster brydde seg aldri om babygymmen, men sov omtrent døgnet rundt, frem til hun begynte å rulle rundt overalt [emoji14]
Han her er brått våken i 4-5 timer i strekk på ettermiddag/kveld. Har da gjerne blitt overtrøtt og sutrete, men uavhengig av om han ligger i gymmen eller ikke, så passer veldig bra for hans del at han sovnet såpass tidlig i kveld.
Og storesøster ville ligge ved siden av [emoji173]️
 
Min ligger der flere ganger ila av dagen, men korte perioder av gangene. Og som regler så er jeg der med han å leker med han. Hvis jeg ikke er der så ligger han vel rundt fem minutter før han vil opp. Regner med det blir mer og mer etterhvert, frem til nå så har han blitt bært med overalt. :p Begynt å bruke vippestol og babygym nå nylig, han er ni uker. :)
 
Hun er veldig glad i babygymmen, kan ligge alt fra 5 til 45 minutter, kommer an på hvor våken hun er. Smiler, snakker og slår på lekene. Pleier å se til henne med jevne mellomrom, tar vekk babygymmen (den sitter ikke fast i teppet) hvis hun begynner å bli sliten/lei. Noen ganger leker hun fortsatt, men er litt blank i øynene, da tolker jeg det som at hun er sliten. Hun er 10 uker. Tenker at så lenge de koser seg og man ser til dem med jevne mellomrom er det ikke noe problem at de ligger der.
 
Sniker.

Min lille lå mye på Babygymmen da hun var mindre. Hun storkoste seg. Jeg gjorde husarbeid, spiste, dusjet osv. Jeg husker jeg også lurte på om det egentlig var innafor men så lenge de koser seg ser jeg ikke problemet :)
Godt å høre at det er innafor :) merker at jeg kan slappe av litt mer når han ligger der når jeg vet det er greit. Eneste jeg merker jeg må passe på er at han ikke blir overtrøtt:)
 
Her er småen veldig lite interessert i babygymen enda, men han er veldig glad i uroen i krybba si! Øver litt på babygymen, men det blir ikke hver dag i den. Øver på bevegelse/øyekontakt/prat sporadisk gjennom hele dagen over alt [emoji4]
 
Back
Topp