Tom plommesekk

Epleblom

Andre møte med forumet
I dag var jeg på tidlig ul hos fastlege. Trodde jeg var 6+6, men på ul tror de jeg er 6+0. De så plommesekken men ikke noe foster. Skal tilbake om 2 uker men har bestilt innvendig ul til mandag for klarer ikke vente mtp om noe er galt. Noen som har opplevd lignende?
 
Vet du når du hadde EL og når du fikk positiv test?

Det er alt for tidlig å sette diagnosen, kan være mange andre grunner også til at posen så tom ut.
Kan fort være for tidlig også på mandag, men samtidig kan det også være avhengig av person og ul-apparat, og en dag fra eller til gjør en forskjell på dette stadiet.
 
Når eg var inne 6+2 so såg dei berre ein tom sekk og, ti dagar etter fekk vi sjå ei lita bønne med bankande hjerte. :Heartbigred
Blei då skrudd tebake ei veke til 6+4, så det var årsaken til at vi ikkje såg noke før. Så sjøl om det e vanskelig, ikkje mist håpet ☺️
 
Håper virkelig du får gode nyheter neste gang du er på UL!
Krysser fb fra nå før deg og sender en god klem
 
I dag var jeg på tidlig ul hos fastlege. Trodde jeg var 6+6, men på ul tror de jeg er 6+0. De så plommesekken men ikke noe foster. Skal tilbake om 2 uker men har bestilt innvendig ul til mandag for klarer ikke vente mtp om noe er galt. Noen som har opplevd lignende?
Var det utvendig ultralyd du hadde hos legen din? Min lege så de ikke ville utføre utvendige så tidlig fordi det var stor sjanse for at de ikke såg noe og at kvinnen da ble engstelig (naturlig nok).
Skjønner godt du har bestilt en på mandag. Det er slitsomt å gå rundt bekymret. Jeg hadde privat på torsdag og fikk se et bankende hjerte :love7
 
Var det utvendig ultralyd du hadde hos legen din? Min lege så de ikke ville utføre utvendige så tidlig fordi det var stor sjanse for at de ikke såg noe og at kvinnen da ble engstelig (naturlig nok).
Skjønner godt du har bestilt en på mandag. Det er slitsomt å gå rundt bekymret. Jeg hadde privat på torsdag og fikk se et bankende hjerte :love7

Var utvendig ul, og legen sa at hun ikke var ekspert på å ta ul i utgangspunkt. Gleder meg til at mandagen skal komme og håper veldig på en positiv bekreftelse. Prøver å ikke tenke så mye på dette men vanskelig å la være.
 
Var utvendig ul, og legen sa at hun ikke var ekspert på å ta ul i utgangspunkt. Gleder meg til at mandagen skal komme og håper veldig på en positiv bekreftelse. Prøver å ikke tenke så mye på dette men vanskelig å la være.
Da burde hun nesten ikke tatt ul? :( skjønner du tenker mye på det. Blir dette deres første?
 
Forrige gang jeg var gravid var jeg inne til kontroll i uke 6+2, og da så de kun plommesekk. En uke senere var det en bitteliten reke med bankende hjerte der:)
 
Det går ikke an å se noe på utvendig ul så tidlig. Det er meningsløst å gjøre.
 
Jeg tok utvendig senest i dag 9+5, og det var vanskelig og se noe særlig så vi byttet til innvendig og da så vi godt!
 
Det går ikke an å se noe på utvendig ul så tidlig. Det er meningsløst å gjøre.
Jeg hadde utvendig UL ved 6+0. Så en liten en på 3mm og flimring fra hjertet. Måtte ta utvendig fordi vi fikk en skygge på innvendig. Får legge til at det var en spesialist i fostermedisin med innmari bra utstyr (og laaaaaang erfaring).
 
Jeg tok utvendig senest i dag 9+5, og det var vanskelig og se noe særlig så vi byttet til innvendig og da så vi godt!
Min gynekolog fikk like bra bilder og måling innvendig som utvendig 9+0
 
Back
Topp