Hodepine

lykkelig90

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Har hadd vondt i hode i mange dager, levert urinprøve og målt blodtrykk idag. Hadde +1 på proteiner og 128/88 i blodtrykk.

Sist måling for en uke siden va blodtrykket 110/62 (ligget rundt det hele svangerskapet).

Fikk beskjed om at det ikke va noe å bry seg om, så fikk ikke snakke med lege eller jordmor. Men føler meg ikke 100% trygg siden jeg har vondt i hode hele tiden, våkner av hodepine og paracet hjelper ikke.

Har hadd vondt i hode i mange dager, levert urinprøve og målt blodtrykk idag. Hadde +1 på proteiner og 128/88 i blodtrykk.

Sist måling for en uke siden va blodtrykket 110/62 (ligget rundt det hele svangerskapet).

Fikk beskjed om at det ikke va noe å bry seg om, så fikk ikke snakke med lege eller jordmor. Men føler meg ikke 100% trygg siden jeg har vondt i hode hele tiden, våkner av hodepine og paracet hjelper ikke.
Blodtrykk som stiger, protein i urinen og hodepine skal tas på alvor!
Ring føden og forklar situasjonen og si at du føler deg utrygg. Utrolig dårlig av lege å ikke ta sånt på alvor!

Spiser og drikker du regelmessig? Det hjalp veldig på hodepine her. Men hvor sitter hodepinen? Fremme i pannen eller i bakhodet?
Ville nok uansett ringt føden som Lillerose foreslår

Du må ihvertfall få vurdering av lege eller jm på dette. Det er ikke et høyt blodtrykk, men alle disse tilsammen jo tegn som skal sjekkes.

Du må ihvertfall få vurdering av lege eller jm på dette. Det er ikke et høyt blodtrykk, men alle disse tilsammen jo tegn som skal sjekkes.
Hvis hun har hatt 110/60-ish til vanlig er 88 i undertrykk ganske høyt jo. Ikke kritisk, men definitivt nok til oppfølging. Jeg fikk oppfølging på samme stigning sist svangerskap uten protein i urin og hodepine. Syns det er veldig rart legen ikke følger opp dette..

Syns dette høres ut som noe som bør sjekkes og følges opp!
Dårlig gjort at du ikke fikk snakke med lege eller jordmor. Kan du ringe føden og forklare situasjonen for dem? Si at du føler deg utrygg og at du stresser på grunn av dette (ta litt i - sånn at de tar deg inn for en sjekk :) )

Hodepinen sitter i panna, har snakket med føden og skal inn på sjekk i morgen. Bor tre timer unna sykehuset så har valgt å vente til i morgen for sjekk.

Takk for tilbakemeldinger :)

Hodepinen sitter i panna, har snakket med føden og skal inn på sjekk i morgen. Bor tre timer unna sykehuset så har valgt å vente til i morgen for sjekk.

Takk for tilbakemeldinger :)

Bra at de sjekker ut. Krysser fingrene for at alt er i skjønneste orden:)

Ble lagt inn å må være her i noen dager til observasjon og ta flere prøver. Blodtrykket har sluttet å stige, men hodepinen blir ikke bedre. Så får se hva de finner ut i løpet av dagen :)
Uff god bedring[emoji173]

Ble lagt inn å må være her i noen dager til observasjon og ta flere prøver. Blodtrykket har sluttet å stige, men hodepinen blir ikke bedre. Så får se hva de finner ut i løpet av dagen :)

Krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig. Virker som de følger det godt opp iallefall:)

Krysser fingrene for at det er ufarlig. Ganske satt ut av st fastlegen din kkke ville gjøre noe og så ender du opp innlagt! Jeg ville ha videreformidlet det til legen din

Hvis hun har hatt 110/60-ish til vanlig er 88 i undertrykk ganske høyt jo. Ikke kritisk, men definitivt nok til oppfølging. Jeg fikk oppfølging på samme stigning sist svangerskap uten protein i urin og hodepine. Syns det er veldig rart legen ikke følger opp dette..
Men det regnes ikke som høyt. Høyt blodtrykk er 140/90 og oppover. Blodtrykk kan variere og ihvertfall i svangerskap. Men som jeg skrev så burde en lege eller jm vurdere disse symptomene.

Men det regnes ikke som høyt. Høyt blodtrykk er 140/90 og oppover. Blodtrykk kan variere og ihvertfall i svangerskap. Men som jeg skrev så burde en lege eller jm vurdere disse symptomene.
Det er ikke helt riktig. Du får diagnosen svangerskapsforgiftning ved protein i urin og enten undertrykk på 90 og høyere ELLER overtrykk på 140 og over. Og seff også i kombinasjon. Så med 88 i undertrykk syns jeg det er drøyt av legen ikke å ville følge opp. Som du sier kan det variere i svangerskap, men det finner man ikke ut av uten oppfølging. Ser heldigvis at føden tok det alvorlig og at hun nå får god oppfølging.

https://tidsskriftet.no/2000/05/aktuelt-problem/preeklampsi-en-oversikt

God bedring :Heartred Får håpe det ikke er noe alvorlig. Hvor langt er du på vei nå?

Jeg hadde også hodepine i panna som ikke smertestillende hjalp mot! Helt forferdelig! Var på mssse utredninger, de trodde det var bihulebetennelse og jeg tok CT og MR. Fant til slutt at det var muskulært, fordi musklene bak i nakken festes i panna! Magnesium hver dag holder det borte for min del. I tillegg har jeg gått til naprapat når det har vært skikkelig ille. Da blir det helt borte etter to timer, også kommer det ikke tilbake igjen.

Kan være verdt å sjekke ut, om det er muskulært for deg også. Hverken jeg eller fastlegen hadde trodd det først, det var faktisk øre-nese-hals-spesialisten som skjønte det og anbefalte naprapat

Det er ikke helt riktig. Du får diagnosen svangerskapsforgiftning ved protein i urin og enten undertrykk på 90 og høyere ELLER overtrykk på 140 og over. Og seff også i kombinasjon. Så med 88 i undertrykk syns jeg det er drøyt av legen ikke å ville følge opp. Som du sier kan det variere i svangerskap, men det finner man ikke ut av uten oppfølging. Ser heldigvis at føden tok det alvorlig og at hun nå får god oppfølging.

https://tidsskriftet.no/2000/05/aktuelt-problem/preeklampsi-en-oversikt
Det er jo helt riktig det jeg sa. Du skriver jo det samme. Fra 140/90 regnes som høyt.

Back
Topp