Hvilken bæresele?

B82

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
❤ Aprilbarna19 ❤
Februarhjertene 2025
Hvilken bæresele er enklest i bruk og best?

som kan brukes av både mor og far (med ganske ulike mål rundt livet):chicken:

Tenker at knyting blir uaktuelt.

Last edited by a moderator:
Ergobaby 360 [emoji7] den bruker vi begge [emoji3]

Eller så anbefaler jeg også ringslynge - har nettopp kjøpt til barn nr 2, og er kjempe enkel i bruk [emoji3]

Ergobaby 360. :)

Vi har ergobaby adapt og er fornøyd med den. Stort pluss at du slipper nyfødtinnlegg om du skal bruke den med nyfødt. Jeg er XS og mannen XL, den passer han perfekt men er litt stor for meg (på ryggbæring).

Spørs helt hva som passer til deg. Her har jeg ergobaby 360, denne passer ikke til mannen som er hly og slank så han har babybjørn ONE, veldig fornøyde med begge to[emoji5]

Vi bruker Ergobaby omni. Syns den var altfor stor når hun var nyfødt, men etter to måneder har den vært super! [emoji4] Slipper nyfødtinnlegg på denne. Jeg bruker den hver dag [emoji4]

Den som passer dere :) å finne riktig bæresele er som å finne god ryggsekk, det som passer for noen passer ikke for andre. Eksempelvis er ergo 360 en veldig elsk-hat-sele, for mange fungerer den overhodet ikke. Det står ikke hvor gammelt barnet er, men verdt å merke seg at på barn under 4 mnd måå man bruke nyfødtinnlegg da selen ikke er rett konstruert for barn under 4 mnd, og det nyfødtinnlegget er det mange som syns er vanskelig. Noen syns det er lett og såklart :) Samtidig er det en liten sele, så barn vokser tidlig ut av den.

Fra nyfødt finnes det mange gode seler som er mer brukervennlige og hvor man slipper nyfødtinnlegg; ergobaby adapt, angelpack, lennylamb lennyup, soulslings anoona, tula free to go, ergobaby omni. Er barnet eldre enn 4-5 mnd har du enda flere å velge i, manduca, lennylamb babystørrelse, tula standard etc. Kolkol og emeibaby har også gode seler, men ikke prøvd selv. Det finnes mange flere seler enn de har på barnas hus :)

Bor du i nærheten av Oslo har bæreglede butikk der hvor du og mannen kan prøve seler og få veiledning, de har også bærebibliotek i Oslo, hvor du kan låne med bæretøy hjem og få veiledning. Bærebibliotek finnes også i Trondheim, og det bygges opp flere andre steder i landet og. Så det finnes muligheter for å unngå bomkjøp :)

Jeg har vært veldig fornøyd med Ergobaby og elastisk sjal. Finnes ferdigknyttede varianter. :)

Vi har ergobaby adapt, kjempefornøyde :happy: hadde caboo close først, men den likte hun ikke, adapten stortrives hun i! Både meg og samboer bruker den uten problemer:happy:

Den som passer dere :) å finne riktig bæresele er som å finne god ryggsekk, det som passer for noen passer ikke for andre. Eksempelvis er ergo 360 en veldig elsk-hat-sele, for mange fungerer den overhodet ikke. Det står ikke hvor gammelt barnet er, men verdt å merke seg at på barn under 4 mnd måå man bruke nyfødtinnlegg da selen ikke er rett konstruert for barn under 4 mnd, og det nyfødtinnlegget er det mange som syns er vanskelig. Noen syns det er lett og såklart :) Samtidig er det en liten sele, så barn vokser tidlig ut av den.

Fra nyfødt finnes det mange gode seler som er mer brukervennlige og hvor man slipper nyfødtinnlegg; ergobaby adapt, angelpack, lennylamb lennyup, soulslings anoona, tula free to go, ergobaby omni. Er barnet eldre enn 4-5 mnd har du enda flere å velge i, manduca, lennylamb babystørrelse, tula standard etc. Kolkol og emeibaby har også gode seler, men ikke prøvd selv. Det finnes mange flere seler enn de har på barnas hus :)

Bor du i nærheten av Oslo har bæreglede butikk der hvor du og mannen kan prøve seler og få veiledning, de har også bærebibliotek i Oslo, hvor du kan låne med bæretøy hjem og få veiledning. Bærebibliotek finnes også i Trondheim, og det bygges opp flere andre steder i landet og. Så det finnes muligheter for å unngå bomkjøp :)

Signerer denne!

Kjempefornøyd med ergobaby omni 360! [emoji4] kjekt at man slipper spedbarnsinnlegg

Vi er veldig fornøyd med ergobaby adapt:joyful: Men hvis dere har mulighet til det så anbefaler jeg dere å dra på butikker som selger seler sånn at dere får prøvd forskjellige typer seler:)

Har nettopp bestilt og ikke fått testet ut, men landet selv på Ergobaby Adapt.

Jeg er fornøyd med Ergobaby original, men mannen min har veldig breie skuldre, å den passer han ikke.

Back
Topp