Klarte du ammingen med en gang?

M

Moderator Steffen

Guest
Klarte du ammingen med en gang? Eller gikk det litt tid før teknikken satt? Eller ble det kanskje ikke noe av ammingen i hele tatt? :)
 
Med nummer en tok det noen dager før jeg fikk koblet henne på uten hjelp. Slitsomt.
Nummer to klarte det fra første stund, men det var svært smertefullt.
Det går bedre nå :)
 
Med første gikk det noen dager før vi fikk det til skikkelig, da melka kom for fult gikk amminga greit og. Med minste gikk det rett og slett ikke, eller hu tok puppen men klarte ikke å få i seg noe som helst.
 
Litt tilvenning måtte til med alle fem. Med første var det jo nytt for oss begge. Med de fire siste hadde jo jeg erfaring, mens babyene ikke hadde det. Men har ammet i 2+ år med de alle sammen, så når man kom seg over kneika gikk det for det meste knirkefritt.
 
Klarte det ikke med noen av dem. Fikk de aldri til å være på puppen.
 
Gikk ganske greit med begge. Litt mer uvant og måtte nok legge mer tid i det med første, men vil ikke si det var noe trøblete
 
Gikk vel greit, men måtte ha litt hjelp for å få det til. Håper å få det til like bra med nummer 2.
 
Klarte det med en gang, men hadde mye smerter i forbindelse med amming og lite melk, så jeg måtte gi opp etter 4 mnd. Klarte ikke å gi helt slipp, så det ble litt nå og da for kos og nærhet
 
Her ville han ikke ta puppen. Fikk dårlig hjelp på sykehuset. «Det er bare å legge han til». Så der satt jeg, førstegangs mor med en skrikende baby som nekta å ta tak. Etter 9 uker med å legge til, gi flaske fordi han ikke tok puppen og pumping hver andre time døgnet rundt, så ga jeg opp. Nå er han 9,5 mnd og jeg har fortsatt skyldfølelse fordi jeg ikke fikk ammet. Samboer vil kun ha et barn så ser ikke ut som om jeg får en baby nr to å amme heller :/
 
Det gikk strålende fra dag en. :) jeg har vært veldig heldig med superlette fødsler og amming.
 
Jeg ammet eldstemann første gang da han var 7 uker. Før det pumpet jeg hver tredje time hele døgnet.
Med de to minste gikk det smertefritt.
 
Ja egentlig, men ble knot og tull fort så ammet ikke lenge med noen av ungene
 
Fikk aldri til amminga. Måtte bruke masse hjelpemidler og da ble jeg enig med ene barnepleieren at hvis jeg fortsatte så kom det til å ødelegge all kosen framover. Så denne ganger står det i papirene at jeg ikke skal amme.
 
Fikk beskjed på barsel at amminga så ba ut, alt var rett. Men på ammepoliklinikk noen dager etter utskrivelse fikk jeg beskjed om at alt var feil og ungen knapt fikk i seg noe! Men etter veiledning gikk det som en drøm! [emoji1316]
 
Med nr 1 tok det tid. Hu var prematur også. Måtte ha ammeskjold for å få det til. Og med det tok det fremdeles 2 uker før vi kom ut fra sykehuset pga amminga. Det kosta jammen mye tårer å få det til.
Jeg fikk det ikke til uten ammeskjold i det hele tatt. Så 6.5 mnd med ammeskjold da.

Med nr 2 gikk det forsåvid fra start av. MEN pådro meg brystbetennelser konstant og gråt meg gjennom amminga hele tiden. Var så vondt. Det var helt forferdelig. Jeg klarte ikke amme lenge med nr 2 da. Det var ett mareritt.
 
Ja, amminga fikk vi til. Fikk god hjelp på sykehuset for å få riktig tak. Men hadde mye problemer i starten pga overproduksjon. Hadde jeg visst tidligere at å donere melk ordnet problemene våres, hadde jeg donert tidligere. Var dessverre mange dårlige råd der å få, og mange mente at det ville gjøre vondt verre. Og plutselig stabiliserte det seg.
 
Klarte med én gang, men måtte slutte pga medisiner.
 
Klarte det kjempebra med en gang, men så fikk jeg brystbetennelse på brystbetennelse som ødela alt og jeg måtte kaste inn håndkle etter 2,5 måned [emoji17]
 
Back
Topp