Første svangerskapskontroll

Petrinemor97

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Nå er vell vi alle kommet i den tiden at det begynner å nærme seg første svangerskapskontroll.
Tenkte vi kunne ha en tråd der vi skriver når vi skal :)

Jeg skal til legen den 14.Mai da er jeg 9+3 som jeg selv har regnet ut. Veldig spent :)

Når skal du? :)

Jeg var på min første time hos jordmor idag, det gikk veldig bra og jeg har fått en skikkelig søt jordmor her i kongsberg<3

Skal til legen 22.mai, da jeg er 12+3 og til jordmor 23.mai Skjønte ikke helt poenget, men må ha helsekort for gravide fra legen før første avtale med jordmor så da ble det sånn

Kommer til å bestille meg time til mandag uke 12+0 for den første offisielle svangerskapstimen med helsekort, blodprøver osv.
I mellomtiden så har jeg jo allerede vært hos legen, skal på TUL og skal sikkert til legen igjen... men vil nå 12 uker før jeg får helsekort osv da det erfaringsmessig er kjipt å måtte brenne helsekortet pga sa ...

Jeg har første svangerskapskontroll hos jordmor 16.mai. Da er jeg 11+2[emoji847]

Har hatt 2 kontroller, men dersom alt ser fint ut enda på ul i morgen blir den første ordinære med jordmor 14. Mai. Da er jeg 10+2. Så fastlege for prøver når jeg er 12+2. [emoji4]

Vært både hos lege og JM jeg :D er bare 6 uker akkurat i dag. Det har vært litt styr i forhold til sykemeldinger og svangerskapspenger osv. Neste time til jm den 25. Mai. Da er jeg 9+1. Blir nok sendt på TUL da

Skal ikke på første skikkelige hos legen før i begynnelsen av juni, da er jeg 12 uker. De tar ikke inn til første kontroll før med mindre det er veldig spesielle grunner for det da blodprøvene ikke skal tas før uke 12. Men vært på tul allerede og skal til jordmor i dag. Hadde en ma i høst og greit å ha noen å prate med :-)

Jeg mente glukosebelastning 10+1. Trodde det var etter uke 24?
Tror det er vanlig å ta det flere ganger, men forrige gang tok jeg det ikke før uke 25 og en gang i uke 35 eller noe. Men ja, veldig tidelig denne gangen da[emoji51] :p

Tror det er vanlig å ta det flere ganger, men forrige gang tok jeg det ikke før uke 25 og en gang i uke 35 eller noe. Men ja, veldig tidelig denne gangen da[emoji51] :p

Ja jeg tok det to ganger forrige svangerskap men da var første i uke 24 og andre ganske sent, nær termin

Back
Topp