Hvor langt på vei var dere da dere bestilte tidlig UL?

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Bestilte dere langt i forveien eller ganske tidlig i graviditeten? Altså for eksempel du har funnet ut du er gravid, bestilte du da å ha en time 1.2 uker senere eller 9 uker senere, men ringte allikevel tidlig?

Jeg er 4 uker på vei og vurderer å bestille time om 8 uker. Skal jeg vente med å bestille eller bør jeg booke time allerede nå?

jeg bestilte 2,5 uke frem i tid. dvs når eg var 4 uker, og skal når eg er 6+2

Jeg ville bestilt time hvertfall 2 uker før du vil ha time. Er jo alltid lange ventelister over alt, tror jeg da. Jeg har egentlig ikke noe erfaring med privat, kun offentlig ;)

På Jessheim hos Martin bestilte jeg til uke 9+0 og 13+3 for jeg vet han er veldig populær. Dette gjorde jeg allerede når jeg var 4+3 eller noe :)
Hos de fleste andre vanlige private som Volvat, aleris osv trenger man ikke så lenge før.

Hadde første UL sist da jeg var i uke 14. Da fikk vi se kjønnet også [emoji4]

• Liker
Reactions: TPL
Tar vanligvis lang tid her jeg bor, men da de endelig svarte på mailen jeg sendte forrige uke, fikk jeg time allerede om to dager eller om ei uke, så det varierer nok litt. Har sikkert noen avbestillinger så de kan fylle opp.
Så da blir første time 6+5 [emoji2]

Bestilte time 4 uker før :) Bestilte da jeg var bare 4+1 et par dager et jeg fant det ut og har time 8+1 :)

Jeg ville bestilt time hvertfall 2 uker før du vil ha time. Er jo alltid lange ventelister over alt, tror jeg da. Jeg har egentlig ikke noe erfaring med privat, kun offentlig ;)
Kan man bestille offentlig? Hvordan?

Kan man bestille offentlig? Hvordan?

Vi har en gynekolog som har eget kontor, men dekkes av det offentlige. Det er alltid han jeg går til når det er gu jeg skal ha utført. Ble henvist første gang for sikkert 15-20 år siden, og etter det har jeg kunnet bestille time der uten flere henvisninger.
Han var så grei når jeg var der på fredag, han tilbød seg å følge meg opp i svangerskapet hvis alt går bra.

Jeg har bestilt time nå når jeg er 4+3, og fått time om fire uker. Da er jeg 8+3 :)

Dro til legen for å snakke om medisinbruk på 6+4, fikk ultralyd den dagen og ble satt opp på time igjen neste uke. Mest for at legen er ivrig og vil bruke det nye apparatet sitt :gen014

Dro til legen for å snakke om medisinbruk på 6+4, fikk ultralyd den dagen og ble satt opp på time igjen neste uke. Mest for at legen er ivrig og vil bruke det nye apparatet sitt :gen014
Wow så heldig!

Bestilte dere langt i forveien eller ganske tidlig i graviditeten? Altså for eksempel du har funnet ut du er gravid, bestilte du da å ha en time 1.2 uker senere eller 9 uker senere, men ringte allikevel tidlig?

Jeg er 4 uker på vei og vurderer å bestille time om 8 uker. Skal jeg vente med å bestille eller bør jeg booke time allerede nå?
Jeg bestilte time med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, men for å få mest mulig ut av det bestilte jeg frem i tid. Jeg er i uke 10 når jeg skal ha timen min. Det er om tre uker. Angrer nesten litt nå siden det er så lenge å vente

Her setter fertilitetsklinikken det opp med en gang man får positiv test, så jeg skal til ul 15. Mai:)
Da er jeg omtrent midt i uke 7:)

Vi ringte dagen etter at vi fant ut at vi ventet, var da 6+1. Jeg fikk beskjed av jordmor når jeg ringte at de ikke ville ha meg inn før etter det hadde gått 7 uker. De praktiserte bare utvendig UL, og da måtte man visst være over 7 uker for å ha best sjans for å høre hjertelyden. Har fått time til tidlig UL når jeg er 7+4 :happy: SPENNENDE!!

Jeg har ikke turt å bestille fordi jeg har tenkt at det må være så tungt å skulle avbestille om det går galt før den tid, men her får jeg time på dagen når jeg vil så da går jo det fint[emoji4] Har vært på en og skal på nytt om to uker tenker jeg[emoji7]

Back
Topp