Permisjon og barnehage

Får du lov til det da? I Oslo og flere andre steder mister man plassen om man ikke bruker den innen en måned tror jeg det var.

Vet hvertfall om andre som har gjort det sånn.. Barnehageplass må vi ha, og så lenge vi betaler fpr plassen skjønner jeg ikke at det skal være ulovlig?

Det er bare august og sept-nov opptak i Oslo nå. Har ikke lest at det er blitt to opptak enda. Søskenprioritet har jeg skjønt at man bare kan satse på i augustopptaket. Iallfall det folk i åpen barnehage forteller om sine erfaringer.

Men hadde blitt veldig glad om det hadde blitt 2 opptak i Oslo!

Vedr søskenprioritet så er det alltid ledige plasser i vår barnehage da det er en av landets største men dette varierer selvsagt fra bhg til bhg.

Vet hvertfall om andre som har gjort det sånn.. Barnehageplass må vi ha, og så lenge vi betaler fpr plassen skjønner jeg ikke at det skal være ulovlig?
Vi har det sånn i barnehagen hos oss.
Så lenge foreldrene betaler for plassen kan de velge å ikke bruke den [emoji4]

Jeg er mer spent på hvordan barnehagejakten blir [emoji85]
Er en smule komplisert å jobbe i hva man mener er den beste barnehagen også være fornøyd med en annen barnehage til barnet ditt [emoji14]

Vi bur på ein tilflyttande stad med lite barnehagedekning frå før. så eg må nok belage meg på ekstra permisjon frå mi stilling.
Men det skal gå heilt fint trur eg ☺️
Eller at eg jobba alle mine vakte mens kjæresten er heime frå havet, og har fri når han er ute. Eg jobbar døgnvakter og har ein flink arbeidsgiver som gjer alt for at vi tilsette skal få det så bra som mulig innanfor arbeidsmiljølovas grenser ☺️

Last edited:
Hvorfor skal jeg ikke svare på, men i bl.a Oslo er det som sagt ikke lov. :)

Vedr søskenprioritet så er det alltid ledige plasser i vår barnehage da det er en av landets største men dette varierer selvsagt fra bhg til bhg.
Da kan det jo gå ja. Vi får nok ikke søskenorioritet i november. Snakket med noen som hadde oktobrtbarn i bydelen. Der fikk ingen i barselgruppenb plass på de 5 de søkte, men blr plassert rundt. :/

Da kan det jo gå ja. Vi får nok ikke søskenorioritet i november. Snakket med noen som hadde oktobrtbarn i bydelen. Der fikk ingen i barselgruppenb plass på de 5 de søkte, men blr plassert rundt. :/

Ja det er vrient i mange bydeler. Det kommer mange barn fra andre bydeler til vår barnehage så det blir litt gjennomtrekk de første årene dessverre men vi har heldigvis en liten gjeng som har gått sammen i 3 år nå.

Hvorfor skal jeg ikke svare på, men i bl.a Oslo er det som sagt ikke lov. :)

Jeg hadde ikke engang tenkt tanken på at det ikke var lov engang så takk for advarselen :) Jeg skal forhøre meg i barnehagen til storebror over helga så vet jeg hva jeg skal forholde meg til :happy:

Jeg hadde ikke engang tenkt tanken på at det ikke var lov engang så takk for advarselen :) Jeg skal forhøre meg i barnehagen til storebror over helga så vet jeg hva jeg skal forholde meg til :happy:
Gjør det :) Håper du ikke tolker meg som negativ altså. Vil bare ikke at man skal komme på sånt :)

Ja det er vrient i mange bydeler. Det kommer mange barn fra andre bydeler til vår barnehage så det blir litt gjennomtrekk de første årene dessverre men vi har heldigvis en liten gjeng som har gått sammen i 3 år nå.
Ja. Vi lurer veldig på å flytte egentlig, spørsmålet er bare hvor.

Gjør det :) Håper du ikke tolker meg som negativ altså. Vil bare ikke at man skal komme på sånt :)

Oppfatter deg overhodet ikke som negativ! Er bare glad dette kom opp så jeg slipper å gå på en smell til neste år :)

Oppfatter deg overhodet ikke som negativ! Er bare glad dette kom opp så jeg slipper å gå på en smell til neste år :)
Takk. Følte meg negativ når jeg logget inn og følte jeg bare svarte "Nei, det er ikke sånn det er" på masse poster :dance018

Har lest et sted at mange barnehager nå har 2 opptak i året. En på høsten og en på nyåret. Her blir jeg hjemme frem til barnet er 2 år og kommer til å søke bhage plass fra januar 2020 [emoji4] regner med vi får plass i en av bhagene i nærheten.

Back
Topp