Klarte du ammingen med en gang?

Fikk ikke til ammingen i det hele tatt. Fikk mye hjelp på barsel, men endte med pumping og mme. Etter seks uker, influensa og brystbetennelse hadde jeg omtrent ikke melk igjen, og gikk over til kun mme i samråd med hs.
 
Klarte å amme alle 3 med en gang etter fødsel, Men nr 2 ammet kun i 3 dager pga kiss/kidd, så pumpet i 3 mnd.
 
Førstemann slett jeg masse med, men fikk fullammet til 4,5 måned og da ville han ikke mer og der ble flaske. Hadde mye smerte og det ble mye gråt fra meg og baby :(
Andre og nå tredjemann har gått smertefritt og jeg koser meg med ammingen :)
 
Ja, men det har vært så smertefullt at jeg har måttet gå over til pumping hver gang før jeg har kunnet amme igjen.
 
Det gikk bra med en gang. Men nå hadde jeg jobbet en del med ammeveiledning før jeg gikk første barnet også da.
 
Fikk det til fra dag 1, men det var vondt i starten og jeg hadde såre brystvorter i kanskje 3 uker før de ble herdet.
 
Med første var jeg stresset av maset om amming allerede i svangerskapet, og i fikk det aldri til. Jeg gråt, babyen gråt, og vi ga opp ganske kjapt. Med nummer to bestemte jeg meg for ikke å amme tidlig, jeg pumpet og ga på flaske noen uker før vi gikk over på mme. Med tredje var jeg åpen for å prøve ammingen og da fikk vi det til kjapt. Tror det at jeg fødte hjemme bidro til det, jeg var mer avslappet og stresset ikke sånn.
 
Har gått supert fra starten med alle tre. Minste er bare 18 dager da, men han spiser godt og legger på seg [emoji170]
 
Ikke med eldste. Eller det var mer han som ikke fikk det til, for han gapet ikke. Var på grensen til prematur og sløvet av medisiner (jeg fikk) og vi var adskilt de første døgnene.
 
Slet litt med å få skikkelig tak i begynnelsen, men etter et par dager gikk det seg til. Har vært heldig og hatt veldig lite problemer med ammingen.
 
Vi trøblet masse, fikk ikke ikke lagt ham til overhodet på barsel (fikk til på fødestua, men ikke seinere), tok nesten to døgn før han fikk tatt puppen igjen, ga tillegg fra da av. Brukte ammeskjold i 3-4 uker. Etter en 5-6 uker løsnet amminga og vektoppgangen var mer stabil, så vi kunne kutte mme og flaske fra han var 8 uker gammel, kunne så fullamme til 6 måneder og vi ammer enda, han blir 2 år om en måned :) Gått knirkefritt etter masse trøbbel i starten heldigvis. Amming er en skikkelig jobb som ikke kommer gratis for mange, uten tvil :)
 
Masse problemer med smerter, brystbetennelse og overproduksjon de første ukene med nr 1, mens jeg ikke var sår engang med nr 2. Ammet dem til hhv 14 mnd og 20 mnd.
 
Vært veldig heldig og hatt knirkefri amming med begge barna [emoji4]
 
Det tok 4 uker med masse jobbing for å klare det. Dessverre mistet jeg mye av melka etter sykdom 4 uker senere, så endte til slutt opp på delamming og pumping.
 
Med første tok der ti dager før jeg klarte å koble han på uten 45 min virring med hodet først. Puppen blødde og jeg var 2mm unna å drite i hele ammingen. Smokken ble redningen for oss.

Nr to skjønte greia fra første sekund, og puppen ble aldri sår.

Nr tre må vente noen måneder før han er stor nok til å spise selv...
 
De første to ukene var det mye tårer og fortvilelse med sprukne brystvorter. Det var helt sinnsykt vondt og hadde mest lyst til å kaste fra meg hele ungen. Vi øvde og øvde på riktig sugetak og heldigvis gikk det seg til etter en stund.
Etter det har det bare vært smooth sailing, og jeg er så glad for at det har gått så bra. :joyful:
 
Har opplevd begge deler. Mitt mantra for amming er at det skal to til for å danse tango!

Med førstemann var ammingen en vanvittig utfordring. Dysmatur (liten av vekst), gulsott, ivrige flaskematere på barsel, kiss/kidd mistenker jeg, torticollis(noe i nakken) osv. Jeg ammet, pumpet og gå tillegg og gråt mine modige tårer:Heartblue

Nr. 2 tok puppen med en gang. Og sånn er det! Er så takknemlig for at det går så bra denne gangen :Heartred
 
Klarte du ammingen med en gang? Eller gikk det litt tid før teknikken satt? Eller ble det kanskje ikke noe av ammingen i hele tatt? :)
Nei. Måtte gi opp etter ukesvis med problemer for både mor og baby :/
 
Back
Topp