Morsmelkerstatning

Utålmodigemeg

Gift med forumet
Julibaluba 2017
Oktoberfruene 2018
Dere som ikke ammer lenger, hvor mye mme mener deres helsesøster at barnet skal ha? :)
Og hvordan gir dere dette i løpet av dagen?
Her er det morgen og kveld, blir tilbudt 200ml hvert måltid, men drikker sjeldent så mye. Helsesøster sa til meg at han ikke skulle ha mer enn 500ml...
 
Jeg ammer. Men har lest at du ikke skal gi mindre hverken på mm eller mme før ungen er fylt ett år. Dette fordi mm eller mme skal være hovednæring til ett år.
 
Jeg ammer. Men har lest at du ikke skal gi mindre hverken på mm eller mme før ungen er fylt ett år. Dette fordi mm eller mme skal være hovednæring til ett år.
Jo, men nå er ikke det hovednæring lenger. Han spiser fast føde til absolutt alle måltider, fulle porsjoner :) (burde lagt til det i hovedinnlegget ser jeg :))
 
Dere som ikke ammer lenger, hvor mye mme mener deres helsesøster at barnet skal ha? :)
Og hvordan gir dere dette i løpet av dagen?
Her er det morgen og kveld, blir tilbudt 200ml hvert måltid, men drikker sjeldent så mye. Helsesøster sa til meg at han ikke skulle ha mer enn 500ml...
Jeg mener at jg ga storesøster flaske før soving ich 12 tiden og 1 på kveld, lagde alltid 200 ml flasker. Spiste fulle måltider ellers (dette var da ved 10 måneder) her får lillebror pupp om morgenen før jg går på jobb, pupp når jeg kommer hjem og om kvelden..
Står det ikke et maksimum ml på pakken?
 
Jeg mener at jg ga storesøster flaske før soving ich 12 tiden og 1 på kveld, lagde alltid 200 ml flasker. Spiste fulle måltider ellers (dette var da ved 10 måneder) her får lillebror pupp om morgenen før jg går på jobb, pupp når jeg kommer hjem og om kvelden..
Står det ikke et maksimum ml på pakken?
Ja, men det høres veldig likt ut som her da :) står. Ikke noe minimum på pakken nei... Får stole på HS da med øvre grense på 500ml, og at det han får nå er nok :)
 
Her ammer vi LITT, men ingenting å bli mett på. Så normalt sett skulle han hatt flaske. Men han har nektet flaske på dagen siden han var 6 mnd. Drikker kun på natta når han våkner... ca 420 ml :)
 
Lillegutt får flaske før første dupp, før andre dupp og før han skal legge seg. Våkner han på natta så får han flaske da også. Han drikker 270 ml hver gang han får flaske :p
 
Jeg tok opp dette med HS for kort tid siden fordi jeg sliter med å få i henne pupp på dagtid. Frøkna vil som regel kun ha morsmelk før hun skal sove, i det hun våkner og ila natten. Jeg fikk beskjed om at to morsmelk-måltider holder (om jeg ville avvende henne nattmåltider). Hvis jeg skulle slutte å amme helt ville også to måltider med MME være nok, sa hun. Hun spiser godt og drikker bra med vann på dagtid. :)
 
Så lenge de får i seg nok næring av mat, og drikker nok vann/mme/mm i løpet av dagen så de ikke blir dehydrerte så går det helt fint :)
Ja jeg fikk "klarsignal" allerede på 6 mnd kontroll siden vi sleit med å få i han mat:) siden har det gådd i gode porsjoner med middag og frukt/grøt x 2 , vann og flaske ved behov på natt:)
 
Jeg tok opp dette med HS for kort tid siden fordi jeg sliter med å få i henne pupp på dagtid. Frøkna vil som regel kun ha morsmelk før hun skal sove, i det hun våkner og ila natten. Jeg fikk beskjed om at to morsmelk-måltider holder (om jeg ville avvende henne nattmåltider). Hvis jeg skulle slutte å amme helt ville også to måltider med MME være nok, sa hun. Hun spiser godt og drikker bra med vann på dagtid. :)

Veit du ca hvor mye veske det da er snakk om eller? Jeg forsøker å pumpe opp et lager, hadde jo vært kjekt å vite hvor mye hver pose jeg fryser ned skal inneholde [emoji28]
 
Veit du ca hvor mye veske det da er snakk om eller? Jeg forsøker å pumpe opp et lager, hadde jo vært kjekt å vite hvor mye hver pose jeg fryser ned skal inneholde [emoji28]

Jeg tror det er en del forskjeller her! Jeg aner ikke hva frøkna mi drikker fra puppen heller, men når hun har drukket av flaske har hun drukket veldig lite (typ 100ml...) Nå er det riktignok en stund siden sist hun fikk flaske, og hun er ganske storspist [emoji51] doseringstabellen til NAN sier at de skal ha 210 ml vann per måltid. Men så er det kanskje en litt annen metthet ved erstatning/tillegg også?

Æsj, jeg aner ikke altså!! Skal gå innom HS på åpen dag til uka og spørre. Hva med å pumpe deg en dag, ha litt og litt i flaska (så du slipper å kaste mye) og regn på hvor mye hun drikker? [emoji1]
 
Jeg tror det er en del forskjeller her! Jeg aner ikke hva frøkna mi drikker fra puppen heller, men når hun har drukket av flaske har hun drukket veldig lite (typ 100ml...) Nå er det riktignok en stund siden sist hun fikk flaske, og hun er ganske storspist [emoji51] doseringstabellen til NAN sier at de skal ha 210 ml vann per måltid. Men så er det kanskje en litt annen metthet ved erstatning/tillegg også?

Æsj, jeg aner ikke altså!! Skal gå innom HS på åpen dag til uka og spørre. Hva med å pumpe deg en dag, ha litt og litt i flaska (så du slipper å kaste mye) og regn på hvor mye hun drikker? [emoji1]
210ml vann pr måltid?! Det er jo helt hinnsides, jaffal her :p like fornøyd og blaute bleier likevell :)
 
Jeg tror det er en del forskjeller her! Jeg aner ikke hva frøkna mi drikker fra puppen heller, men når hun har drukket av flaske har hun drukket veldig lite (typ 100ml...) Nå er det riktignok en stund siden sist hun fikk flaske, og hun er ganske storspist [emoji51] doseringstabellen til NAN sier at de skal ha 210 ml vann per måltid. Men så er det kanskje en litt annen metthet ved erstatning/tillegg også?

Æsj, jeg aner ikke altså!! Skal gå innom HS på åpen dag til uka og spørre. Hva med å pumpe deg en dag, ha litt og litt i flaska (så du slipper å kaste mye) og regn på hvor mye hun drikker? [emoji1]

Det var et veldig godt tips! [emoji41] takk!!

Tenker heg skal forsøke å blande litt mm i mme, for å venne han til smaken med mme! Han skjønner jo hvordan han skal suge av flasken, han bare vil ikke ha [emoji38]

Men jeg tenker at mme er mer mettende enn mm, så kanskje gi mer av mm enn av mme?
 
Det var et veldig godt tips! [emoji41] takk!!

Tenker heg skal forsøke å blande litt mm i mme, for å venne han til smaken med mme! Han skjønner jo hvordan han skal suge av flasken, han bare vil ikke ha [emoji38]

Men jeg tenker at mme er mer mettende enn mm, så kanskje gi mer av mm enn av mme?

Det er det jeg også tenker, men jeg aner virkelig ikke. Bare gi til han ikke vil ha mer, uansett hva det er? [emoji28] flere gir jo mer MME enn hva som står på pakka også.

Jeg får forresten ikke til å gi MME. Hun sluker det også altså, men kun om pappaen gir og puppene er utenfor syns- og luktvidde [emoji23] smakstilvenning er nok ikke dumt! vi begynte bare med å gi ren MME, selv om hun ikke har fått det ofte. Har prøvd både NAN og hipp. Begge to går ned, men hipp gulpet hun av. Har skjønt at det kan være sånn for mange, at de gulper av én av de. Man får bare prøve seg litt frem [emoji4]
 
Back
Topp