Har et lite dilemma. Soverommet våres er ikke så altfor stort, så kan maks ha en babyseng som er 100cm i lengden (og ikke 120, som er standarden). Hva anbefaler dere?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tenkte faktisk det samme! Men så leser jeg at de kan brukes til baby begynner å rulle? Det er jo ikke så altfor lenge?Jeg har tenkt tanken på bedside crib....
var helt gull å ha en så liten og enkel seng å ha med på tur til besteforeldre osv. i begynnelsen 
Tenkte faktisk det samme! Men så leser jeg at de kan brukes til baby begynner å rulle? Det er jo ikke så altfor lenge?
Stod mye rart på nett, hehe... så blir så usikker! Ulempen er at vi foreløpig ikke har noe eget rom til baby, da vi bor i 2-roms, så hadde vært best med en sprinkelseng som varte lengst mulig.. sjekket også ut denne;Kan de ikke brukes lenger? Men de kan vel brukes med sengesiden oppe evt? Bare husker hvordan det var sist.... Om natten... Hadde vært utrolig deilig å kunne putte babyen i en seng inntil egen seng. Med sengesiden nede![]()
Så smart! Og fin! Hva tenker du om denne?På forrigemann kjøpte jeg en Inovi Cocoon reiseseng: https://www.jollyroom.no/barneromme...MI6efM5t6v2gIVBMwYCh20fQVaEAAYASAAEgIZbvD_BwE
som sto vedsidna sengen vår til jeg flyttet han inn på eget rom og i sprinkelseng ved cirka 5 måneders alder. Kjøpte den brukt på finn. Den er liten, men veldig kjekk å ha det første halve året, i hvert fall! Vi brukte den på reise frem til han var åtte måneder. Fordelen med bedside crib er jo at man bare kan rulle babyen mot seg når det er nødvendig, uten å bøye seg over sengen. Men den holder jo ikke særlig mye lenger enn cocoon, og er dyrere, i tillegg til at den ikke kan tas med rundt på samme måtevar helt gull å ha en så liten og enkel seng å ha med på tur til besteforeldre osv. i begynnelsen
![]()
Stod mye rart på nett, hehe... så blir så usikker! Ulempen er at vi foreløpig ikke har noe eget rom til baby, da vi bor i 2-roms, så hadde vært best med en sprinkelseng som varte lengst mulig.. sjekket også ut denne;
https://www.jollyroom.no/barnerommet/barnesenger-tilbehor/bedside-cribs/jly-dream-bedside-crib-hvit
Dette er en liten sprinkelseng, 86cm lang.... og samtidig en bedside-seng. Så to i ett! Er så dumt når man ikke har plass til noe større, og økonomien ikke strekker til med å kjøpe noe større akkurat nå heller :/Den var finSprinkelsengen blir jo en del større.... Jeg tenker å bytte til det etterhvert.
Dette er en liten sprinkelseng, 86cm lang.... og samtidig en bedside-seng. Så to i ett! Er så dumt når man ikke har plass til noe større, og økonomien ikke strekker til med å kjøpe noe større akkurat nå heller :/
Ja, er så mye å velge mellom der ute... men med plassmangel, så blir ting «heldigvis» hehe enklere i starten iallefall!! Får sjekke gjennom Finn! Takk for tipsDet er enn sånn type jeg har sett på og. Synes den virker veldig smart. Har sett på Finn, og det er mye å velge i til rimeligere priser. Og de ser ubrukte ut mange av dem.
Så smart! Og fin! Hva tenker du om denne?
https://www.jollyroom.no/barnerommet/barnesenger-tilbehor/bedside-cribs/jly-dream-bedside-crib-hvit
Er en mini-sprinkelseng hvis jeg forstod riktig? Ulempen hos oss er at vi ikke har noe eget rom til baby, da vi foreløpig bor i en 2-roms.. så ville vært mest praktisk med en seng baby kan bruke lengst mulig, til vi får råd til å flytte![]()
Finnes helt sikkert sprinkelsenger som er litt mindre enn standarden, men likevel dype også, tenker jeg. Hvis ikke må det vel være det eneste man ikke kan få tak i til disse beibisene! Hehe..Skal sjekke det ut! Tusen takk for tipsVi har troll bedsidecrib fra første mann, og synes den var super den første tiden. Brukte den fram til han greide å dra seg opp og se over kanten ca 6måneder. Da han begynte å rulle tok vi opp siden slik det ble som en sprinkleseng. Ble da ca som når sprinkleseng er på øverste hakket.
Vi finner nok en løsning! Takk for innspillDen ser kjempefin ut! De små sengene, som den der og bedside osv., kan jo brukes helt til babyen begynner og klatre og reise seg opp. Det står sikkert til de begynner å rulle, men det er nok for å safe litt. Regner ikke med den er så ustabil at den velter om ungen ruller, liksom! Er vel veldig få som begynner å sette seg opp, klatre og reise seg opp før de er minst 7-8 mnd, så da kan du altså ha sengen ganske så lenge før du går over til større sprinkelseng, som igjen kan brukes så lenge den ikke er for kortFinnes helt sikkert sprinkelsenger som er litt mindre enn standarden, men likevel dype også, tenker jeg. Hvis ikke må det vel være det eneste man ikke kan få tak i til disse beibisene! Hehe..
Vi finner nok en løsning! Takk for innspill. Er bare litt kjipt når man ikke har stor plass, men alt ordner seg vil jeg tro! Tenkte gå for en bedside/liten sprinkelseng, så blir det to i en.. men 86 cm? Nå har jeg aldri hatt barn (og vet de er forskjellige i str såklart hahah!!) men ca alder? Hvor lenge kan en sånn seng vare?
Vi finner nok en løsning! Takk for innspill. Er bare litt kjipt når man ikke har stor plass, men alt ordner seg vil jeg tro! Tenkte gå for en bedside/liten sprinkelseng, så blir det to i en.. men 86 cm? Nå har jeg aldri hatt barn (og vet de er forskjellige i str såklart hahah!!) men ca alder? Hvor lenge kan en sånn seng vare?

Ja, tenkte det samme! Men denne her;Min førstefødte er per tidspunkt 17 måneder, og er vel rundt 80, tipper jeg. Kanskje 82. Og han er ikke liten. Så i lengden holder den lenge!Likevel er det litt risky med den lave kanten, når de begynner å reise seg opp. Fort gjort å stupe eller klatre over den
![]()