Fortsatt kjemperedd for spontanabort

Caroline___1989

Betatt av forumet
Novemberlykke 2018
Hei,

Idag er jeg 8 + 3 og er fremdeles livredd for spontanabort. Jeg var på første TUL 7+1 og da hørte vi et bankende hjerte og gyn sa at det er over 90 % sannsynlig at det går fint.
Jeg har hatt to stk forferdelige MA og den første så døde fosteret i uke 8+5. Jeg skal på ny UL neste uke på torsdag og så redd hele tiden.

Er det flere som bekymrer seg hele tiden før uke 12? Dagene går så uendeliiiig sakte og jeg er så sliten og trøtt mentalt og fysisk. Ikke lett dette her. 8. mai <3 Da skal jeg på UL og da ber jeg om at det går bra med lille. Ingenting jeg ønsker meg mer i hele verden

Jepp! Etter to ma har jeg skuldrene litt langt oppe kan du si. Jeg har fått ukentlige tul fra uke 7-12 og det har vært like nervepirrende hver gang. Veldig glad for det tilbudet da...det har gjort meg roligere enn om jeg skulle gått i mange lange uker i uvisshet.

Etter å ha lest litt på forumet her har jeg blitt mer og mer nervøs, kjenner jeg. Jeg visste at spontanabort var vanlig, men ikke så vanlig som det fremstår her inne. Det er nesten sånn at jeg gruer meg til legesjekk, og jeg analyserer alle symptomer eller mangel på symptomer. Er veldig kjedelig å ikke klare å virkelig glede seg over disse første ukene. Har første time hos lege neste uke, så da håper jeg at jeg får senket skuldrene litt etterpå.

Jepp. Skal bestille ny UL til uke 12. Er snart 10 uker nå. Syns det er så mange som opplever ma[emoji54] så er kjempe bekymret. Spessielt siden formen brått har blitt veldig bra de siste dagene

Hatt 2 MA her også.. i uke 14 og 18. Men her får man ikke tatt tul.. så man må rett å slett bare velge å stole på kroppen sin... å om man mister , så er det jo pga ikke levedyktig foster. Det er somregel en mening med alt. Man kan ikke gjøre noe fra eller til før uke 23 uansett.

Etter å ha lest litt på forumet her har jeg blitt mer og mer nervøs, kjenner jeg. Jeg visste at spontanabort var vanlig, men ikke så vanlig som det fremstår her inne. Det er nesten sånn at jeg gruer meg til legesjekk, og jeg analyserer alle symptomer eller mangel på symptomer. Er veldig kjedelig å ikke klare å virkelig glede seg over disse første ukene. Har første time hos lege neste uke, så da håper jeg at jeg får senket skuldrene litt etterpå.

Hehe, sånn er jeg også!! Men det går nok fint. Ikke så lenge igjen nå <3

Jeg er også supernervøs.
Greier overhode ikke slappe av å nyte noe som helst.
Fikk en tul å da så vi bankende hjerte. Og akkurat den dagen slappet jeg av men så var det tilbake til "normalen".
Neste tul er om 3 uker. Noe jeg synes er ALT for lenge til siden jeg er konstant nervøs.

Prøver å tenke positivt men jeg klarer det rett å slett ikke.
Er 7+6 idag.

Akkurat sånn er det. Samtidlig så kan man jo ikke gå rundt og tro det verste heller, men ja, vanskelig når man har så mange eksempler på at det ikke går bra.

Jepp. Skal bestille ny UL til uke 12. Er snart 10 uker nå. Syns det er så mange som opplever ma[emoji54] så er kjempe bekymret. Spessielt siden formen brått har blitt veldig bra de siste dagene

Min form er også mye bedre enn den var, så kjenner på det samme.

Har det helt som deg! Har «bare» hatt en ma bak meg.. august ifjor, dro på ultralyd uke 13, men fosteret hadde stoppet opp i uke 8...

Ble gravide igjen først nå i februar. Vært på tul (privat) 6+4, og 8+6 (forigårs). Er rolig der og da, men så kommer tankene dagen etterpå... klarer ikke slå meg til ro i det hele tatt. Så gleder meg dessverre ikke over graviditeten enda... er livredd for at noe skjer denne gangen også, selv om det er utenfor min kontroll..

Har det helt som deg! Har «bare» hatt en ma bak meg.. august ifjor, dro på ultralyd uke 13, men fosteret hadde stoppet opp i uke 8...

Ble gravide igjen først nå i februar. Vært på tul (privat) 6+4, og 8+6 (forigårs). Er rolig der og da, men så kommer tankene dagen etterpå... klarer ikke slå meg til ro i det hele tatt. Så gleder meg dessverre ikke over graviditeten enda... er livredd for at noe skjer denne gangen også, selv om det er utenfor min kontroll..
Har neste tul 2 mai, om 3 uker ca. Altfor lenge å vente ...

Huff ja :( Vanskelig å glede seg ennå. Vi må bare få dagne til å gå unna til 12 ukers grensen. Kjenner nesten ikke som om at jeg lever før 8. mai, jeg bare eksisterer og venter liksom

Jeg er helt lik. Hatt to TUL, men vurderer en til snart. Jeg prøver hele tiden å minne meg selv på at det normale er at det faktisk går bra. Prosentene er så absolutt på vår side!

Jeg har den 3mai.
Mn tror jeg skal spørre legen om jeg kan få en i mellom.
Jeg fikk henvisning til tul da jeg aller først kontaktet henne da vi fant ut om graviditeten, men gyn(!!) vurderte det til 2 mnds ventetid og mente det ikke var «hastverk».. og dermed ble timen 2 mai, som tilsvarer uke 12 ca. Så pga at vi mistet sist, så klarte jeg ikke vente til uke 12 igjen (sist var vi aldri på noe før uke 12) da jeg er så redd for noe igjen... vet jeg ikke kan styre det, men sist «kunne» vi funnet det ut tidligere. Så har valgt å gå privat to ganger nå. Sinnsykt dyrt, 1700kr per gang! Men når gyn jeg ble henvist til «ikke ville» ta meg inn før fordi det ikke var hastverk nok (selv etter alt legen min skrev til han), så ble det bare sånn..

Jeg begynte å blø litt nå i tilleg til vondt i ryggen å små kramper i magen.
Så jeg skal ringe legevakten snart...

Hei,

Idag er jeg 8 + 3 og er fremdeles livredd for spontanabort. Jeg var på første TUL 7+1 og da hørte vi et bankende hjerte og gyn sa at det er over 90 % sannsynlig at det går fint.
Jeg har hatt to stk forferdelige MA og den første så døde fosteret i uke 8+5. Jeg skal på ny UL neste uke på torsdag og så redd hele tiden.

Er det flere som bekymrer seg hele tiden før uke 12? Dagene går så uendeliiiig sakte og jeg er så sliten og trøtt mentalt og fysisk. Ikke lett dette her. 8. mai <3 Da skal jeg på UL og da ber jeg om at det går bra med lille. Ingenting jeg ønsker meg mer i hele verden

Jeg har det egentlig slik jeg også, i hvert fall deler av tiden. Er 10+0 idag. Har også opplevd MA i uke 11, exu i uke 10 og flere SA/kjemiske graviditeter, så er skikkelig nervøs fram til 12 uker. Tror ikke jeg kommer til å roe meg helt ned etter 12 uker heller, kanskje heller når jeg har kommet så langt at jeg vet at babyen kan overleve utenfor magen. Foreløpig prøver jeg egentlig å ikke tenke så mye på at jeg er gravid og holder meg mye opptatt med andre ting. Har ikke planlagt noen innkjøp eller kjøpt noe, titter (nesten) ikke på utstyr på nettet og har ikke begynt å tenke på navn. Jeg og mannen snakker også minimalt om det som skal skje i november, vi tør ikke helt å tro at vi kommer til å ende opp med et barn. Det jeg gjør som er mest babyrelatert, er å være på dette forumet, men det har jeg jo vært i prøveperioden også, så det er en vane. :-) Mest sannsynlig går det bra nå, spontanabortkalkulatoren sier at det er 97% sjanse for at det skal gå bra for meg nå, men jeg klarer ikke å tro ordentlig på det likevel.

Skjønner godt at du er redd når det nærmer seg tiden for når embryoet ditt døde sist. Jeg var også ganske ute av meg i uke 6, siden mitt døde 6+3 da jeg hadde MA. Jeg har hatt en ul hver uke og utviklingen er helt fin hittil, og det har roet meg ned en del. Klarer ikke å gå en uke uten ultralyd, da blir jeg for redd og bekymret og har det virkelig ikke bra.

Håper virkelig at det går bra for deg denne gangen! Det fortjener du! :-)

Min form tok seg også veldig opp i midten av uke 9 (10+0 idag) og på ultralyd 9+5 var alt bra med min lille, så bra form trenger ikke å være et dårlig tegn, heldigvis. :)

Back
Topp