Hvordan feirer du st.hans?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Ja, topic sier vel sitt.

Siden jeg sikkert snart anklages for å spamme med tråder bare for trådene vurderte jeg om jeg skulle forklare hvor sært denne tråden kom til mitt hode. Men begynner med å bare spørre :)
 
Vi feirer ikke på noen spesiell måte[emoji4]
Griller som regel da..
 
Vi pleier å grille i fjøra, gjerne samme sted som familien har vært siden mine foreldre ble forlovet eller deromkring (det er 45 år siden i så fall) der var mine besteforeldre med barn og svigerbarn og barnebarn. Nå er mine besteforeldre døde og noen har fått andre tradisjoner men ganske mange av oss med.en generasjon til feirer altså der.

For 11 år siden fikk jeg alle til å bryte tradisjonen. Da giftet jeg meg.
I fjor feiret jeg vår ti års bryllupsdag med å dra til den faste plassen sammen med de to yngste barna våre. Og pappa. Mamma var ikke i form og min mann og vår eldste var på tur med korpset og feiret derved der.

I år feirer nok mannen og de to yngste barna våre på idrettsplassen, han orker ikke dra dit alene (han stresser mye mer enn meg mes ungene og vann og sånn) og jeg og eldstemann feirer i Danmark, på korpsfestival.

Og en viss fare for at dette med korpsfestival blir en ny tradisjon for i alle fall eldstemann og som leder av korpset, meg... Og mellomste vil begynne i korpset når hun blir gammel nok
Og de drar gjerne på tur når skolen slutter. Som ofte er til st hans
Men vi får se og ta årene som de kommer.
 
Skal til Danmark i år, så var båltenning etc :) Større feiring der og i Sverige :)
 
Møter på stranda i byen for å se bålet brenne, så er det masse leker for barna der :)
 
Har ingen tradisjoner egentlig. :) Noen ganger ser vi på bålbrenning, av og til blir vi bare hjemme eller gjør noe annet.
 
Forsåvidt ingen tradisjoner, men blir som regel rømmegrøt til middag. Får se når hun lille vokser opp om vi starter noen da [emoji4]
 
Ingen tradisjoner i grunnen..
 
Har alltid samlest nede ved sjøen, nå bor line foreldre i ett stort hus med stor tomt og brygge ved sjøen, så de pleier å ha en stor fest for alle naboer og familie. Vi har gjerne vært over 50 stk, sikkert enda flere også.

Veldig kjekt og ett stort høydepunkt for alle sammen:)

De pleier å ha i gang mange griller, så alle tar med seg kjøtt også ordner mine foreldre alt annet, også blir det bål:)

Håper på litt regn før festen ,slik at vi kan grille! :)
 
Ja, topic sier vel sitt.

Siden jeg sikkert snart anklages for å spamme med tråder bare for trådene vurderte jeg om jeg skulle forklare hvor sært denne tråden kom til mitt hode. Men begynner med å bare spørre :)

Feirer igrunn ikke St.Hans. Hva er det egentlig å feire?

(Nei du trenger ikke komme med enda en laaaang forklaring på det du skriver ;) )
 
Feirer igrunn ikke St.Hans. Hva er det egentlig å feire?

(Nei du trenger ikke komme med enda en laaaang forklaring på det du skriver ;) )
Nei. Du ser vel helst at jeg ikke skriver noe som helst ;-)

Og jeg fikk lyst å være like barnslig og skeive noe langt, noe det faktisk ikke var engang. Bare på pur. Men nei
 
Jeg er jo også vokst opp med å kjøre for å se Slinningsbålet, som jevnt og trutt tar tilbake rekorden på høyeste bål.

Det har vi ikke alltid gjort de senere år, det er så innmari mye folk! Og kø.

Men bål og grilling er liksom greia

Og nettopp derfor ble wish sin "mindre enn tre uker til st hans" (ehh. Ja. Det er to uker til .så der er mindre enn tre) for meg feilplassert for å selge kjoler og sandaler, tannbleking og sminke

Liksom ikke det hodet mitt forbinder med st hans . Bål, røyklukt av klærene, fleece. En eller annen som badet med eller uten vilje mange av årene. Husk sitteunderlag, myggstift og ei varm jakke. Ikke sommerkjoler og strass-sandaler :)
 
Har ikke noen tradisjon, prøver ofte å få til noe men så er det alltid noe som gjør at vi ikke får deltatt på noen av arrangementene...
 
Har pleid før å være med familie på hytta og grille men de siste årene har vi bare hvert hjemme, i år har jeg fri fra fredag kl 15 helt frem til onsdagen så vurderer å reise til Norge og være med familien, men så hadde det hvert spennende å opplevd midsommar her i Sverige også
 
Back
Topp