Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kult! Da spør jeg etter det hellerEstradotplaster er et alternativ til Progynova.![]()
Kult! Da spør jeg etter det heller
Har du prøvd det?
Oralt. Det slo meg plutselig at bivirkningene er de samme jeg har fått på p-piller, så det er vel kanskje østrogenet som gjør det.. Så kanskje det ikke hjelper å bytte til noe annet?Jeg har brukt begge deler. Et fryseforsøk med kun Progynova oralt på Riksen. Deretter et fryseforsøk på Fertilitetssenteret hvor planen var kun Estradotplaster (på magen), men jeg responderte ikke godt nok så da ble det kombinert med Progynova vaginalt etter første kontroll.
Tar du Progynova oralt eller vaginalt nå?
Oralt. Det slo meg plutselig at bivirkningene er de samme jeg har fått på p-piller, så det er vel kanskje østrogenet som gjør det.. Så kanskje det ikke hjelper å bytte til noe annet?
Jeg hadde fryseforsøk i naturlig syklus i stedet. Men fikk heller ingen annen støttebehandling... festet seg heller ikke...
Var det jeg gjorde.. men jeg klarte virkelig ikke mer av de tablettene. Måtte vente en syklus, men var egentlig bare lettet når de sa Ok til naturlig syklus. Reagerer visst ganske mye på østrogen jeg og.
Jeg hadde fryseforsøk i naturlig syklus i stedet. Men fikk heller ingen annen støttebehandling... festet seg heller ikke...
Tanken på å bryte har absolutt vært til stede, men jeg tror jeg lander på å bare bite tenna sammen og fortsette. Hvis østrogennivået nå skal etterligne det i en graviditet er jeg fucked uansett, så da får det heller bare stå tilVar det jeg gjorde.. men jeg klarte virkelig ikke mer av de tablettene. Måtte vente en syklus, men var egentlig bare lettet når de sa Ok til naturlig syklus. Reagerer visst ganske mye på østrogen jeg og.
Skal snakke med dem i morgen, det har vært for mye lidelse til å bryte nå, men kanskje de lar meg bytteKan hende at det kan hjelpe deg å få de vaginalt. Mer lokal virkning.
Kan være det kan hjelpe å bytte, så jeg ville spurt. Enten Progynova vaginalt eller estradotplaster.
Skal høre med dem, kanskje de har noen alternativerJeg har prøvd estradotplaster. For meg fungerte progynova bedre, men absolutt verdt et forsøk ja.
Det kan godt hende! Jeg er så fryktelig flink til å fortrenge, jeg husker ikke i forbifarten hvordan jeg reagerte på cyclogestenHåper du får byttet
Men kan det være at du blir bedre når du starter med progesteron? Det er vel også et hormon??
Jeg har hørt flere si at de følte seg mye bedre med en gang de sluttet, så det kan tyde på at progynova er synderen.. Sånn sett var naturlig syklus fantastisk i forhold, dog litt skummel med all testingenBle faktisk litt letta av å høre at dere har en del kjipe erfaringer med Progynova.. Sorry, det hørtes ikke bra ut ser jeg.
Jeg har slitt en del i det siste, vert sykmeldt en periode. Og faktisk trodd at mye av det er psykisk pga alt jeg går gjennom, men jeg merker nå etter over 1 uke uten at jeg føler meg bedre[emoji173]️
2 uker igjenn så er det på an igjenn.. Trøsten er jo at de funker som de skal her da.. [emoji4]
Haha, denne dagen er jo bare komisk..
Laufey: Hei lege, kan vi prøve noe annet, jeg blir så deprimert av progynova?
Lege: Det går an å bruke plaster, men det blir like mye østrogen spredt i kroppen, det holder seg ikke lokalt. Og det har ikke like god effekt. Og du trenger i grunn høyere dose.
Laufey: Finnes det ingen alternativer?Lege: Vi kan avbryte forsøket.
Laufey: ....nei....
Lege: Vi øker dosen til 8mg fram til fredag, så ser vi da!
Jeei![]()