Doppler

November spira

Glad i forumet
Novemberlykke 2018
Dere som har doppler. Når fant dere hjertelyd første gang? Å hvor fant dere den?

Fikk min i posten i dag å frøken utålmodig måtte prøve med en gang.
Uten resultat selvsagt...

Er 11+1 i følge tul
10+ 4 i følge menstermin

Skal på ul imorgen så fant ut at det var greit å teste i dag siden jeg uansett får svar i morgen.

Jeg er førstegangs og fant ikke hjertelyden før 11+5 ut i fra mens termin [emoji4] forsøkte å finne hjertelyden fra uke 9 uten hell. Nå som jeg er rett over 12 finner jeg den med en gang uten å lete noe særlig, det er gøy!

Jeg er førstegangs og fant ikke hjertelyden før 11+5 ut i fra mens termin [emoji4] forsøkte å finne hjertelyden fra uke 9 uten hell. Nå som jeg er rett over 12 finner jeg den med en gang uten å lete noe særlig, det er gøy!

Takk for svar.
Da får jeg være litt tolmodig jeg da.
Syns det var greit å sjekke idag siden jeg uansett får svar i morgen på om det er liv eller ikke.

Dere som har doppler. Når fant dere hjertelyd første gang? Å hvor fant dere den?

Fikk min i posten i dag å frøken utålmodig måtte prøve med en gang.
Uten resultat selvsagt...

Er 11+1 i følge tul
10+ 4 i følge menstermin

Skal på ul imorgen så fant ut at det var greit å teste i dag siden jeg uansett får svar i morgen.
Har funnet i uke 9+3 i 2 tidligere svangerskap . Fant ingenting før uke 10+2 var det vel ,denne gang:) du må prøve helt nede med skambenet , å husk å ha full blære:) idag prøvde jeg igjenn , å traff spira med en gang jeg satt doppleren på livmor-området:) er 11+2 å fant lyden midt på, ca 5 cm fra skambenet:)

Har funnet i uke 9+3 i 2 tidligere svangerskap . Fant ingenting før uke 10+2 var det vel ,denne gang:) du må prøve helt nede med skambenet , å husk å ha full blære:) idag prøvde jeg igjenn , å traff spira med en gang jeg satt doppleren på livmor-området:) er 11+2 å fant lyden midt på, ca 5 cm fra skambenet:)

Takk da har jeg sikkert lett for høyt opp. Å blæra var nok ikke full.
Får prøve igjen senere i dag åse om jeg er heldig.
Fant pulsen min med en gang det var det eneste;)

Takk for svar.
Da får jeg være litt tolmodig jeg da.
Syns det var greit å sjekke idag siden jeg uansett får svar i morgen på om det er liv eller ikke.

Du får prøve å ikke la det påvirke tankegangen i alle fall, er ganske vanlig å ikke finne hjertelyden tidlig og spesielt om man er førstegangs har jeg forstått. For min del ble jeg litt bekymret da jeg leste at «alle» hadde funnet hjertelyd fra uke 8 og ble veldig frustrert når jeg selv ikke fant noe :p men uansett greit at du skal på ultralyd i morgen så du ikke blir helt motløs om du ikke finner. Lykke til, si hvordan det går [emoji4]

Jeg leste et sted at det ikke er bra å bruke for mye doppler, nå husker jeg selvsakt ikke hvor jeg leste dette så dårlig kilde fra meg her men var noe med at man er usikker på hvordan får mye stråling og høy lyd påvirker fosteret.

Er det noen andre her som vet om dette stemmer?

Takk da har jeg sikkert lett for høyt opp. Å blæra var nok ikke full.
Får prøve igjen senere i dag åse om jeg er heldig.
Fant pulsen min med en gang det var det eneste;)
Ja man leter fort forr høyt:) men som det nevnes under... så må du IKKE bli redd å bekymret om du ikke finner noe.. det er helt vanlig at de gjemmer seg godt nå så tidlig :)

Du får prøve å ikke la det påvirke tankegangen i alle fall, er ganske vanlig å ikke finne hjertelyden tidlig og spesielt om man er førstegangs har jeg forstått. For min del ble jeg litt bekymret da jeg leste at «alle» hadde funnet hjertelyd fra uke 8 og ble veldig frustrert når jeg selv ikke fant noe :p men uansett greit at du skal på ultralyd i morgen så du ikke blir helt motløs om du ikke finner. Lykke til, si hvordan det går [emoji4]

Nei jeg hadde ikke helt troa på at jeg skulle finne den med en gang. Så motet er ikke forandret. Er ganske labert fra før av.
Ja dere skal få høre i morgen når jeg er ferdig på ul. Eller om jeg finner det i kveld når blæra er full

Jeg leste et sted at det ikke er bra å bruke for mye doppler, nå husker jeg selvsakt ikke hvor jeg leste dette så dårlig kilde fra meg her men var noe med at man er usikker på hvordan får mye stråling og høy lyd påvirker fosteret.

Jeg har lest det samme, og husker heller ikke kilde.

Spurte jordmor rett ut om dette.. doppleren varmer opp fostervannet ,noe som er uheldig for baby om man bruker den mye/lenge. Stråling får de som er på ul hver uke også. Men iogmed att Doppler er falsk trygghet så ønsker ikke jordmødre att man bruker det regelmessig. Hjertet er det siste som tar kvelden , så baby kan være syk selv om man finner hjertelyd. Jeg kjente liv i uke 15 sist,så da pakket jeg bort doppleren å betrygget meg med at bevegelser er ett tegn på at baby har det bra :)

Ja man leter fort forr høyt:) men som det nevnes under... så må du IKKE bli redd å bekymret om du ikke finner noe.. det er helt vanlig at de gjemmer seg godt nå så tidlig :)

Ja jeg har null peiling på hvor livmoren er så tilig. Men derfor jeg ville teste idag siden jeg får svar i morgen uansett.
Er alt fint i morgen så skal jeg få hun på gyn å peke på hvor nøyaktig livmoren ligger nå. Da er det sikkert lettere å finne tilbake senere.

Ja jeg har null peiling på hvor livmoren er så tilig. Men derfor jeg ville teste idag siden jeg får svar i morgen uansett.
Er alt fint i morgen så skal jeg få hun på gyn å peke på hvor nøyaktig livmoren ligger nå. Da er det sikkert lettere å finne tilbake senere.
Håper alt er bra i morgen:) tror det ligger filmer på YouTube også som viser både fremgangsmåte å større på baby i den aktuelle uke osv:)

Håper alt er bra i morgen:) tror det ligger filmer på YouTube også som viser både fremgangsmåte å større på baby i den aktuelle uke osv:)

Skal sjekke ut YouTube.
Ja jeg krysser fingrene jeg også, blir så skremt av å høre om alle som opplever SA og mb.
Jeg har jo sett hjerte 2 ganger og fødelslegen sa sist jeg var at han trodde dette skulle gå helt fint osv.
Men jo mer man leser, skulle nesten ikke tro det ble født barn lengre...

Jeg vet at det skaper ubehag for barnet på grunn av lydbølgene, samt at det kan skade fosteret fordi doppleren avgir varme og varmer opp fosteret og væsken det ligger i. Men i følge helsesøsteren min som jeg rådførte meg med så var det trygt å bruke sporadisk og ikke leite kjempelenge om man ikke finner noe.

Jeg har lest det samme, og husker heller ikke kilde.
Gynekologen fortalte meg det samme idag. Så han sjekket fort bare hjertelyden, fordi dobbler er de litt usikre på og skal helst ikke brukes for mye. Ultralyd er mye mildere! Så jeg kommer ikke til å anskaffe meg angelsound likevel. Hadde tenkt å kjøpe det.

Skal sjekke ut YouTube.
Ja jeg krysser fingrene jeg også, blir så skremt av å høre om alle som opplever SA og mb.
Jeg har jo sett hjerte 2 ganger og fødelslegen sa sist jeg var at han trodde dette skulle gå helt fint osv.
Men jo mer man leser, skulle nesten ikke tro det ble født barn lengre...
Man må bare ikke lese, det er det som er så dumt :nailbiting::sorry::joyful: man kan lese seg dårlig rett å slett:) da går dette bare godt vettu:D

Jeg har også nylig lest at det kan være vanskeligere å finne hjertelyden med doppler dersom morkaken sitter på fremre livmorvegg (fikk beskjed om at den gjorde det hos meg, så da måtte det selvfølgelig Googles [emoji23])

Lykke til på ul i morgen, kommer til å gå kjempefint [emoji173]

Jeg fant min forrige torsdag, da var jeg 10+4 men klarte ikke å finne den igjen da jeg prøvde på søndag.

Troooor kanskje ikke jeg skal bruke min så mye, lurer på om den stresset meg mer enn den beroliger meg. Er jo så kort på vei at de fire små cm kan flytte litt rundt på seg

Kjøpte min forrige uke, prøvde finne hjertelyd 11+0 men fant ikke... var på tul idag 11+6, og det var et bankende hjerte, så for min del vil jeg vente til det er litt enklere så jeg ikke blir så bekymret ...

Back
Topp