Pseudotvillinger

Hvordan gjør dere det med vogn til barna når de blir så tette ? :happy:

Vi skal selge den vogna vi har og har kjøpt søskenvogn, en Bugaboo Donkey2. Vi har ikke bil og tror det er greit å ha en vogn som kan romme begge. Det fine med denne er at den kan brukes som enkeltvogn også, man bare fjerner det ene setet, skyver understellet inn og setter en liten handlekurv i festet til setet i stedet. Vi har også en trille og en sovevogn til bhg, så det er mulig at vi bruker to vogner innimellom også.
 
:p
Vi skal selge den vogna vi har og har kjøpt søskenvogn, en Bugaboo Donkey2. Vi har ikke bil og tror det er greit å ha en vogn som kan romme begge. Det fine med denne er at den kan brukes som enkeltvogn også, man bare fjerner det ene setet, skyver understellet inn og setter en liten handlekurv i festet til setet i stedet. Vi har også en trille og en sovevogn til bhg, så det er mulig at vi bruker to vogner innimellom også.


...
Bra det er flere som har flere vogner.. synes plutselig vi har så mange vogner men tror behovet er der for en lettest mulig hverdag.. :p

Vi har ei emmaljunga ntx 90til storebror som vi bruker daglig/hjemme. Har kjøpt adapter til denne så får begge barna i den og den vil fortsatt være smal.

Også har storebror ei brukt bgh vogn som han sover i i bgh.

Også har vi ei brukt tfk dobbelvogn slik at storebror får sitte ved siden av lillebror og ikke mister all utsikt. I og med at baby kommer i mai blir det vel mye gåturer og trilling i sommerferien osv. Turer til lekeplassen mm.Men denne er så brei og stor og tungvindt å ha med seg i bil så tenker denne blir stående hjemme.

Vurderer ei helt enkel sovevogn/trille vi kan sette igjen på hytta i sommer slik at vi slipper å ta med så mye utstyr frem og tilbake, men føler plutselig det ble litt vel mange vogner :p tenker å se om jeg finner noe brukt. Ble plutselig litt mye utstyr :eek:

Er også spent på om vi får plass til begge barna på soverommet på hytta da det er ganske lite. Tror ikke vi får plass til to reisesenger, og å ligge i vogn blir vel varmt om natten :p
 
:p


...
Bra det er flere som har flere vogner.. synes plutselig vi har så mange vogner men tror behovet er der for en lettest mulig hverdag.. :p

Vi har ei emmaljunga ntx 90til storebror som vi bruker daglig/hjemme. Har kjøpt adapter til denne så får begge barna i den og den vil fortsatt være smal.

Også har storebror ei brukt bgh vogn som han sover i i bgh.

Også har vi ei brukt tfk dobbelvogn slik at storebror får sitte ved siden av lillebror og ikke mister all utsikt. I og med at baby kommer i mai blir det vel mye gåturer og trilling i sommerferien osv. Turer til lekeplassen mm.Men denne er så brei og stor og tungvindt å ha med seg i bil så tenker denne blir stående hjemme.

Vurderer ei helt enkel sovevogn/trille vi kan sette igjen på hytta i sommer slik at vi slipper å ta med så mye utstyr frem og tilbake, men føler plutselig det ble litt vel mange vogner :p tenker å se om jeg finner noe brukt. Ble plutselig litt mye utstyr :eek:

Er også spent på om vi får plass til begge barna på soverommet på hytta da det er ganske lite. Tror ikke vi får plass til to reisesenger, og å ligge i vogn blir vel varmt om natten :p

Ja, det blir plutselig litt mer å tenke på når man skal på tur! Noen ganger lurer jeg på om vi egentlig vet hva vi har stelt i stand. [emoji85][emoji38] Rart å tenke på at vi skal to små i huset, er jo ganske mye arbeid med bare den ene. Men heldigvis blir jo også lykken og kjærligheten doblet. [emoji173]️[emoji173]️[emoji4]
 
Hvordan går det med dere som snart blir pseudotvilling mammaer ? :)

Her kjenner jeg det begynner å bli litt tøft å henge på tempo til storebror. Særlig når vi er ute og han springer alle retninger, og det å løfte han opp og ned trappene begynner å bli tyngre.

Har dere forberedt storesøsken på at det kommer en baby snart? Evt hvordan?
 
Det går ganske bra, men sliter veldig med å løfte storesøster om dagen og er en kjedelig mamma som ikke orker å holde på så mye på golvet med henne. Har mye kynnere, skal ikke så mye anstrengelse til. Pappaen får kjørt seg om dagen! Jenta vår er 16 mnd og kan ikke gå ennå og det gjør det jo litt ekstra tungvint.

Synes det er litt vanskelig å forberede henne, men hun er i hvert fall veldig fascinert av magen om dagen. Tror ikke hun forstår at det er en baby inni der, det er vel mer at det er gøy at den er så stor. [emoji1]
 
Det går ganske bra, men sliter veldig med å løfte storesøster om dagen og er en kjedelig mamma som ikke orker å holde på så mye på golvet med henne. Har mye kynnere, skal ikke så mye anstrengelse til. Pappaen får kjørt seg om dagen! Jenta vår er 16 mnd og kan ikke gå ennå og det gjør det jo litt ekstra tungvint.

Synes det er litt vanskelig å forberede henne, men hun er i hvert fall veldig fascinert av magen om dagen. Tror ikke hun forstår at det er en baby inni der, det er vel mer at det er gøy at den er så stor. [emoji1]

Høres kjent ut med kynnere og mindre tid på gulvet. Pappan får kjørt seg her å, sånn er det bare en periode. Begynner å glede meg til at babyn kommer og magen forsvinner.(hvis det er lov å klage litt...(a). Blir godt å kunne ta opp ting på gulvet uten anstrengelse osv. Hehe...

har de siste dagene gått i skikkelig redebyggingsmodus. Rydder og rydder i skap og i alle etg. Blir så sliten etterpå men må bare få gjort det..

Her er storebror også opptatt av magen. Å ta på den. Stikke finger på navlen osv. Men synes det er vanskelig å forberede han når han er så liten.

Skal du ha besøk av storesøster på sykehuset når den tid kommer ?
 
Redebyggingsmodus her også, tar helt av noen ganger. [emoji85] Men deilig og endelig få gjort mange av de ryddeprosjektene vi har utsatt i lang tid. Nesten alle skuffer og skap i leiligheten er gjennomgått og ryddet i. [emoji5]

Ja, om babyen kommer tidlig så kommer pappaen til å ta med seg storesøster på sykehuset etter som vi er alene her i byen, uten familie. En kollega av meg skal passe henne under selve fødselen. Men om hun kommer en uke før termin eller senere så kan svigermor passe henne, for hun kommer en uke før termin. Kanskje pappaen tar henne med seg en tur til sykehuset uansett. Spent på reaksjonen hennes.
 
Sniker fra april[emoji847] her blir det 16 mnd mellom, har termin om 2 dager. Nå er det så tungt, vondt og slitsomt at jeg gleder meg til det er over. Men det er samtidig veldig skummelt! Det er mer enn nok å henge fingrene i med en liten aktiv på 16 mnd[emoji28]
 
Mine to ble det 15 mnd mellom istedet for ca 16. Noen andre som har fått ? :happy:
 
sniker fra Juni, men vi har lyst på to tette, førstegangsfødende nå. Men hvordan er det å få to så tette?
 
sniker fra Juni, men vi har lyst på to tette, førstegangsfødende nå. Men hvordan er det å få to så tette?

Har bare vært 2barnsmamma i 6 dager så litt tidlig å si hvordan det er enda. :p svangerskap nr 2 gikk rimelig greit hadde lite plager. Rakk å jobbe ca 4,5mnd mellom permisjonen og sm. Var slitsomt på slutten med stor mage og en gutt på rundt året. Men jeg tror det blir bra etterhvert. Når man er førstegangsgravid følte jeg at jeg kjente etter alle symptomer hele tiden, som andregangsgravid ble jeg mer herdet. Hverdagen måtte gå sin gang uansett formen. Jeg var litt bekymra for om det var mulig å bli liks glad i et barn til. Å mammehjertet og kjærligheten bare vokser. Er så stolt over barna. Angrer ikke et sekund på to tette. Men det vil nok komme dager der hverdagen blir travel og slitsom. Vi begge ønsket to tette og er innstilt på en periode i babyboblen Hehe. <3<3<3
 
Hvordan går det med pseudotvillingmammaene? Har alle fått sine? [emoji4] Hvordan har søsknene reagert? Her i huset føler vi litt at vi har hvert vårt barn, mannen har ett og et halvt-åringen og jeg har hun på fire uker. Bytter på da vi kan, men lillemor vil helst bo på puppen. Heldigvis er ikke hun største sjalu, men interesserer seg gradvis mer og mer for husets nye beboer. I starten var hun lite interessert. Registrerte at hun var der, men ikke så mye mer enn det. Det var nesten så hun var litt redd for henne, turte ikke å ta på henne for eksempel. Som om hun var et rart dyr. [emoji23]
 
Hvordan går det med pseudotvillingmammaene? Har alle fått sine? [emoji4] Hvordan har søsknene reagert? Her i huset føler vi litt at vi har hvert vårt barn, mannen har ett og et halvt-åringen og jeg har hun på fire uker. Bytter på da vi kan, men lillemor vil helst bo på puppen. Heldigvis er ikke hun største sjalu, men interesserer seg gradvis mer og mer for husets nye beboer. I starten var hun lite interessert. Registrerte at hun var der, men ikke så mye mer enn det. Det var nesten så hun var litt redd for henne, turte ikke å ta på henne for eksempel. Som om hun var et rart dyr. [emoji23]

Høres mye likt ut som her. Bortsett fra at søskensjalusi begynner å bli mer og mer tydelig. Gutten min er 7uker imorgen. Storebror blir straks 17mnd. Han krever mer oppmerksomhet og gjør mer ting han ikke har lov til, tester grenser. Tar noen ganger å gir smokk til lillebror men tar den også fra han å tar den selv. Kan kose lillebror men også prøve å slå i ansiktet, ta av han sokker og hive leker i lekegrinden. Må følge med 100% hele tiden.
 
Mine pseudotvillinger er 6 og 7 år nå men husker at vi hadde korte perioder hvor han eldste begynte å vise tegn til sjalusi. Det som hjalp da var at jeg gav han masse ekstra oppmerksomhet. Så vi gjorde det sånn at jeg matet baby men ellers tok pappaen baby og tok alt av husarbeid i en dag eller to og jeg bare lekte/koste med eldste. Det hjalp veldig hos oss.

Og samtidig så sa jeg høyt liksom til babyen at nå måtte hun vente for jeg skulle hjelpe storebror. Selvom det ikke var noe hun ville, så så vi at han eldste følte seg prioritert og at vi så han også... bare sånn tips.
 
Her ble det 11.5 mnd i mellom når lillebror kom:) må si at det begynner å gå seg litt til nå men kjære vene for et kaos det var i begynnelsen. Har en som sliter med mye luftsmerter så er mye gråt i løpet av dagen å det preger storesøster så hun blir sutrete også. Ikke så mye sjalusi men hun prøver å stikke fingre i øynene hans og klapper på hode..forsiktig men kan fort bli for hardhendt. Liker heller ikke at lillebror oppholder seg for lenge på meg da skal hun bare opp hele tiden..om ikke så går hun å gjør alt hun ikke får lov til:wacky: går vel seg til etterhvert..men ser frem til hun begynner i bhg..føler man ikke har nok hender med 2 så tette synes jeg
 
Back
Topp