Næh, ikkje akkurat, mn er godt. Trikset er å få botnen tynn nok. Det er og godt med fullkornstortillalefse som botn. Med masse pepperoni..
Så fullkornstortilla gir ikke mye blodsukkerstigning?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Næh, ikkje akkurat, mn er godt. Trikset er å få botnen tynn nok. Det er og godt med fullkornstortillalefse som botn. Med masse pepperoni..
Pizza er veldig vanskelig å sette insulin til. Som andre skriver kan det bli høyt etter flere timer. Jeg må droppe pizza i graviditetenfor meg spiller det ingen rolle om det er grovt eller hva det er. Utover i sist svangerskap kunne jeg ikke spise knekkebrød heller uten at det tok helt av. Men det er individuelt. Og du må prøve deg frem litt
er ikke farlig å sette insulin flere ganger med kort mellomrom for å få det ned, annet enn at det plutselig kan stupe og du får lavt. Så er litt å passe på. Jeg blir kvalm om jeg går mer enn to timer uten å få i meg noe så jeg må spise ofte. Prøver å spise ting som ikke påvirker blodsukkeret så mye, men veldig lite jeg har lyst på nå så blir ikke alltid de beste valgene.
Det som påvirker blodsukkeret minst er det med veldig lite karbohydrater. Er jeg ute å spiser med venner så er biff osv bedre enn mye. Eller hamburger også kutter jeg ut det meste av brødet. For meg så blir det vanskeligere utover graviditeten, nå funker det meste så lenge jeg setter nok insulin. Utenom bakverk, pizza og sånt selvfølgelig![]()
Så dumt at pizza er vanskelig! Det som er så godt!
Flott at jeg kan sette insulin oftere enn jeg har turt. Jeg er lei av å være sulten og spise altfor mye til måltidene jeg spiser for å være sikker på at jeg ikke skal bli altfor sulten før jeg tør sette insulin/spise igjen.
Enig i at det er vanskelig! Jeg har intenst lyst på frukt, men det går dårlig. Et eple til frokost gårbra nå med insulin, men ikke frukt ellers. Har stort sett spist kjøtt/fisk/grønnsaker i seks uker nå og begynner å bli grundig lei... Matlysten er ikke på topp akkurat.
Finnes det noe bakverk/kaker eller noe søtt vi kan spise? Er normalt ikke veldig glad i slikt, men nå når jeg ikke kan spise frukt, føler jeg intenst behov for noe søtt...
Hopper inn her for å foreslå litt på det siste du spør om. Søtt = «raske» karbohydrater, så en evt dessert må jo da helst være kunstig søtet tenker jeg. Jeg spiste en del kesam med fun light en periode jeg slanket meg. Ellers så kan du jo undersøke forskjellige produkter fra feks Atkins eller liknende lavkarbodietter.
Hopper inn her for å foreslå litt på det siste du spør om. Søtt = «raske» karbohydrater, så en evt dessert må jo da helst være kunstig søtet tenker jeg. Jeg spiste en del kesam med fun light en periode jeg slanket meg. Ellers så kan du jo undersøke forskjellige produkter fra feks Atkins eller liknende lavkarbodietter.
Sorbetis er heller ikkje det verste. Ang. Fullkornslefse, så er ikkje det like ille, nei, mn eg må sjølvsagt setja insulin. Det har kome ein ny is, skyr-is, som eg hat stor trua på. Ikkje funne den enda, men. Førre gong var eg gravid i påska, og laga kindersjokolade med cavier-sjokoladen. Kvit sjokolade med bringebær og melkesjokolade utanpå. Nam!!
Har lest om skyrisen jeg også. Så den tror du kan gå greit å spise? Er cavier-sjokolade blodsukkervennlig? Hvor kjøpes den? Er den sukkerfri eller hva er spesielt med den? Den bringebærsjokoladen hørtes mildt sagt fantastisk ut!![]()
Sukkerfri, ja. Men eg kunne ikkje ete ei heil plate. Du kan kaupe den på nett, eller på helsekost.
Så dumt at pizza er vanskelig! Det som er så godt!
Flott at jeg kan sette insulin oftere enn jeg har turt. Jeg er lei av å være sulten og spise altfor mye til måltidene jeg spiser for å være sikker på at jeg ikke skal bli altfor sulten før jeg tør sette insulin/spise igjen.
Enig i at det er vanskelig! Jeg har intenst lyst på frukt, men det går dårlig. Et eple til frokost gårbra nå med insulin, men ikke frukt ellers. Har stort sett spist kjøtt/fisk/grønnsaker i seks uker nå og begynner å bli grundig lei... Matlysten er ikke på topp akkurat.
Finnes det noe bakverk/kaker eller noe søtt vi kan spise? Er normalt ikke veldig glad i slikt, men nå når jeg ikke kan spise frukt, føler jeg intenst behov for noe søtt...
Litt rart spørsmål! Men er det noen av dere som skeier ut i blant hvis det er noe dere har ekstremt lyst på ? Jeg har veldig lyst på sånne sure frosker/smågodt om dagen pga kvalmen. Har spist det og selvfølgelig satt en del insulin til for å holde blodsukkeret i sjakk. Men får fortsatt dårlig samvittighet og tenker jeg er sykt ufornuftig pga mer insulin og korrigeringer. Men ikke så lett når matlysten er heelt på bånn og det er enkelte ting som hjelper mot kvalmen :/
Haha jeg har ikke gjort annet enn å Skeie ut i disse mnd.
Til vanlig lever jeg med lite karbohydrater, når jeg ble gravid fikk jeg bare lyst på «dritt».
Lyst brød, sjokoladepålegg, fastfood, sjokolade og is. Setter mye insulin[emoji30] men så lenge jeg har en god hba1c og vekten min er bra så gir jeg litt f... [emoji23]
Haha! Godt å høre andre har det på samme måte![]()
Når det gjelder følinger merker jeg de ikke på samme måte som før jeg heller. Men jeg merker de raskt nok til å få i meg noe sukker selv. Heldigvis ikke opplevd det samme som deg, hørtes ikke noe moro ut![]()
Jeg bruket Dexcom i armen. Så jeg får alltid tatt det i tide når jeg er våken. Men når jeg sover så våkner jeg ikke.. så det er skikkelig ekkelt!