Håndarbeid

Åååh, den har jeg begynt på nå. Begynte i går kveld, skal bare strikke ene forstykket, så skal jeg sette alt sammen og strikke kroppen. Veldig søt drakt!

Jeg dreit meg ut og begynte på knappehull på feil side da, så det blir venstreknepping, men det er jo egentlig ikke av betydning. Knappene er forøvrig klare, jeg fant noen fine stoffknapper i en resteskuff på garnbutikken som bare kostet 5,- stykket. Tenker de blir sommerlige og fine. Strikker i duo, den minste størrelsen. Blir en deilig sommerdrakt første tiden, er håpet.

5DDF8B05-079F-483D-9EC7-AA7A81B2BD50.jpeg

Åååh, den har jeg begynt på nå. Begynte i går kveld, skal bare strikke ene forstykket, så skal jeg sette alt sammen og strikke kroppen. Veldig søt drakt!
Den var noe herk mer alle de hundre og førti trådene som måtte festes, men tror den må strikkes i flere farger allikevel. Den ble så søt ferdig. :)

Jeg dreit meg ut og begynte på knappehull på feil side da, så det blir venstreknepping, men det er jo egentlig ikke av betydning. Knappene er forøvrig klare, jeg fant noen fine stoffknapper i en resteskuff på garnbutikken som bare kostet 5,- stykket. Tenker de blir sommerlige og fine. Strikker i duo, den minste størrelsen. Blir en deilig sommerdrakt første tiden, er håpet.

Vis vedlegget 251588
Det blir en veldig fin liten drakt!
Jeg gikk for treknapper med sommerfugl på. Hadde egentlig sett meg ut noen hvite med blomster i samme farge som garnet, men den hadde jeg bare én av.

Den var noe herk mer alle de hundre og førti trådene som måtte festes, men tror den må strikkes i flere farger allikevel. Den ble så søt ferdig. :)

Satt og tenkte på det med trådene selv når jeg begynte her, måtte klippe tråden her og der og der og her igjen, men jeg har begynt å feste en del tråder underveis, og da er ikke jobben så gal til slutt. Montering er jo dræææben egentlig, særlig på større plagg som kofter mm.

Satt og tenkte på det med trådene selv når jeg begynte her, måtte klippe tråden her og der og der og her igjen, men jeg har begynt å feste en del tråder underveis, og da er ikke jobben så gal til slutt. Montering er jo dræææben egentlig, særlig på større plagg som kofter mm.
Det er nok lurere, jeg var sikker på at alt håp var forbi og alle nålene lå i en eske i det andre huset. :p De var heldigvis ikke det, men angret på at jeg ikke lette tidligere. ;)

Planlegger følgende:
  • Kyse av noe slag og en lue eller to til
  • Romper gammelrosa 6 mnd - påbegynt
  • Olivesstrømpebukse 6 mnd gammelrosa - påbegynt
  • 3 tepper (mor signe + 2 rilleteppe) - alle påbegynt og lei haha
  • Olives strømpebukse lyserosa, grå og hvit, alle rundt 6 mnd
  • Jakke av noe slag i gammelrosa, og i lyserosa om jeg rekker
  • Romper grå og lyserosa 6 mnd
  • "Påskesett" med gul lue/votter/sokker og heldress i striper gul + natur, ca str 9-12 mnd eller så
  • Romper i bomull i rosa str 3 mnd
  • Diverse sokker ulike str
  • Rosa smokkelenke
Alt utenom siste romperen og teppene strikkes nok i drops baby merino :) Så får vi se hva vi rekker av listen ;)

Jeg har lillans prinsessbyxor på listen også nå, fikk oppskriften gratis pga. teststrikkingen. Paelas har også mye fint. Jeg vet ikke om jeg tør å skrive liste, jeg kommer til å drukne. Hahaha.

Denne
IMG_2895.jpg

Strikker mest i Sandnes Merino, Sandnes Duo, alpakka og Dale Babyull mm. Mye deilig garn altså. Vanskelig å få tak i Drops i butikk her, strikket mye med det før.

Neste prosjekt ble en dådyrkyse. Lange rettmasker har jeg aldri vært borti før, så det var litt morsomt . :)

Jeg måtte Google for å forstå teknikken, men når jeg skjønte den, så var det veldig kjekt å strikke. Fint mønster. Samme på Lillemor-buksen.

Jeg måtte Google for å forstå teknikken, men når jeg skjønte den, så var det veldig kjekt å strikke. Fint mønster. Samme på Lillemor-buksen.
Ja, jeg måtte lese forklaringen to ganger og se på videoen deres. Men det blir innmari pent!
Har ikke bestemt meg for om neste prosjekt blir hulltights eller lillemorbukse.
Er et par andre mønster jeg helst skulle hatt først, men printeren er tom for blekk, og vet ikke om jeg gidder bytte i dag. :p

Ja, jeg måtte lese forklaringen to ganger og se på videoen deres. Men det blir innmari pent!
Har ikke bestemt meg for om neste prosjekt blir hulltights eller lillemorbukse.
Er et par andre mønster jeg helst skulle hatt først, men printeren er tom for blekk, og vet ikke om jeg gidder bytte i dag. :p

Hulltights er på listen her også. Må le! Kunne sikkert strikket hele bøker. Kom over noe som her Tiddelibom-strikk også her forleden. Mye fint der også. Gådd.

Hulltights er på listen her også. Må le! Kunne sikkert strikket hele bøker. Kom over noe som her Tiddelibom-strikk også her forleden. Mye fint der også. Gådd.
Haha! Ja, det er bare å sette små raketter på pinnene, så kanskje man rekker halvparten!
Får være fornuftig og spre det utover størrelser, da gjør det ikke så mye om man ikke får tatt alt nå. :p
De andre to vil ikke ha på strikkaklær lengre (selv bomull klør visstnok), så må benytte anledningen mens lille er medgjørlig. :p

Nå er begge mine faktisk gladni slt jeg strikker til dem, men de begynner å bli store. Må strikke stort. Guttungen har apearmer i tillegg ... Tvangskler baby så langt det rekker!

Jeg har lyst å bestille garn på nett i dag siden jeg får igjen på skatten, men har egentlig garn kjøp stopp [emoji85]

Noen som trur det går Ann å strikke en restegarn genser av blandingsgarn (alt ull) til en 1 åring og det går bra. Har en pose med smårester av ullgarn.

Noen som trur det går Ann å strikke en restegarn genser av blandingsgarn (alt ull) til en 1 åring og det går bra. Har en pose med smårester av ullgarn.

Ja, strikk i striper, evt med dobbel tråd av veldig tynt garn mot det som kanskje er tykkere, Strikk riller, litt ala Skappel, men med raglanfelling eller så. Deilig genser å ha i barnehagen det.

Back
Topp