Of topic

Barnehagelærer30

Gift med forumet
Febbisbebbis'18
Augustlykke 2022 ❤️
Så, damer! Hvordan går det med dere? Nyter dere den nye tilværelsen, eller syns dere det er stress?

Vi koser oss glugg, vi har en blid og fornøyd unge, men innimellom blir det mye gråting!
 
Jeg syns barselstiden er drit! Og jeg skammer meg ikke for å si det. Mye gråt og magevondt. Mislykket amming, pumping for harde livet. Mer gråt og magevondt. Lite søvn og sliten kropp etter rugging og vugging. Men vet fra forrige gang at det er lys i enden av tunnelen når det har gått noen uker til. Forskjellen fra forrige gang er at denne gangen tørr jeg faktisk å si det høyt, at jeg syns denne tida er mer slit enn kos. Litt kos er det selvfølgelig, men det kommer litt i skyggen av vrælende unge.

Her er kontrastene tydelige:
IMG_4062.JPGIMG_4148.JPG
 
Vi koser oss aller mest.
S er den snilleste og godeste ungen stort sett selv om hun har sine episoder hun også.
Ja, det er slitsomt med barseltid. Mye tid ‘alene’ uten voksen konversasjon, mindre søvn, litt skrik og hyl osv... Men for det meste er det bare stas.
Elsker å se hvordan hun utvikler seg dag for dag, elsker kosen og det gode humøret.
Nyter babylukten og de feite myke låtene ;)
 
Jeg elsker denne perioden helt voldsomt. Er helt forelska i lille L og nyter hver dag.
Vanskeligste wr forhold til samboer som blir helt glemt i forelskelsen til babis.
 
Jeg syns barselstiden er drit! Og jeg skammer meg ikke for å si det. Mye gråt og magevondt. Mislykket amming, pumping for harde livet. Mer gråt og magevondt. Lite søvn og sliten kropp etter rugging og vugging. Men vet fra forrige gang at det er lys i enden av tunnelen når det har gått noen uker til. Forskjellen fra forrige gang er at denne gangen tørr jeg faktisk å si det høyt, at jeg syns denne tida er mer slit enn kos. Litt kos er det selvfølgelig, men det kommer litt i skyggen av vrælende unge.

Her er kontrastene tydelige:
Vis vedlegget 254316Vis vedlegget 254317

Jeg har veldig forståelse for det ja!
 
Vi koser oss aller mest.
S er den snilleste og godeste ungen stort sett selv om hun har sine episoder hun også.
Ja, det er slitsomt med barseltid. Mye tid ‘alene’ uten voksen konversasjon, mindre søvn, litt skrik og hyl osv... Men for det meste er det bare stas.
Elsker å se hvordan hun utvikler seg dag for dag, elsker kosen og det gode humøret.
Nyter babylukten og de feite myke låtene ;)

Jeg syns det er vanvittig slitsomt... lite sosialt, slitsom skriking(misunner ikke de som har unger som skriker hele tiden, frøkna vår skriker kanskje 1t til sammen i løpet av dagen og det syns jeg er slitsomt), ensomt... jeg elsker å kose med henne, men hun er liksom ikke så kosete av seg lengre... det er slitsomt med pumping opp mot 8 ganger i døgnet... vi har ingen rutiner...
 
Det varierer veldig her! Noen dager teller jeg ned til permen er slutt, mens andre dager koser vi oss veldig. Her er det veldig ofte gråt 2-3 timer på kvelden og dårlige netter med mange oppvåkninger, så da blir dagene etter ganske tunge hvis 2-åringen i tillegg trasser.
Er absolutt ikke redd for å si til folk som spør at vi ikke orker å dra ut siden det bare blir skrik i bilstolen og at vi er trøtte og slitne. Vet heldigvis at det blir enklere og enklere for hver uke som går, og nyter dagene hvor det føles ut som ting bare går på skinner [emoji4]

Nå er det snart sommer og sol, og da håper jeg det blir enklere å komme seg ut i frisk luft[emoji177]

Det jeg savner mest er å snakke med andre voksne mennesker, men heldigvis får jeg dratt ut noen timer i ny og ne uten lillebror siden han tar flaske. Det hjelper mye med litt tid ute av huset [emoji4]
 
Det varierer veldig her! Noen dager teller jeg ned til permen er slutt, mens andre dager koser vi oss veldig. Her er det veldig ofte gråt 2-3 timer på kvelden og dårlige netter med mange oppvåkninger, så da blir dagene etter ganske tunge hvis 2-åringen i tillegg trasser.
Er absolutt ikke redd for å si til folk som spør at vi ikke orker å dra ut siden det bare blir skrik i bilstolen og at vi er trøtte og slitne. Vet heldigvis at det blir enklere og enklere for hver uke som går, og nyter dagene hvor det føles ut som ting bare går på skinner [emoji4]

Nå er det snart sommer og sol, og da håper jeg det blir enklere å komme seg ut i frisk luft[emoji177]

Det jeg savner mest er å snakke med andre voksne mennesker, men heldigvis får jeg dratt ut noen timer i ny og ne uten lillebror siden han tar flaske. Det hjelper mye med litt tid ute av huset [emoji4]

Jeg savner også å snakke med andre! Er så vant med å være sosial hele dagen siden jeg jobber i barnehage, også nå ingenting... syns det er litt tungt og er ganske glad frøkna mi også tar flaske, så jeg kan være noen timer alene av og til!
 
Jeg har litt sånn annenhver dag- godfølelse rundt permisjonen. I går hulkegråt jeg til mannen fordi jeg syntes det var så slitsomt og ensformig. I dag skinner sola, vi har vært på lang tur og livet digger igjen :) Prøver å være skikkelig tilstede hver dag, og ikke bli helt lost i TV-serier (selv om jeg føler jeg har runda Netflix) og mobilbruk... Så ja, litt mixed feelings. Men én ting vet jeg, og det er at alt er midlertidig, både det kjipe og babykosen. Så nyter alt jeg kan!
 
Back
Topp