****Mai skravletråden****

Men hvordan tror du du hadde likt filmene dersom du hadde lest bøkene først?
Da hadde jeg nok følt mye mangla, for det var en del som mangla altså. Bøkene hadde mer med seg og man fikk vite mer om tiden etter også. Enn man fikk i filmene. Men siden jeg så filmene først, ble det jo annerledes da [emoji1] Heldigvis. Likte godt bøkene. Og har de på engelsk også. Liker best å lese på engelsk har jeg funnet ut.

Den har jeg ikke lest eller sett, men når vi først er inne på Stephen King, det samme gjelder Pet semetart (eller hvordan det nå skrives).
I boken var slutten veldig vag slik at man selv kunne tolke hva som egentlig skjedde, den var den ikke i filmen
Lenge siden da. Leste den nok på ungdomsskolen. Husker jeg så pet cemetary altså. Men husker ikke mer enn det om de [emoji14] For syns å huske det var flere enn en også (?)

Imigranen gjorde nå litt jobben sin. Så jeg prøver senga. Natta [emoji5]

Da hadde jeg nok følt mye mangla, for det var en del som mangla altså. Bøkene hadde mer med seg og man fikk vite mer om tiden etter også. Enn man fikk i filmene. Men siden jeg så filmene først, ble det jo annerledes da [emoji1] Heldigvis. Likte godt bøkene. Og har de på engelsk også. Liker best å lese på engelsk har jeg funnet ut.
Leser også bøkene på engelsk dersom det er det språket de originalt er skrevet på :)

I Sons of anarchy også er det slik. Han ene som døde... da ble jeg så lei meg jeg gråt så jævlig at mannen trodde seriøst jeg aldri skulle slutte OG jeg måtte ta pause i 1 år pga det [emoji23][emoji23][emoji23] Han var rimelig irritert på meg da. For han MÅTTE vente på meg bli klar også for å se videre [emoji56][emoji13]

Haha skal ikke være lett :p

Sånn apropos bøker og filmer, jeg må bare fortelle en liten historie..

Dengang Ringenes herre gikk på kino, den andre filmen "to tårn" så hadde mannen og jeg vært og sett den på Colosseum kino og var på vei inn på Majorstua t-banestasjon.
Da overhørte vi noen jenter på en 15-16 år snakke om filmen og brått så uttaler hun ene "ate vet dere hva nå har de visst også laget bøker av filmene, hvorfor gjør de det?"

Hahaha ^^

Poenget mitt er at du vil aldri klare å få med deg alle detaljene i en film, og mye av bøkene må ofte kuttes litt.
Deler du kanskje elsker (som for eksempel Tom Bombadill fra Ringenes herre) i bøkene er ikke nødvendigvis med i filmen/serien.
Dersom man leser bøkene etter filmen/serien kan ofte (etter min erfaring) opplevelsen av filmen/serien berikes

Ja ser den :) jeg må bli flinkere til å både lese bøker og se filmer. Har en tendens til å bare ta den ene.

Back
Topp