Så artig med dobbelt så mange egg! Håper gullegget er blandet dem. [emoji4] hva er forskjellen mellom ceteotide og orgalutran?
Ja, satser på det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så artig med dobbelt så mange egg! Håper gullegget er blandet dem. [emoji4] hva er forskjellen mellom ceteotide og orgalutran?
Ja det var det jeg også syntes var rart, for jeg hadde jo rundt 12 aktuelle follikler bare på høyre side, og en del mindre poser, og litt færre på venstre. Det visste de når de skrev ut dosene. Med høy AMH har de jo hele tiden siktet seg inn på lave doser og vært forsiktige så jeg ikke skulle bli hyperstimulert. Tror det er mye jeg ikke skjønner i denne stimuleringsverdenen[emoji1]
Hei! Oppdaget denne tråden litt sent, men håper det går bra at jeg slenger med medI gang med runde to på første forsøk nå, første be avbrutt pga ikke befruktning/dårlig kvalitet. Var på uttak i dag og fikk ut 10 egg, dobbelt så mange som sist. Så håper på god kvalitet på disse
Skal ha innsett på fredag om alt går som det skal! Har brukt Menopur og ceteotide denne runden, mot gonal f og orgalutran i forrige, så bytte av medikament har i allefall hjulpet meg mtp eggproduksjon
![]()
Heisann, hiver meg med her i håp om at rugetiden skal gå litt fortere i godt selskap av andre i samme situasjon
Dette er vårt første forsøk, første barn for begge. Jeg fikk kort protokoll med Bemfola og Orgalutran. Hadde uttak på onsdag 9/5 der de fikk ut 4 egg... to av eggene ble befruktet og satt inn igjen 11/5. Har gått på lutinus siden uttaket. Ved innsetting så fikk jeg en litt vag beskjed om noen verdier på blodprøven som de mente jeg trengte medisiner til... de anbefalte også ny blodprøve hos fastlege om 2-3 uker. Da jeg kom ned til apoteket så såg jeg at det var stoffskifte medisin jeg hadde fått. Tror jeg var så distrahert av hele innsettingen at jeg ikke kom på å stille flere spørsmål da om denne medisinen... men lurer på om det er andre som har opplevd det samme?
Tusen takkGratulerer som ruger! Krysser fingre for deg!

Jeg bruker Levaxin pga for lavt stoffskifte. Egentlig ikke for lavt, men verdiene er for høye ift ivf-behandling. Fikk beskjed at verdien måtte være under 2,5, og fikk ikke starte med ivf før jeg hadde brukt medisin som fikk ned verdiene først. Så rart de ikke har oppdaget det tidligere på deg. Hva er din TSH verdi?
Å nei. Så synd. Det er jo ikke slik det skal gå!!! [emoji19] jeg håper du får en ny plan snart. Vet ikke med deg, men for meg hjelper det å ha en ny plan og et mål å forholde meg til når det viser seg å ikke ha gått slik en ønsker i denne prosessen. [emoji173] håper juni blir din måned!
Stemmer, Levaxin heter det jeg også fikk. TSH var 6,5 på blodprøven fra uttaksdagen. Synes også det er rart at det ikke ble oppdaget tidligere. Men kanskje dette er noe som har skjedd etter stimulering? Kan bare gjette for jeg vet ikke nok om det :-S
Du bør iallefall få sjekket det, lavt stoffskifte kan være ganske alvorlig, særlig dersom du blir gravid. Går gjerne noen måneder før verdiene blir normalisert med medisin. Jeg startet akkurat for et år siden med Levaxin. Tok forresten en blodprøve som heter Anti-TPO som kan si noe om man har hatt sykdom i skjoldbruskkjertelen. Min var forhøyet, som visstnok betyr at den har dannet antistoffer mot seg selv. Heldigvis et Levaxin en naturlig medisin og billig er den også. Men er jo ikke sikkert din er forhøyet til vanlig, hadde ei venninne som hadde forhøyet, men de var normal når hun tok kontroll[emoji5]
Skjønner hva du mener. Fryseforsøk er tusen ganger bedre enn ferskforsøk. Heldig som har mange på frys [emoji106] 3 uker går fortere enn en aner [emoji16] Lykke til[emoji3][emoji3]Jeg er bare fornøyd med at jeg slipper å hente ut egg igjen. Har en del i frysa. Fått svar fra klinikken og jeg skal på kontroll 28.mai. Har lang syklus så tenker det blir innsett om 3 uker.
Det er jo bare ca 20% sannsynlighet for å bli gravid. Vi krysser fingrene for at det blir en lillesøster eller bror med neste egg[emoji173]️[emoji173]️
Stor klem til deg [emoji173] jeg blir oppriktig lei meg på dine vegne. Dette er så hardt og brutalt og ikke minst urettferdig det er jo ikke slik det skal gå... ta godt vare på deg selv [emoji173][emoji173]Etter å ha testet positivt siden søndag flere dager og gleden var stor snudde dette brått i går men brun spotting. Våknet idag på 17 mai til masse blod og vondter. Så fort snudde det. Den var tøff. Ikke en kjekk 17 mai i år. Ser veldig negativt på alt nålykke til videre dere andre. Håper på mange positive graviditetstester for dere <3
Det var trist å høre. Jeg forstår godt åssen du føler deg nå. Der ikke lett men jeg håper at du ikke gi opp! En Stor klem og masse positive energi til deg til neste forsøk!!!Etter å ha testet positivt siden søndag flere dager og gleden var stor snudde dette brått i går men brun spotting. Våknet idag på 17 mai til masse blod og vondter. Så fort snudde det. Den var tøff. Ikke en kjekk 17 mai i år. Ser veldig negativt på alt nålykke til videre dere andre. Håper på mange positive graviditetstester for dere <3

Helt likt i løypen vi tre da! [emoji2] Jeg har første sprøytedag i dag med Gonal-f. Men jeg satte sprøyten kl 07 i dag. Er det feil kanskje, siden dere tar på ettermiddag og kveld? [emoji15] Jeg skal starte med Cetrotide på søndag, og kontroll på onsdag (dag 7).
Fikk positiv test i går [emoji177][emoji177]
Etter å ha testet positivt siden søndag flere dager og gleden var stor snudde dette brått i går men brun spotting. Våknet idag på 17 mai til masse blod og vondter. Så fort snudde det. Den var tøff. Ikke en kjekk 17 mai i år. Ser veldig negativt på alt nålykke til videre dere andre. Håper på mange positive graviditetstester for dere <3
Etter å ha testet positivt siden søndag flere dager og gleden var stor snudde dette brått i går men brun spotting. Våknet idag på 17 mai til masse blod og vondter. Så fort snudde det. Den var tøff. Ikke en kjekk 17 mai i år. Ser veldig negativt på alt nålykke til videre dere andre. Håper på mange positive graviditetstester for dere <3

Så kjekt
Tenker det sikkert ikke er feil om du har fått beskjed om det
Står bare på min lapp at bemfola skal taes en gang på ettermiddag/ kveld og orgalutran kl 23.
De sa jeg bare kunne ta begge kl 23, så hadde jeg bare ett tidspunkt å huske på når jeg begynner på orgalutran
Første eller søsken forsøk?![]()