Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vis vedlegget 251764Vis vedlegget 251765
Så gøy med pakke i posten idag[emoji7] Nå blir det nok noe småtterier før jeg strikker videre på havskum pleddet [emoji4]
Vis vedlegget 251764Vis vedlegget 251765
Så gøy med pakke i posten idag[emoji7] Nå blir det nok noe småtterier før jeg strikker videre på havskum pleddet [emoji4]

Nydelig farge.Vis vedlegget 251764Vis vedlegget 251765
Nydelig farge.Har så lyst å strikke dette teppet, men kan en nybegynner få det til mon tro? Søkte etter oppskrift, men var jo så mange ulike. Kan jeg spørre hvilken du bruker?
Er i hovedsak rett og vrangstrikk, bare en runde med "mønster" som består av kast og fellinger, så det er et veldig enkelt mønster.![]()
![]()
Bruker bilde en som hovedoppskrift ifht. Maskeantall, lengde og bredde. Bruker pinne 4, istedet for 3,75. Også bruker jeg mønsterbeskrivelsen fra boken kjærlighet på pinner. Eneste forskjellen på mønsterbeskrivelsen er at jeg strikker 3 masker riller i hver ende istedet for 5 masker som oppskriften i boken sier[emoji4]
Dere flinke damer - hvordan fungerer det egentlig i praksis å strikke striper mht bytte av tråd og festing av tråder etterpå? Fester man alle trådene ved hvert bytte eller hva gjør man? Helt fersk på dette, kun strikket ensfarget hittilSkal strikke dette bare med en annen type heldress:
Vis vedlegget 251808
Med så smale striper som det der, vil jeg tro at du enkelt kan slepe med deg tråden fra stripe til stripe uten å kutte den, bare tvinne en gang rundt den andre tråden i overgangen for å hindre hull. Hvis du går for å kutte tråden i hver stripe, ville jeg satset på å feste litt tråder underveis, for ikke å daue i monteringen etterpå.
Dere flinke damer - hvordan fungerer det egentlig i praksis å strikke striper mht bytte av tråd og festing av tråder etterpå? Fester man alle trådene ved hvert bytte eller hva gjør man? Helt fersk på dette, kun strikket ensfarget hittilSkal strikke dette bare med en annen type heldress:
Vis vedlegget 251808
Jeg strikker mest i lerke og lille lerke, alpakka silke, sandnes sin tynn merino og drops baby merino og cotton merinoHvilket garn strikker dere mest i? Her holder jeg meg nesten utelukkende til Drops Baby Merino, men strikket litt i bomull (Sandnes mandarin petit) og har litt alpakka til en heldress + mor signe tepper. På tepper (vanlig rilleteppe) pleier jeg kjøpe på Nille som regel![]()

Den boka har jeg. Nesten så jeg ikke anbefaler å kjøpe den om du allerede har mye på lista og lite strikketidHulltights er på listen her også. Må le! Kunne sikkert strikket hele bøker. Kom over noe som her Tiddelibom-strikk også her forleden. Mye fint der også. Gådd.
Det første blir 3i1dressen med blomster i lille lerke, enten fargen pudder eller isbre - tenker å legge opp i kveld
Vil gjerne ha den som dress den første tiden, så tenker jeg å strikke puttydressen som kan passe til neste år. Ellers må jeg strikke en del av 3i1romperen - gjerne uten seler som en bleiebukse, patentstrikket body, olavas sommeredrakt, huttemegtuvotter, blomsterjakka, hullmønstret kortbukse og dottedbody og ja.... Nærmer meg vel alt i boka Den boka har jeg. Nesten så jeg ikke anbefaler å kjøpe den om du allerede har mye på lista og lite strikketidAlt inni der er seriøst såååå nydelig, jeg er nødt å strikke hvert eneste plagg før mini kommer
Det første blir 3i1dressen med blomster i lille lerke, enten fargen pudder eller isbre - tenker å legge opp i kveld
Vil gjerne ha den som dress den første tiden, så tenker jeg å strikke puttydressen som kan passe til neste år. Ellers må jeg strikke en del av 3i1romperen - gjerne uten seler som en bleiebukse, patentstrikket body, olavas sommeredrakt, huttemegtuvotter, blomsterjakka, hullmønstret kortbukse og dottedbody og ja.... Nærmer meg vel alt i boka
![]()

Jeg har dilla på minialpakka og alpakka silke. Synes det er så mykt og fint. Bruker Sandnes garn sin tråd, da jeg synes alpakkatråden fra drops nupper seg så lett.
Oi! Den må snokes på!
Oi! Den må snokes på!![]()
Det må sjekkes ut!Er du på Instagram? Der kan du følge tiddelibom.no og se en del bilder av det som er med i boken. Masse fint. Likner litt på Klompelompe, men allikevel annerledes.