Hvordan deler dere nyheten?

JI2018

Forelsket i forumet
Desemberlykke 2018
Marshmallows2021
Hvordan delte dere, eller har planer om å dele, nyheten om graviditeten? Er det noen andre som er litt nervøs for å dele nyheten med nærmeste familie? :smiley-ashamed004 Jeg kjenner jeg gruer meg litt til å fortelle til min far. Mamma ble kjempeglad, også gleder jeg meg veldig til å fortelle det til svigerfamilien. Gjør dere noe gøy ut av å fortelle det, eller sier dere det bare rett ut? Jeg har litt lyst å legge ultralydbilde i en eske med julepapir, og si det er "årets julegave" til svigerfamilien :laughing002

Til svigers sier vi det rett ut, med beskjed om å holde det hemmelig til midten av juli (svigermor reiser nå i juni og kommer ikke hjem før i august).
De andre skal få vente til etter OUL, da setter vi sammen en liten film av bilder fra ferien vår med små hint underveis før vi avslutter med ultralydbilde av lille.

• Liker
Reactions: TPL
Til svigers sier vi det rett ut, med beskjed om å holde det hemmelig til midten av juli (svigermor reiser nå i juni og kommer ikke hjem før i august).
De andre skal få vente til etter OUL, da setter vi sammen en liten film av bilder fra ferien vår med små hint underveis før vi avslutter med ultralydbilde av lille.

Åå, så god idé med filmen. Veldig koselig!

Vi skal sende bilde av kommende storesøster med en body det står «jeg skal bli storesøster» på[emoji5] kommer muligens til å fortelle alle kommende besteforeldre in person, hvis vi gidder å farte rundt for det [emoji23]

Vi skal sende bilde av kommende storesøster med en body det står «jeg skal bli storesøster» på[emoji5] kommer muligens til å fortelle alle kommende besteforeldre in person, hvis vi gidder å farte rundt for det [emoji23]

Så artig! Gøy når man bruker storesøsken på bilder for å annonsere det!

Gjort litt forskjellig. Mannen sendte bilde av testen til sin far, stemor og mamma på 17. Mai med teksten «gratulerer med dagen liksom» :hilarious:
Sønnen fikk boka «mamma har baby i magen» og skjønte ikke tegninga :hilarious: tanter og onkler samt min søster fikk vite under familiemiddag(jeg sa at sønnen hadde noe han ville si, så fortalte han det) og min mor fikk vite det ved at jeg og sønnen kjøpte babysokker og koseklut og puttet i en pakke han ba henne åpne:D

Alle så langt har blitt glade :happy: dagen etter sønnen fikk vite ble jeg gratulert av foreldre fra klassen :p gjenstår å fortelle min far og bror. familie vi ikke har mye kontakt med får nok vite når tiden er inne for en fb avsløring.

Er det noen andre som er litt nervøs for å dele nyheten med nærmeste familie?

Min familie har egentlig gitt uttrykk for at de ikke ville vite noe før jeg var et godt stykke på vei, men etter ultralyd i uke 9 avgjorde vi at våre behov får gå først.

Sendte snap med bilde av ultralydbildet og skrev at mini var aktiv og at vi håpet å vise frem en baby i desember [emoji14]

Fikk da tilsnakk av mamma for at jeg ikke sa noe før [emoji85]

Alle har tatt det ganske tungt at de to forrige svangerskapene ikke endte med en baby, så jeg forstår at de kanskje ikke ville vite før ting var sikkert, men nå er magen min på vei, og vi har fortsatt ingen anelse om mini er frisk, får prøvesvar om 2-4uker.. da er jeg 15-17uker på vei [emoji28]
DET kommer til å synes [emoji23]

Vi har ikke delt det på noen spesiell måte egentlig. Skal fortelle min familie det i dag.. da tror jeg de fleste / viktigste har fått vite det [emoji4]

Så artig! Gøy når man bruker storesøsken på bilder for å annonsere det!

Ja, det blir kjekt å gjøre det sånn tror jeg :) hun kommer jo ikke til å skjønne det helt selv, men er jo koselig bilde å ha. Jeg lager fotobok for hvert år, så da er det kjekt med bilde-minner av dette også! :)
Bildet er allerede knipset, så venter bare på 12 uker og å få TUL som forhåpentligvis sier at alt ser bra ut.

Min familie har egentlig gitt uttrykk for at de ikke ville vite noe før jeg var et godt stykke på vei, men etter ultralyd i uke 9 avgjorde vi at våre behov får gå først.

Sendte snap med bilde av ultralydbildet og skrev at mini var aktiv og at vi håpet å vise frem en baby i desember [emoji14]

Fikk da tilsnakk av mamma for at jeg ikke sa noe før [emoji85]

Alle har tatt det ganske tungt at de to forrige svangerskapene ikke endte med en baby, så jeg forstår at de kanskje ikke ville vite før ting var sikkert, men nå er magen min på vei, og vi har fortsatt ingen anelse om mini er frisk, får prøvesvar om 2-4uker.. da er jeg 15-17uker på vei [emoji28]
DET kommer til å synes [emoji23]
Så godt at du fikk fin reaksjon etter at du delte nyheten :D

Mamma fikk vite det med en gang, faktisk.. Svigers ei uke etterpå, altså uke 5.
Da måtte jeg også fortelle det til sjefen, fordi magen var ekstremt oppblåst og jeg følte meg konstant fyllesjuk.
Etterhvert har kollegaer fått vite det, da vi jobber svært tett og reiser mye. Pappa og søsken har fått vite i uke 9, og storebror fikk vite det i uke 10. Da var det umulig å skjule det.
Men måten jeg fortalte det til min kjære på, var tydeligvis helt perfekt, synes han. For jeg skrev det på magen. «Inni her bor et lite [emoji173]️». Så på kvelden, da vi kikket på en film, latet jeg som om at jeg måtte klø meg på magen. Han kikket, men tenkte automatisk at det var en tattoo han ikke hadde sett før. 2 sekunder spratt han opp og dro opp genseren min. Han leste det sikkert 10 ganger før tårene falt og han ga meg verdens største klem [emoji24][emoji813]️

Da måtte jeg også fortelle det til sjefen, fordi magen var ekstremt oppblåst og jeg følte meg konstant fyllesjuk.
Etterhvert har kollegaer fått vite det, da vi jobber svært tett og reiser mye. Pappa og søsken har fått vite i uke 9, og storebror fikk vite det i uke 10. Da var det umulig å skjule det.
Men måten jeg fortalte det til min kjære på, var tydeligvis helt perfekt, synes han. For jeg skrev det på magen. «Inni her bor et lite [emoji173]️». Så på kvelden, da vi kikket på en film, latet jeg som om at jeg måtte klø meg på magen. Han kikket, men tenkte automatisk at det var en tattoo han ikke hadde sett før. 2 sekunder spratt han opp og dro opp genseren min. Han leste det sikkert 10 ganger før tårene falt og han ga meg verdens største klem [emoji24][emoji813]️

Herregud så koselig!! For et minne å ha med barnefaren :love7

Søte dere er :)

Jeg lagde en body med "jeg skal bli storebror" til sønnen på 7 mnd som han hadde på seg til 17 mai frokosten og ved hver anledning vi skulle treffe nye nære familiemedlemmer. Siste var i dag. De fleste har blitt glad på våres vegne, men noen har vært nødt til å tygge litt på nyheten før de har blitt litt mer positivt innstilt [emoji13]. Vi har ikke sagt noe når vi har vært med familien, bare ventet på at de skulle lese på bodyen og se reaksjonen dems [emoji4]

Har delt bilde fra TUL med de nærmeste på en lukket gruppe på face ellers så forteller vi det når vi treffer folk. Familien har visst det siden uke 6-8.

Vi har planlagt å dele det med nærmeste familie, dvs. kommende besteforeldre og søsknene våre, helga om 3 uker (når vi er 15 uker). Vi skal treffe besteforeldreparene hver for seg, så vi skal gjøre det samme to ganger. Da har samboeren bursdag, og planen er at rett etter at han har fått bursdagsgaven fra de, så skal vi overrekke ønskeliste for julegaver. Umiddelbart fremstår det sikkert som litt "bold", utakknemlig og grådig, siden han nettopp har fått gave og det er et halvt år til jul. Spesielt siden han ikke er typen som opererer med ønskelister eller går noe opp i det å få gaver. Men når de leser over lista og leser ting som babycall, babytøy og diverse andre babyting tror vi det kommer til å bli veldig gøy! Vi er nødt til å gjøre noe morsomt ut av det, for for meg blir det altfor kleint å bare si det rett ut liksom. Så vi synes dette blir en artig vri på det [emoji1]

Har delt det med min nærmeste familie i uke 6. Da hadde jeg kjøpt inn sokker og la et par i en gaveeske og skrev en lapp som lå inne i esken hvor det stod: "vil dere ta vare på disse frem til jeg kommer i desember? " Det ble latter og tårer på flere, så det var moro :) familien til samboeren fikk vite det i uke 9 eller 10 bare ved sms. Følte ikke for å dra til de for å annonsere noe. :) har et par kolleger som vet om det også som jeg fortalte. Tenkte jeg skulle vente til neste tul på fredag med å si noe til sjefen og da resten av kollegaene mine :)

Til storesøster som snart blir 6 år, tenker jeg vi kjøper boka 'jeg ska bli storesøster' og hjelper henne å lese tittelen. Lillebror er knapt 1 år og fårstår ikke noe. Til resten av familien, kunne jeg tenkt meg å prøve å holde det skjult til etter OUL for å lage en kake/muffins med enten rosa/blått inni! Av en rar grunn ønsker jeg ikke å rope ut denne graviditeten, da den kom som et sjokk på oss [emoji85] Får holde meg litt unna dem 1 mnd tid eller ta en tidligere UL [emoji28]

Foreldrene mine visste det relativt tidlig, men vi delte nyheten med kommende storebror som vi filmet... la ut videoen på nettet, noe som som resulterte i 1700 visninger og rekord i antall kommentarer og likes :laughing025

Back
Topp