Kramper i legger/tær

Sandraa

Andre møte med forumet
Hei! [emoji4]

Er det flere her som opplever kramper i leggene, da spesielt på nettene? noen som har tips til om det er noe som kan gjøres for å unngå og hva det kommer av? jeg får det ganske ofte [emoji848]

Hmmm har hatt det før, men ofte etter at jeg har trent sykt! Haha.... er veldig ubehagelig, våknet opp med krampe i leggen, man får liksom ikke gjort noe annet enn å bite tenna sammen og håpe det går over raskt heller

Hmmm har hatt det før, men ofte etter at jeg har trent sykt! Haha.... er veldig ubehagelig, våknet opp med krampe i leggen, man får liksom ikke gjort noe annet enn å bite tenna sammen og håpe det går over raskt heller

Ja, jeg går/står jo sinnsykt mye i løpet av en dag. Står på jobb fra 06-14, henter sønnen min og går da til og fra barnehage. Så er det matlagning/lek/bading ect, så setter meg sjeldent ned før 20-20:30 på kveldene, så kanskje det kan være en sammenheng med det![emoji85] nei man får kanskje ikke gjort så mye annet enn det. Men det er så fælt når man bråvåkner med kramper i leggene og prøver å bevege føttene alle veier for å bli kvitt det[emoji28] får håpe det gir seg etterhvert[emoji1374]

Jeg opplever det også til tider, jeg har sånn liten massasjepute som ligger klar ved siden av sengen som jeg bruker mye på leggene og lår (til vanlig også for det er så behagelig). Det synes jeg hjelper i alle fall! Fant noe info på NHI som kanskje kan være til hjelp? IMG_2200.jpgIMG_2201.jpg

Ja, jeg går/står jo sinnsykt mye i løpet av en dag. Står på jobb fra 06-14, henter sønnen min og går da til og fra barnehage. Så er det matlagning/lek/bading ect, så setter meg sjeldent ned før 20-20:30 på kveldene, så kanskje det kan være en sammenheng med det![emoji85] nei man får kanskje ikke gjort så mye annet enn det. Men det er så fælt når man bråvåkner med kramper i leggene og prøver å bevege føttene alle veier for å bli kvitt det[emoji28] får håpe det gir seg etterhvert[emoji1374]
Kan helt klart være derfor! Tror det har en sammenheng!! Helt forferdelig å våkne med kramper jaaaa, prøver å bevege men føler seg hjelpesløs haah! Håper det gir seg <3

Jeg har hatt det i begge svangerskapene mine, venter bare på at det skal skje nå snart igjen...[emoji31] Den smerten som blir kastet på deg er faktisk noe av det vondeste jeg vet, helt forferdelig!! Har desverre ikke funnet noe som hjelper [emoji19] Har hørt at en ulltråd rundt anklen skal funke, men har ikke prøvd det selv.

Magnesium har fungert fint for meg i forhold til krampe i forbindelse med trening hvertfall. Kan være verdt å prøve.

Jeg har hørt at magnesiumtilskudd hjelper på kramper. Jeg har hatt litt kramper i tærne jeg da! Skikkelig ubehagelig

Magnesiumtilskudd kan hjelpe, å bedre blodsirkulasjonen ved hjelp av støttestrømper på dagtid kan være til hjelp.

Magnesiumtilskudd som alle nevner over her har jeg faktisk hørt om (men glemte det selvsagt igår da jeg skrev til deg! Denne hukommelsen altså)

Back
Topp