Forovervendt eller bakovervendt bilstol?

Lykkenerstor

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Sensommerbarna 2016
Juligull2021
Junibollene 2023
Har dere barna bakovervendt eller forovervendt i bilen nå? Hvor gamle er de?:happy:

Bakover. Yngste er 7 uker og eldste blir 3 i juli.

Jenta mi på 3 1/2 sitter baklengs komfortabelt i sitt Concord Reverso. Men hun har aldri slitt med kvalme osv. i bil. Hun storkoser seg, er rolig, og sovner gjerne.

Så hun får sitte i det setet til hun vokser ut av det. Og det varer til 105cm, så da kan hun godt sitte der et helt år til tenker jeg (får se an hvor fort hun vokser). Etter det kommer jeg til å kjøpe framovervendt beltestol til henne (sånn som bruker bilens sete). Det passer også med at lillesøster som blir født nå i sommer vokser ut av babysetet sitt (MaxiCosi Cabriofix med easyfix base), og da kan ta over storesøster Concord Reverso :)

Når vi er på besøk hos familie i et annet nordeuropeisk land, har dattera mi sittet i forovervendt sete. Jeg har ikke noe problem med det. Jeg har lest all statistikk og begrunnelser for bakovervendt. Er veldig pragmatisk. Tenker at så lenge barnet ikke har det fælt bakovervendt (noen barn spyr når de sitter bakover...) og det går greit med bilen osv. er det ingen grunn til å snu barnet forover.

Men om noen snur et barn som har fylt 3, eller 2 for den saks skyld, regner jeg med de har gode grunner til det og jeg stoler på deres vurderinger for deres barn.

Min på 5 sitter forover i beltestol, mens han på 8mnd sitter bakover selvsagt :p

2 år, sitter bakover. Kommer til å sitte bakover så lenge vi får til, forhåpentligvis lenge etter 4 år og :)

Bakovervendt. Nyfødt/prematur som venter på å få komme seg ut av sykehuset :) Blir bakover en del år fremover.

Bakover, er snart 2 år og skal sitte sånn til han vokser ut av det største som finnes bakovervendt, 25 kg og ca.125 cm (det som finnes pr nå hvertfall). Satser på at det holder til han er ferdig i bhg[emoji4] Man kommer rett og slett ikke fra det faktum at bakovervendt er sikrere, så da velger jeg å følge det så langt det lar seg gjøre[emoji1303]

Bakover og det skal han gjøre til han vokser ute setet ved 125 cm.

Tenkte min skulle sitte bakovervendt til han er konfirmert..
Neida!Han er 1,5 nå, og blir sittende bakovervendt til han vokser ut av setet som går til 125cm og 25kg.

Vi snudde til forovervendt da eldste var nesten 4,5 år. Da hadde hun slitt endel med bilsyke (inkludert oppkast) de siste månedene, så selv om setet hennes hadde holdt noen cm til, syntes vi det var på tide at hun fikk snu seg.

Regner med at neste blir sittende bakovervendt omtrent like lenge.

Begge har bakovervendt, de er ett og to år [emoji4]

Begge set bakovervendt, minste er 4 mnd og søstra vart 5 i april. Han i maxicosi cabriofix og ho i besafe izi plus. Ho er 22 kg og sikkert snart 115 cm. Vurdera å kjøpe ein ny stol til frøkna slik ho kan sete bakover når minstemann skal over i stol 2. Ho trivast godt bakover :)

Begge set bakovervendt, minste er 4 mnd og søstra vart 5 i april. Han i maxicosi cabriofix og ho i besafe izi plus. Ho er 22 kg og sikkert snart 115 cm. Vurdera å kjøpe ein ny stol til frøkna slik ho kan sete bakover når minstemann skal over i stol 2. Ho trivast godt bakover :)
Så flott :Heartred

Så flott :Heartred

Back
Topp