Dere som gir MME

Rugenella

Forelsket i forumet
Hvordan gjør dere det på enklest mulig måte?

Blander dere mme i mugge?
Koker dere opp vann for hvert måltid?
eller har dere stående ferdigkokt vann i flaskene som varmes i mikro/vannbad?

Hvordan gjør dere det når dere skal borte og det vil være behov for å gi mme? En venninne av meg hadde varmt vann på termos. Vet ikke hvordan hun gjorde i forhold til kaldt vann. Men det må være lurt å ha med en termos med kaldt vann også om man ikke har tilgang på vann dit man skal.

Andre enkle og kjappe løsninger?:happy:
 
Ut på tur: en liten termos m varmtvann en termokopp med kokt avkjølt kaldtvann og doseringoks m pulver.

Det samme på natt. Laga «piknikkurv» m samme innhold og tok m på soverommet så laga jeg ferdi mme i senga.. da ble d ikke mye mer styr enn med amming

Ordnet alltid måltidet rett før servering
 
Jeg fyller opp flaskene med ferdig avkjølt kokt vann. Hvis lille drikker f.eks 120 ml så fyller jeg opp til ca 110 ml med kaldt vann. Har kokt vann på termos og blander i flasken til riktig temperatur. Så har jeg doseringsboks til pulveret. :)

På natten bruker jeg babybrezza, elsker den:)
 
Sniker fra desember.

Vi har brukt Baby Brezza siden hun var 2 mnd. men før det gjorde vi følgende: Vi kokte opp vann hver kveld og hadde stående i kjøleskapet. Når vi skulle tilberede en flaske varmet vi det i micro i noen få sekunder og hadde i pulver. Det var raskt og enkelt.

Når vi er borte har vi alltid en flaske med kaldt, sterilisert vann, en termos med kokende vann og doseringsboks i stelleveska. Å blande kaldt med varmt for å få riktig temperatur er veldig enkelt og fort gjort og pulveret er doserte på forhånd :)

Vi har også alltid med en kartong med ferdigblandet MME. De fleste kjøpesenter har stellerom med micro og det samme hvis vi er borte på besøk.

Vår baby brezza bruker veldig lang tid på å varme opp vannet, noen tips? Mindre vann på beholder? Er jo ikke vits hvis det tar lengre tid med maskina enn manuelt. Fikk den i går da ;)
 
Hvor lenge er veldig lang tid? Jeg fyller ofte på vann som har stått i kjøleskapet og det tar ikke mer enn et par minutter før den er klar. Fyller alltid opp til maks-merket på beholderen og det skal man kunne gjøre.
flere timer....må se om vi har gjort noe galt. kjøpte brukt da.
 
Vi brukte vannkoker med temperaturinnstilling - fylte med sterilt vann og varmet opp til rett temp før blandet med mme -pulver :)
 
Termos med varmt nykokt vann og boks fra apoteket til MME med plass til 3 doser. En varm med på tur og straks etter severing eller 2timer før antatt neste servering, helles det kokende varme vannet oppi ny flaske og pakkes inn i et håndkle eller noe. Det kjøler seg ned naturlig til ca 40grader som er temperaturen det skal inneha ved påfylling av MME i vannet. Da heller du oppi MME tillegget og rister godt. Så er det ikke lange tiden før det er klar til neste servering men obs temperatur. Fungerer..
Mvh Undre.
 
Last edited:
Hei:) hjemme har vi avkjølt kokt vann i flaskene, den mengden lille skal ha:) setter den i mikroen, og har pulver i etterpå:) gjør det samme hvis vi skal bort til noen, låner mikro der:) tar da enten med posen med pulver eller har i doseringsbokser:) skal vi ut på tur der det ikke er mulighet for mikro, har vi med kokt vann på termos og avkjølt kokt vann på glassflaske:) lærer blandingsforholdet fort:)
 
Hjemme bruker vi baby brezza, ellers har jeg kokt, avkjølt vann på flaskene, termos med kokt vann og pulver o doseringsbokd
 
Hjemme bruker vi en vannkoker med termometer. Vannet vi varmer opp er kokt, men varmes opp i kokeren. Enkelt og greit og veldig kjapt.

På tur har vi en sånn avent termos og beholder rundt, slik at man lager flaske hjemme i forkant og varmer opp i vannbad i denne beholderen. Også veldig enkelt og greit [emoji847][emoji1305]
 
Back
Topp