Fullpumping

Barnehagelærer30

Gift med forumet
Febbisbebbis'18
Augustlykke 2022 ❤️
Er det flere her som fullpumper? Jeg fullpumper nesten, da jeg ikke klarer å holde helt tritt, hun får ca ett måltid med mme i tillegg. Hvor ofte har dere økedøgn og syns dere det går greit å pumpe? Hvor ofte pumper dere?
 
Jeg fullpumper, men det viste du vel ;) Jeg pumper 3-5 ganger i døgnet nå, passer på at jeg tømmer brystene så godt jeg får til, gjerne 25-30 minutter pumping av gangen, overlater frøkna til noen andre og setter meg ned med dataen og netflix, min alenetid :D Når samboer er borte en uke, ligger gjerne frøkna på stellebordet, hun har noen roterende bamser der som hun elsker, mens jeg står og pumper, gjerne med en hånd på henne og en bok i den andre hånda :p Jeg får ut ca 1 liter i døgnet og hun spiser mellom 700 og 800 ml, så nok melk. Føler jeg at det blir lite passer jeg på å ta noen pumpinger rett etter hverandre, altså tømmer brystene, og pumper på nytt etter 30-60 minutter, gjentar det ett par ganger i løpet av noen døgn, og poff så er mengden økt :)
 
Jeg fullpumper. Slet med melkemengden, så jeg går på medisiner som skal hjelpe på å øke. Det har hjulpet såpass at jeg nå pumper hver 6 time sånn ca, altså 4 ganger i døgnet. Da pumper jeg i 30 minutter. Pumper mellom 150-200ml. Varierer litt hvor mye som kommer. Men greier å holde tritt med lille foreløpig. Kjører en power pumping i døgnet hvis mulig. 20 minutter pump, 10 pause, 10 pump, 10 pause og 10 pump. Pumper også oftere hvis det kommer litt lite. For min del så varierer det mye fordi min form påvirker mengden jeg får pumpa noe sinnsykt. Er jeg litt for sliten, så ser jeg det med en gang på mengden melk. Og det er jo ikke til å legge under en stol at fullpumping og barseltid er slitsomt. [emoji12]
 
Jeg fullpumper. Slet med melkemengden, så jeg går på medisiner som skal hjelpe på å øke. Det har hjulpet såpass at jeg nå pumper hver 6 time sånn ca, altså 4 ganger i døgnet. Da pumper jeg i 30 minutter. Pumper mellom 150-200ml. Varierer litt hvor mye som kommer. Men greier å holde tritt med lille foreløpig. Kjører en power pumping i døgnet hvis mulig. 20 minutter pump, 10 pause, 10 pump, 10 pause og 10 pump. Pumper også oftere hvis det kommer litt lite. For min del så varierer det mye fordi min form påvirker mengden jeg får pumpa noe sinnsykt. Er jeg litt for sliten, så ser jeg det med en gang på mengden melk. Og det er jo ikke til å legge under en stol at fullpumping og barseltid er slitsomt. [emoji12]

Er medisinen ok? Noen plagsomme bivirkninger?
 
Medisinen fungerer godt for min del. Eneste bivirkning jeg har merket som er litt plagsomt er at jeg får mye luft i magen. Men går gjerne å promper litt ekstra for til gjengjeld å ha mer melk. [emoji12] Medisinen har virkelig gitt effekt. Kunne få til mellom 80-100 ml ved pumping tidligere. Så har økt betraktelig.
 
Sniker fra mars.

Jeg fullpumper pga smerter ved amming. Pumper ut ca 900 ml i døgnet, fordelt på ca 7 pumpinger, hver gang tar nå stort sett 30-45 min. Hun spiser det meste, men ligger et par flasker i forkant, så økedøgn går også fint. Ikke fått mme så langt.
 
Jeg fullpumper. Slet med melkemengden, så jeg går på medisiner som skal hjelpe på å øke. Det har hjulpet såpass at jeg nå pumper hver 6 time sånn ca, altså 4 ganger i døgnet. Da pumper jeg i 30 minutter. Pumper mellom 150-200ml. Varierer litt hvor mye som kommer. Men greier å holde tritt med lille foreløpig. Kjører en power pumping i døgnet hvis mulig. 20 minutter pump, 10 pause, 10 pump, 10 pause og 10 pump. Pumper også oftere hvis det kommer litt lite. For min del så varierer det mye fordi min form påvirker mengden jeg får pumpa noe sinnsykt. Er jeg litt for sliten, så ser jeg det med en gang på mengden melk. Og det er jo ikke til å legge under en stol at fullpumping og barseltid er slitsomt. [emoji12]

Hvordan medisiner?
 
Hvordan medisiner?

Jeg tar Motilium. Det er en medisin mot kvalme, men en av bivirkningene er økt melkemengde. Dessverre er det veldig få som har kunnskap om dette, så jeg måtte presse på for å få det utskrevet hos legen. Hadde med meg skriv fra Norsk kompetansesenter for amming for å dokumentere hvordan det virker og hvordan det skal tas. Man kan også bruke det som heter Afripan, men det går mer over i melka og kan gi økt risiko for depresjon. Så jeg ville absolutt ikke ha det, når Motilium har mindre risiko for det. Motilium er et legemiddel som ikke er godkjent for bruk til å øke melkemengden i Norge. Så må godkjennes av legemiddelverket før man får henta det ut på apoteket. Jeg anbefaler deg å lese et skriv fra NKA så får du mye info hvis du vurderer å ta en kur med medisiner. Send meg en mld med e-posten din så kan jeg sende deg det jeg har. [emoji4]
 
Jeg tar Motilium. Det er en medisin mot kvalme, men en av bivirkningene er økt melkemengde. Dessverre er det veldig få som har kunnskap om dette, så jeg måtte presse på for å få det utskrevet hos legen. Hadde med meg skriv fra Norsk kompetansesenter for amming for å dokumentere hvordan det virker og hvordan det skal tas. Man kan også bruke det som heter Afripan, men det går mer over i melka og kan gi økt risiko for depresjon. Så jeg ville absolutt ikke ha det, når Motilium har mindre risiko for det. Motilium er et legemiddel som ikke er godkjent for bruk til å øke melkemengden i Norge. Så må godkjennes av legemiddelverket før man får henta det ut på apoteket. Jeg anbefaler deg å lese et skriv fra NKA så får du mye info hvis du vurderer å ta en kur med medisiner. Send meg en mld med e-posten din så kan jeg sende deg det jeg har. [emoji4]

Gjerne det! Sender melding!
 
Back
Topp