Lurer på om noen har tips til en vogn som er høy? Helst 4 hjul.
(Ikke stokke trailz)
(Ikke stokke trailz)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Skal sjekke den ut, takk for tips [emoji1]Baby jogger city elite
Så at den er trehjuling, vil helst ha firehjuling.Baby jogger city elite
Tenker selve vognen/bagdelen ja. Sånn at man slipper å bøye seg så langt ned for å hente babyen..Stokke Xplory? Nettopp kommet med ny modell,
Evt må hele vognen være høy eller er det i utgpkt kun behov for at styret kan reguleres godt så vognen kan trilles av høye personer med komforten ivaretatt?
Takk for tips! Skal sjekke den ut [emoji1]Emmaljunga Mondial /Edge duo med understellet Deluxe er høyere enn de andre fordi hjulene er høyere. Mer enn høy nok for mannen min på 190![]()
Takk, skal sjekke den ut [emoji2]Babyjogger city premier, har fire hjul også.
Takk for tips, skal sjekke den [emoji2]Britax smile 2![]()
Fordelen med litt lavere sportsdel er jo at barnet tidlig klatrer inn og ut av vogna selv. Det har de i barnehagen også skrytt av, at det er så deilig med en høy vogn for å ta barnet inn/ut av vogna.
Vet at trailz er en god vogn, ingen tvil om det. Men det er både prisen og det at den tar så stor plass i bilen som gjør at vi prøver å se etter en annen vogn..Ville bare si litt godt om Trailz alikevel jeg da. Er enig i at sportsdelen ser litt rar ut, men det er en vanesak.
Vi har trilla hver dag i all slags føre, og pappaen er også veldig fornøyd. Jeg er 170 og han er nærmere 2 meter.
Den er stabil, sportsdelen kan vendes begge veier (Veldig viktig for oss da en vogn hvor sportsdelen er vendt bort fra oss er utelukket, først nå ved 2 års alder vi har begynt å snu den til tider). I tillegg er det med babypute i sportsdelen, det er kjekt hvis man har en nysgjerrig baby sånn som vi hadde som vil opp for å se tidlig.
Vi var innom barnas hus her forleden dag og mens vi venta på hjelp så vi litt på vogner, og alle andre var for lave til pappaen. Greit at mange kan justere håndtaket, men det positive med trailz er jo at barnet kommer så høyt opp. Det har de i barnehagen også skrytt av, at det er så deilig med en høy vogn for å ta barnet inn/ut av vogna. I tillegg til at det er flott for kontakten mellom den som triller og barnet![]()
Fordelen med litt lavere sportsdel er jo at barnet tidlig klatrer inn og ut av vogna selvpraktisk både for foreldrene og for barnehagen. Med tanke på at mange bruker sportsdelen til barna er 3 år, er det liksom bare fra de begynner med sportsdel til de er 1 år at man må løfte dem inn/ut. Så er det nesten to år der de klatrer inn og ut selv. Praktisk
Dattera mi klatra inn og ut før lenge hun hadde lovfesta rett på barnehageplass (vinterbarn...)
Vet at trailz er en god vogn, ingen tvil om det. Men det er både prisen og det at den tar så stor plass i bilen som gjør at vi prøver å se etter en annen vogn..
Jenta vår klarte fint å klatre inn og ut av både Simo-vogna og Babyjogger City mini GT -vogna da hun var halvannet i allefall. Hun er ikke spesielt høy/stor heller (snarere litt lita), men har alltid vært veldig oppatt av å gjøre selv (veldig selvstendig og STA, hehe) så det kan nok ha en sammenheng..Men da skal jo vogna være veldig lav for at de skal kunne klare å klatre inn/ut? Av de vognene jeg har sett i vår bhg er det kun en som kanskje er så lav. Uansett, hos oss sover de større barna inne på madrass, så det er ikke de tyngste og største barna som blir løfta inn og ut.
Jenta vår klarte fint å klatre inn og ut av både Simo-vogna og Babyjogger City mini GT -vogna da hun var halvannet i allefall. Hun er ikke spesielt høy/stor heller (snarere litt lita), men har alltid vært veldig oppatt av å gjøre selv (veldig selvstendig og STA, hehe) så det kan nok ha en sammenheng..![]()
Da jeg var vikar i barnehage klatra barna (bortsett fra babyene) både oppi vognene selv og opp på stellebordet selv (de hadde trapp opp til stellebordet da).Vi har en babyjogger som reisetrille og den har også blitt klatra oppi fra den alderen, tenker det går mest på utforming - når håndtaket er bak kalesjen blir det større plass til å klatre opp. I tillegg til at den er lavere selvfølgelig.
Men ja, noen unger er mer selvstendige. Jobba for øvrig noen år i bhg og der var det ingen (såvidt jeg kan huske) som klatra oppi vogna selv.